V Nyirádu se na start divize Euro RX1 postavilo celkem dvacet jezdců. Aleš Fučík začal závod tréninkovými časy kolem desátého místa. "V Nyirádu jsem startoval už loni při zónovém závodě a trať mi vyhovuje. Před závodem jsem věřil v dobrý výsledek a časy v tréninku to potvrdily," řekl na úvod Aleš Fučík. První rozjížďku dokončil na dvanáctém místě. Přibrzdily ho ovšem technické problémy s rozvody motoru vozu Volkswagen Polo. Druhou jízdu musel vynechat. "Díky vyhnuté kladce na novém motoru se nám roztřepil rozvodový řemen. Museli jsme tak rozvody přendat z náhradního motoru. Navíc jsme museli vyměnit také sedačku. Tu nám naštěstí půjčil Atilla Mozer, kterému děkuju," popisuje problémy prvního dne závodu Fučík.
Druhý den zbývalo odjet poslední rozjížďku a následnou rozřazovací jízdu, po které postupovalo patnáct jezdců do třech semifinálových jízd. Český jezdec ve své semifinálové jízdě skončil na druhém místě. O čtyři desetiny sekundy mu utekl postup do pětičlenného finále. "Je to škoda. Ale dařilo se mi po celý víkend zrychlovat a odstup od špičky startovního pole není tak propastný, což je povzbuzující," uvedl jezdec týmu KRTZ motorsport.
V Nyirádu se poprvé jelo v novém formátu. "Díky novému systému se do semifinále mohou dostat i jezdci, kteří měli během rozjížděk nějaké problémy nebo jízdu nedokončili. Více nyní rozhoduje start. Tím, že se jede celkově větší počet kol, zase více trpí auto," říká Fučík. Nyirád pro něj byl pravděpodobně letošním posledním startem v rámci evropského šampionátu. "Uvidíme, možná bychom se ještě na podzim v rámci jednoho závodu svezli. V úvahu připadá Lotyšsko nebo Belgie. Nyní se budeme soustředit na další zónové a republikové závody," přiblížil další program Aleš Fučík.