I když nepatří k nejmladším jezdcům, touha potrápit mladší vrstevníky ho rozhodně neopouští. Sezona 2019 pro něj bude třetí v rámci mistrovství Evropy divize Super1600. S vozem Peugeot 207 by rád navázal na stoupající tendenci svých výsledků a zapojil se do soubojů o bodované příčky. Jihočeský jezdec se do rallycrossu vrátil po dlouhé přestávce v roce 2016, kdy obsadil druhé místo v seriálu Rallycross Challenge Europe. Tehdy ještě s vozem Peugeot 206 Super1600, který pocházel od Jaroslava Kalného. Vůz se po sezoně podařilo prodat do Maďarska a tým MS Motorsport absolvoval sezonu 2018 s modelem 207, se kterým Kalný odjel několik závodů na konci sezony 2011. "Oproti předchozímu modelu je to auto o generaci dále. Na novém autě jsme se snažili pracovat především s podvozkem a rozložením hmotnosti auta," říká Marcel Suchý.
Jak s odstupem hodnotíte loňskou sezonu?
"S průběhem loňské sezony jsem spokojen. Závod od závodu jsem dokázal zrychlovat, na voze jsme hodně zapracovali. Přemýšlel jsem i změně techniky, konkrétně přechodu ke škodovce. Ale to by byla další investice, kterou si momentálně nemohou dovolit."
Závody mistrovství Evropy divize Super1600 jsou na velmi vysoké úrovni.
"Startovní pole čítá pětadvacítku jezdců. Nikdo nechce jezdit vzadu. Všechno se odehrává velmi rychle, vzhledem k délce jednotlivých jízd jde charakterem o jakýsi sprint. Na špičce jsou mladí jezdci, ale nemyslím si, že zrovna věk je u rallycrossu důležitý. Týmy disponují špičkovou technikou a prosadit se není vůbec jednoduché. Jinak tomu nebude ani v letošní sezoně."
Během sezony jste navázali spolupráci s bývalým soutěžákem Jaroslavem Starým. Jaký to mělo přínos?
"Jde o jezdce, který má řadu zkušeností s vozy s přední poháněnou nápravou. Absolvovali jsme test v Sedlčanech, při kterém jsme pracovali na technice mé jízdy, brždění před zatáčkou a optimalizaci jízdní stopy. Byl to pro nás velmi přínosný test a ve spolupráci budeme rozhodně pokračovat i během letošní sezony."
Kde vidíte největší rezervy?
"Vyježděnost. Špička divize, mladí kluci v těch autech sedí pořád. My přijedeme na závody a teprve se do toho dostávám. Oni mohou jet od začátku naplno. Navíc v tomto systému a při počtu startujících se v tréninku svezu dvakrát po čtyřech kolech. To je málo. Je třeba se přizpůsobit během krátké doby případně i nastavit auto na danou trať."
Prošel vůz Peugeot 207 před sezonou nějakými většími změnami?
"Auto se kompletně rozdělalo, repasí prošly nejdůležitější komponenty a znovu se poskládalo zpět. Po kotrmelci v Lotyšsku se musela se trochu opravit karosérie. Motor má podobné parametry jako v loňské sezoně. Chtěl bych sepřed sezonou několikrát svézt a všechno vyzkoušet, abychom byli co nejlépe připraveni na první závod."