Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Smutný úvod sezony v Poznani

24.04.2024 | Autor: Petr Šulčík
Smutný úvod sezony v Poznani
O víkendu odstartoval v polské Poznani, společně s Rallycross Cupem, republikový šampionát. Kromě zimy a deštivého počasí toho moc nenabídl.

Nebylo to jen díky počasí, které si na jezdce v úvodu letošní sezony přichystalo déšť a zimu. Smutný byl také pohled do startovních listin jednotlivých divizí mistrovství republiky. A nezachránili to ani polští jezdci. V divizi SuperCars si podle předpokladů připsal výhru domácí Zbigniew Staniszewski, kterému k vítězství stačil rezervní vůz Ford Fiesta R5. Ve finále dojel druhý Michal Peterlejtner, třetí klasifikovaný Lukáš Červený do něj nenastoupil. Kvalitní souboje se odehrály v divizi Super1600. Jezdci bojovali v desetinách, vítězství v jednotlivých kvalifikačních jízdách si připsali Pech, Ságner a Teješ. Ve finálové jízdě byl nejrychlejší Lukáš Pech před Liborem Teješem a Petrem Třešňákem. Vilém Ságner sice odstartoval první, ale po kontaktu a technických problémech dokroužil na čtvrtém místě.

V STC -2000 startovali tři jezdci, zvítězil Roman Častoral, Petr Wurm skončil třetí za Tomaszem Sokulskim. V STC +2000 si s domácí přesilou poradil Ondřej Šenk a vstoupil do sezony vítězstvím.  Souboj dvou jezdců (!) v STC -1600 rozhodly technické problémy Jiřího Štěrby startujícího poprvé v této divizi s vozem Škoda Felicia. V nejobsazenější divizi National 1600 vyhrál Jan Dvořák před Danielem Němečkem a Lukášem Krotilem. V kategoriích historiků si prvenství připsali Miloš Kutílek a Petr Bílek.

Další republikový závod se jede už příští víkend (4.a 5. května) v rakouském Fuglau. Podle dosavadního seznamu přihlášených by závod měl být početněji obsazený a věřme, že lepší bude i počasí.

Ohlasy jezdců:

Super1600

Lukáš Pech: "Do sezóny 2024 jsme vkročili nejlépe, jak jsme mohli. Po zimní přestávce jsem byl na první závod hrozně natěšený a měl jsem také hodně očekávání od auta. Přes zimu proběhl zásadní krok ve vývoji auta a jak je vidět, tak se vyplatilo. V pátečním tréninku jsem se chtěl seznámit s nově přestavěným autem. Z něho jsem byl nadšený, i když se na autě objevila porucha. Přestalo mi fungovat odpojování zapalování a tak mi moc nešlo řadit. Do sobotního závodu jsme měli pár hodin na to opravit nějaký nefunkční kabel v čidle. To se po konzultaci s Karlem Bourou povedlo opravit. Potom přišli na řadu mechanici společně s Tomášem Mičíkem, který vadnou součástku našel a opravil jí. Tímto všem hrozně děkuju a hlavně mému tátovi, který tohle všechno zařídil a já mohl v klidu nastoupit do sobotního závodu. Už od první rozjížďky to byl mazec. Čekal jsem, že vše bude probíhat v poklidu a ono moc ne, všichni jsme se do toho vrhli správně po našem a jeli jsme neskutečný bomby. Druhá runda už byla poklidnější. Za to ta třetí, noooo to bylo něco. Po startu jsem se dostal to pozice, kde to nebylo úplně příjemné a v jednu chvíli jsme jeli tři vedle sebe. Já se ometl zadním kolem o soutěžícího a najednou jsem letěl kufrem napřed. Krásná podívaná zvenku. Já měl za volantem co dělat. Nakonec ale vše dopadlo v pořádku. Další den v neděli jsme odstartovali do poslední rozjížďky, ve které jsem měl taky menší kontakt a taky letěl trošku po dveřích, ale nic co by mě po minulých zkušenostech rozhodilo. Po vyhrání dvou rozjížděk a dvakrát třetí místo jsem byl postaven ve finále na pole position. Finále nebylo vůbec lehké, protože se mi nepovedl start a tím jsem si to trochu zkomplikoval. Díky správné volbě jokeru a rychlé a defenzivní jízdě se mi však podařilo vyhrát. Kluci jeli opravdu strašně rychle a rozdíly mezi námi nejsou, tomu odpovídaly i časy. Do finále jsem nastupoval s lehkou nejistotou, protože vyhrát mohl opravdu každý z nás. Z výhry máme všichni radost a těšíme se na další závody do Fuglau."

Libor Teješ: "Máme za sebou první závod této sezóny a nastavil laťku opravdu vysoko. Na trať jsme vyjeli s novou technikou, která fungovala jak má a s týmem jsme měli radost, že práce přes zimu se vyplatila! V kvalifikacích jsme měli dobré tempo, ale i tak jsem s klukama jezdil v jedné desetině na kolo! V poslední kvalifikaci jsem po startu vedl, ale v posledním kole pár metrů před cílem praskl kloub poloosy a Q4 jsem nedojel. Tím pádem jsem přišel o pole position do finálové jízdy. Do finále jsem tedy startoval z třetího místa a věděl jsem, že budu muset opravdu tahat, abych mohl bojovat o první místo, ještě když jsme v naší kategorii S1600 všichni rychlí a může vyhrát kdokoliv! Nakonec z toho klaplo druhé místo a hlavně skvělý závod, protože souboje byly opravdu vyrovnané! Chtěl bych poděkovat celému mému týmu a sponzorům, že i letos do toho jdou s námi na 100 %! Těšíme se na další závod do Fuglau!"

Petr Třešňák: "Závod jsme si užili i přes nevydařené počasí. Zejména to nám dělalo starosti ohledně výběru pneumatik nebo nastavení podvozku. Každopádně to beru jako velmi vydařený víkend. Povedlo se nám dojet pro bronz. S klukama se jelo velmi rychle a byly to vyrovnané souboje. Samozřejmě všem patří velká gratulace. Musím vyzdvihnout práci celého týmu, který fungoval naprosto na jedničku. Doufám, že se brzy povede tuto práci odměnit pořádným výsledkem. Teď jdeme makat na autě a připravovat se na rakouské Fuglau."

Vilém Ságner: "Nová sezóna, nová kategorie a já jsem se postavil na start mezi "velké" kluky. Po loňském učení s ostrým závoďákem to byl logický krok. S autem jsme žádné větší změny nevymýšleli, takže od prvních metrů tréninků jsme si hned zase rozuměli, jako bychom ani přes zimu nepřestali jezdit. A když jsme u té zimy, tak v Polsku byla o víkendu pořádná, včetně proměnlivých podmínek - laborovat suché a mokré pneu - no "ideální" první závodní víkend na rozkoukání. Jel jsem do Polska s tím, že hlavně nechci udělat ostudu, že se mám stále hodně co učit. Upřímně můžu teď napsat, že jsem mile překvapil sebe a náš tým a asi nemile soupeře. Dokázal jsem s klukama držet krok, vyhrát i rozjížďku a zajíždět srovnatelné časy. Obecně ta vyrovnanost třídy S1600 je skvělá jak pro jezdce, tak i pro diváky. Stačí se podívat na časy - třeba čtvrtou kvalifikaci mají všechna 4 auta nejlepší čas na kolo v rozmezí 0,048 sekundy, kam se hrabe F1. Troufám si říci, že v Poznani mohli být rádi, že tam Ska udělaly parádní závodní představení. Jinak to bylo s obsazením tříd velkých aut opravdu smutné. K finále mohu napsat jen tolik, že se stále mám co učit. Auto odjelo na první pozici, ale po menším kontaktu se soupeřem jsem se dostal mimo stopu do měkké šotoliny a nakonec ještě prasknul díl na pohonu (zřejmě dozvuk jiného kontaktu z poslední kvalifikace) - tak jsem cílovou čáru sotva protnul na volnoběh a ještě se musel nechat odtáhnout. Tak víkend končit nechce nikdo. Celkově však převládá spokojenost a těším se na další závod."

SuperTouringCars -2000

Petr Wurm: "Možná i vlivem počasí byla účast napříč divizemi malá. Výsledkem pro mě bylo třetí místo, což je zklamání, neboť jsem celý den jezdil druhý, ale vlivem chyby po startu ve finále musím třetí místo přijmout. Byl to velmi náročný víkend, protože na rozbité trati se opravovalo více než kdy jindy. Tak snad nám za čtrnáct dní v rakouském Fuglau bude počasí přát více."

SuperTouringCars +2000

Šenk Motorsport: "Do Poznaně jsme tentokrát jeli pouze s Ondrovou Fabií RX3. Matějův speciál se bohužel den před odjezdem na závody už nepodařilo zprovoznit, protože na brzdě opět zaklepal motor. Proč se tak stalo nyní zkoumáme, ale do Fuglau bude auto již připraveno ve 100% kondici s novým motorem. Třída STC+2000 zůstala tedy v Poznani bez většího zastoupení českých borců a závod se tak zúžil na boj jednoho Čecha (Ondra Šenk) proti čtyřem Polákům. Ondra začínal opatrně a auto si po zimní přestávce pomalu osahával. V první rozjížďce dojel třetí, ale potom už se pouze zlepšoval a poslední dvě kvalifikační jízdy vyhrál. Zajížděl nejrychlejší časy této třídy a po právu tak do finále startoval z pole position, tedy první startovní pozice. Na startu jej ovšem přestartoval Polák Gigi se silným BMW. To však Ondrovi nevzalo chuť závodit a celou dobu jel nalepený na zadním nárazníku Gigiho auta. Spotter viděl, že na trati nebude možné jej předjet, proto v předposledním kole poslal Ondru do joker lapu, a pak už nebylo co řešit. Během jednoho kola Ondra najel na soupeře 2sek. a do cílové rovinky přijížděl jako jasný vítěz. Sezóna pro nás tedy začala na výbornou a již se těšíme na další závody do Fuglau, kde určitě pojede Matěj s Fabií RX2. Ondrova účast je zatím nejistá, protože v termínu tohoto závodu očekává další přírůstek do rodiny a rád by u této šťastné chvíle byl." 

SuperTouringCars -1600

Jiří Štěrba: "Na první závody do Polska jsem se moc těšil. Jeli jsme tam hlavně s cílem, co nejvíce otestovat auto. V sobotním tréninku jsem se seznámil s autem na vodě a cítil jsem se dobře. Auto fungovalo skvěle a já se snažil co nejvíce ho poznat. Pak přišla první rozjížďka. Bohužel jsem odjel pár metrů a musel jsem auto odstavit. Nevydržel třetí držák motoru a jak byl motor v pohybu tak to sebou vzalo i poloosu. Naštěstí to odnesl pouze vnitřní kloub. Do druhé rozjížďky jsme nestihli nastoupit z důvodu komplikovanější opravy. Ve třetí rozjížďce jsem udělal začátečnickou chybu a tím jsem musel odstoupit. Ve finále jsem si chtěl konečně spravit chuť a ani tam to nevyšlo. Při nájezdu do 5. kola nám praskl čep na rameni a musel jsem finále dokroužit. Nebyl to úspěšný start do nové sezóny, ale musíme vychytat mušky a pak to bude lepší a lepší. Chtěl bych poděkovat celému týmu, jak celý víkend makal a mému kamarádovi Ondrovi, který nám přivezl náhradní díl až z Prahy."

National 1600

Jan Dvořák: "Už na startovce bylo vidět, že to bude těsném, protože přišli další mladí kluci a že se bude každá chyba trestat. Díry na trati nám dvakrát utrhly držák převodovky, ale nakonec se mi podařilo po kvalifikacích, semifinále a finále celkově vyhrát. Děkuji týmu, bez kterého bych to nedokázal."

Daniel Němeček: "Lepší vstup do své první sezóny v rámci MČR jsme si nemohli ani vysnít. Do prvního závodu jsme šli s velkým respektem. Jelikož jsou mé závodní zkušenosti minimální, tak jsme žádné velké očekávání neměli. V průběhu víkendu ale bylo vidět, že na špičku tolik neztrácíme, což se dokonce potvrdilo i v druhé rozjížďce, kterou jsme vyhráli! Euforii z prvního úspěchu však náhle utlumila zpráva, že z důvodu nesprávné startovní procedury byly naše časy anulovány. Ve slibně rozjeté opakované jízdě nás zradilo řazení a nakonec z toho bylo jen DNF. Jak se říká “from hero to zero”. V další rozjížďce jsme si už spravili chuť prvním místem! Semifinále pro nás vypadalo více než dobře, ale po školácké chybě jsem se pravděpodobně připravil o finálovou pole position. Ve finále se nakonec poštěstilo a po krásném souboji s Lukášem Krotilem jsme utrhli druhé místo. Pomyslnou třešničkou na dortu bylo i absolutně nejrychlejší kolo v kategorii. Obrovský dík patří klukům z John racing teamu, za perfektní přípravu vozu během víkendu a především Radkovi Johnovi za skvělou práci při spottování, bez kterého bychom takového úspěchu rozhodně nedosáhl. Dík si zaslouží i kluci Veverkové, kteří mě k tomuto krásnému sportu přivedli."

Lukáš Krotil: "Na trati v Poznani se mi dlouhodobě nedaří, proto jsme zvolili opatrný začátek, abychom šetřili techniku, což se ukázalo jako správný tah. Bohužel ani tento závod se neobešel bez závady. V semifinále mi odešel synchron na trojce a ve finále v posledním kole už nešla zařadit ani dvojka. I přes problémy a chladné počasí jsme si závod užili, děkuji soupeřům za super souboje a uvidíme se ve Fuglau."