Sezona 2018 měla být pro Tomáše Šmída devátou v motoristickém sportu. Poprvé se chtěl kompletně věnovat rallycrossu. Po nešťastné havárii na Slovensku, při které si poranil jedenáctý obratel, věci nabraly jiný směr. Díky doktorům z Vojenské nemocnice v Praze dal rychle dohromady. O tři měsíce později už znovu seděl za volantem. "Loňskou sezonu jsem si představoval trochu jinak. Po havárii na Slovensku přišla další rána v podobě ztráty soukromé práce. Proto jsme byl nucen auto pronajmout. Měl jsem na výběr ze dvou možností. Vše prodat a nezávodit, nebo to zkusit udržet na pronájmech a svézt se ve volných podnicích. Nechtěl jsem se toho všeho vzdát protože bez toho asi neumím být, a nakonec jsem asi udělal dobře. Díky Hasman Klima se koupilo druhé auto a na letošek jsou obě auta plná. Navíc jsem si splnil jeden menší sen, a i když to někomu přijde jako hloupost, chtěl jsem vyhrát Silvestra v Sedlčanech po těch letech co tam jezdím a letos se mi to povedlo. První rok s pořádným autem ve třídě, první velké zkušenosti, první zranění ale zakončený rok prvním vítězstvím. To mě hodně potěšilo po tom všem. Taky jsem rád že jsem odjel aspoň něco v rally jako spolujezdec. Původně jsem měl jet celou sezonu ale nešlo to kvůli zádům," dívá se zpětně Tomáš Šmíd.
Pro letošní rok připravuje tým Malinkej Racing opět dva vozy VW Polo pro divizi National1600. Za volantem ovšem Tomáše Šmída pravděpodobně neuvidíme. "Už je asi jasné že letos v MMČR ani v Rallycross Cupu nepojedu. Budu náhradníkem, když by někdo nemohl jet, ale hlavní mojí činností bude se postarat o to, aby naše služby byly na maximální možné úrovni a posouvat se dál s celým týmem. Letos pojedou obě naše pola National1600 MMČR i Rallycross Cup, kde se objeví David Hasman, Petr Třešňák i nově Petr Reinisch. Našel jsem si prostě novou činnost na stejném místě. Můj sen je dojít s týmem co nejdál to půjde, i když nemůžu zatím jet sám. Plánuju posun o třídu výš a také aktivity mimo závody pro lidi," představuje své plány Tomáš Šmíd.
Ani letos nebude ovšem chybět v rally na sedadle spolujezdce. "Abych nezapomněl, mimo rallycross si také šestkrát odskočím na rally do Opel Adam Cupu, kde s Patrikem Brtníčkem budeme bojovat o výhru v celém poháru. Za těch pár let v motorsportu jsem si vyzkoušel skoro všechno a dneska to vidím tak, že chci jít vlastní cestou s vlastním týmem. Netajím se tím, že bych chtěl provozovat auta jak na rallycross, tak i na rally, zároveň i jezdit i dělat co - drivera, mít velké zázemí s kvalitními službami. Možná za pár let…," uvedl Šmíd.
Samozřejmě hlavní věcí v motoristickém sportu je zajištění finanční stránky. "Uvidíme, jak se to bude dařit dál. Původně měla být činnost týmu Malinkej Racing pouze pro moje závodění, mám ale čím dál tím více pocit a taky mě to táhne, že bych měl dělat zbytek života kolem motorsportu. Takže teď to beru jako fázi budování vlastní cesty, služeb a sbírání zkušeností. Zdůrazňuji vlastní cesty. Rád si vyslechnu rady, zeptám se, ale na druhou stranu jsem se rozhodl, že už pro nikoho podle něj dělat nebudu. Nechci se nějak naparovat, ale pro výsledek jsem ochoten udělat nemožné, ne ale pro lidi, co toho využívají nebo to neocení. Mám za vzor několik týmů z rally jako je Kresta Racing nebo Orsák Rallysport. Totální profesionalita, 100% funkčnost a hlavní činností je profesionální motorsport na nejvyšší úrovni. Žijí tím, co je baví a co umí. To je to, kam mám sen dojít. Chci, aby až bude zákazník – jezdec odcházet po závodě, aby si řekl že měl všechno, co chtěl a že to děláme dobře. Ten pocit mě uspokojí víc než třeba milion korun do kapsy. Pokud to budeme dělat na 99 %, nemá to cenu a neuspokojí mě to, kvůli tomu to po nocích nedělám. Na závěr děkuji všem, co mě v mém snažení jakkoli podporují," uzavírá Tomáš Šmíd.