Má za sebou velmi náročnou sezonu. Po přestupu z autokrosu, kde se stal evropským mistrem si Aleš Fučík přestup mezi rallycrossaře představoval trochu jednodušeji. Startovat s předělaným a vylepšeným vozem Škoda Fabia byl ovšem omyl. Auto na rallycrossových tratích příliš nefungovalo. Navíc se Fučík potýkal i s technickými problémy. Pro tuto sezonu tak přišla obměna techniky a v týmu KRTZ se objevil vůz Volkswagen Polo, se kterým v roce 2016 startoval Johan Kristoffersson. Auto pochází z dílen Marklund Motorsport.
Přestup do rallycrossu nebyl jednoduchý. Jak s odstupem hodnotíte loňskou sezonu?
"Zásadním problémem bylo auto, které nefungovalo správně. V mistrovství Evropy je řada výborných jezdců, kteří mají mnohaleté zkušenosti. Ale podle mého názoru, kdybychom disponovali autem, které máme teď, tak jsme v pořadí úplně někde jinde. A doufám, že tomu v letošní sezoně bude. Uděláme pro to všechno."
Našla se ovšem i některá pozitiva.
"Hlavním kladem celé sezony bylo, že jsme do značné míry poznali tratě, na kterých se závodí. Vyzkoušeli jsme si systém rallycrossu, organizaci. Všechno pro nás bylo nové a v porovnání s autokrosem docela rozdílné. Máme mnoho poznatků, které budeme chtít využít. I když co se týče nastavení auta, tak to bude úplně jiné. Tratě jsem si zapamatoval. Kalendář se lehce změnil, dvě tratě pro mě budou nové. V německém Buxtehude jsem se byl podívat alespoň jako divák."
Co bylo největším problémem nebo změnou po přestupu z autokrosu?
Neměl jsem úplně zásadní problém jako jezdec. Největším rozdílem oproti autokrosu jsou brzdy, protože v autokrosu se brzdí úplně jinak. V rallycrossu jsou brzdné body někde jinde, brzdí se na poslední chvíli. Na tom je třeba neustále pracovat."
V polovině loňského roku přišel nákup vozu Volkswagen Polo z dílen Marklund Motorsport. Uvažovali jste i o koupi jiného auta?
"Samozřejmě jsem se díval i po jiných vozech, něco jsem obvolával, ale většinou ta auta stála dost peněz. Polo jsme koupili rozdělané, má to výhodu i v tom, že jsme ho stačili poznat. Dvakrát jsme ho rozebrali do šroubku. Víme základní věci. Potřebujeme se naučit s autem pracovat, měnit nastavení. K tomu poslouží především předsezónní testy. Nastavení, se kterým se auto koupilo mi úplně nevyhovuje, proto potřebujeme zkoušet. Před sezonou budeme jeden den testovat a navíc pojedeme ještě tři závody."
Jak probíhá komunikace se švédským týmem?
"Je to profesionální tým a žádný zásadní problém s nimi není. Problémem může být vzdálenost. Ale poskytli nám celou řadu dat, problém není ani s dodávkou náhradních dílů. Nemůžu si na nic stěžovat."
Jednou věcí je špičkový vůz pořídit, druhou ho provozovat. Jakých změn doznal váš tým?
"Máme pronajatou novou dílnu, kde máme všechno k dispozici. V základu se o auto stará jeden člověk, další lidi využívám jen při závodech. Race inženýrem bude v této sezoně David Komárek, který má v této oblasti letité zkušenosti."
Využíváte stejné dodavatele komponentů jako Marklund Motorsport nebo jdete svou cestou?
"Auto jsem kupoval bez motoru. Mike Callaghan ve spolupráci s Julianem Godfreyem po nás postavili nový motor, nyní finišují práce ještě na náhradním. O tlumiče se stará Kresta Racing, transmise jsme ponechali stejné jako používá švédský tým."
Sezona začíná až na konci května v Anglii. Je to výhoda?
"Myslím si, že se začíná zbytečně pozdě. Ale na druhou stranu čas zase můžeme využít k přípravě na sezonu. Co se týče toho předsezónního programu, tak chceme uskutečnit test před zónovým závodem na Slovensku, následně chci jet i v Melku a také v rámci zkušebního závodu Global Rallycross Europe ve Fuglau. Času na další seznámení s autem bude dost. Po prvním závodu Anglii nebude mnoho času na další přípravu, protože zanedlouho se jede v Norsku. Chceme být připraveni co nejlépe, aby nás nezaskočil nějaký problém."
Zatím jste s autem absolvoval pouze krátký test a Setkání mistrů v Sosnové. Jaké jsou pocity z řízení?
"Funguje neskutečně a jsem z toho nadšený. Je to rozdíl třídy. Perfektně reaguje na jakýkoliv pohyb volantem..."
Fabie je stále na prodej?
"Předěláváme ji zpět na autokros a pokud ji nikdo nekoupí, tak je možnost, že se ukážu i na nějakých závodech autokrosu."