RC: Jaké to bylo poprvé na Mistrovství Evropy mezi evropskou elitou v D1?
Aleš: Na evropskou špičku je krásné podívání a naše "české přicmrndávání" je naprosto o ničem. Závody to pro náš team byly krásné a kruté zároveň. Naše současná technika je absolutně mimo a na evropské speciály můžeme jen koukat a valit oči. Co se mě osobně nelíbí je používání GPS systému předními teamy a strašně mě mrzí, že jsem nesehnal GPS rušičku, mohla tam být větší švanda. Mimo Pavla Koutného nemá v roce 2010 Česká Republika dalšího závodníka D1 a my jsme tam pouze do počtu. Využili jsme ale tento závod a našli jsme v Sosnové mnoho poznatků a myslím si, že příští rok, bude Ota již důstojným soupeřem a pokud se zakáže používání GPS systémů, pak můžeme myslet na první desítku, alespoň v tomto závodě.
RC: S Otou jste si vyměnili auta, proč jste to udělali a jaké jsou pocity?
Aleš: Jelikož jsou naše speciály odlišné, tak mě i Otu zajímalo jak naše speciály fungují a jak velké rozdíly jsou mezi nimi (a že jsou velké). Jelikož jsme nechtěli výměnou riskovat ohrožení bodové ztráty při skvěle rozjetém MMČR a ZSE, padla volba právě na ME, kde nám o body vůbec nejde a celou tuto účast jsme pojali víceméně jako legraci a zábavu. Také jak je již dnes známo, vyvíjíme dvě zbrusu nová monstra EVO 9 na příští sezonu, takže jsme si od výměny slibovali nové poznatky a zkušenosti, které bychom vnesli do vývoje těchto nových monster. Ota se bohužel s mým autem moc nepovozil, je to velký divoch a již před prvním tréninkem mi bylo sděleno, že moje auto nehodlá nějak šetřit, "prostě poletím hned od začátku, ať se ukáže co v něm je…“ bohužel nevydržela hřídel v převodovce a první runda byla nedojetá. V depu nám nabídl k zapůjčení novou nejetou převodovku náš velký kamarád i soupeř M. Zeman (moc děkujeme). Převodovka vydržela pouze jednu rundu (16. místo celkově) a při startu do další rundy se radši taky odporoučela, že to prý nemá zapotřebí se takhle nechat Oťákem ojíždět… :-) Já jsem v sobotu jezdil ohnivou show (taky jsem jeho auto nešetřil) a pak už jsem jen boural (Ondra si ze mě udělal terč :-) ), jezdil po dvou, hořel…, prostě legrace pro diváky a mechaniky. :-)
RC: Jak hodnotíte poslední vystoupeni v Greinbachu?
Aleš: Moc pěkný závody a konkurence velice silná. Během závodu jsme zkoušeli různé typy nastavení podvozku. Na první rudnu, po silném dešti, se naše nastavení ukázala jako velmi špatná, ale přes noc jsme danou problematiku důkladně prokonzultovali a přenastavili obě auta, která druhý den fungovala velice pěkně. Já jsem opět čistil trať pro Otu a jeho maximální úspěch a řádil jsem tam na trati s Rakušákama a Maďarama, což ve finále znamenalo pomalé časy, ale zážitky o to větší :-). Finále B jsem všem dopředu oznámil, že uleju a ulil, jenže pak jsem ulil i podruhé :-) a jel jsem si v klídku do depa. Teamový kolega Ota v třetí rundě fantasticky přestartoval jak Lojzu, tak Harsanyiho, ale to by nebyl Lojza, aby ji Oťákovy hned jednu nedal - těhlice v háji a Ota musel auto odstavit. Celkově pak startoval v A finále z poslední řady a úkol zněl jasně, za každou cenu nejlepší výsledek. Po skvělém startu a následné strkanici byl Ota na luxusním třetím místě a rozhodl se zajet do Jokeru v posledním kole, což se nakonec stalo bohužel osudným....
RC: Co říkáte na Lojzův atak na Otu ve finále?
Aleš: S Lojzou máme problémy prakticky od Sedlčan, od té doby, co jsme ukázali, že jsme schopný vyhrávat a natřít jim prd.... Lojza je prase, a když o něco jde, tak dokáže být nekompromisní. V Greinbachu věděl moc dobře, co dělá, nechal se úmyslně ze zatáčky vyvést úplně ven, což dokazuje i on-board z auta Otakara (předchozí kola jezdil normálně, že by se vedle něj vešel i autobus) a potom víte sami co se dělo. Ota mi po závodě říkal "to jsem sakra měl zastavit a počkat až projede, byl jsem jasně rychlejší!" Bohužel Joker v Greinbachu je postaven špatně a je velice nebezpečný a nelze mít na výjezdu z normální trati větší rychlost než při výjezdu z Jokeru. Po dodatečné diskvalifikaci Petera Ramlera nám prakticky uniklo první místo.... LOJZO TĚŠ SE do MELKU !!! (kompletní on-board Oty je zde: http://www.viakom-racing.cz/pages/clanky/MMCR_Greinbach_2010.php )
RC: S jakým cílem jedete do Melku a jaké jsou cíle pro sezonu 2010?
Aleš: Do Melku jedeme velice tvrdě bojovat, Otovo speciál byl osazen lepším a výkonnějším turbem a přeladěna elektronika, což by jej mělo opět posunout dopředu. Sám Ota je nažhavenej jako hladovej pes a vzkazuje, že bude nekompromisní a chce vyhrát!! Určitě by nám to pomohlo, protože potřebujeme cenné body do MMČR. Momentálně ale Ota zápasí s nemocí, tak doufejme, že do neděle bude 100% fit. Já jsem si nechal vyrobit na moje auto speciální přední radlici a dozadu pořádnou traverzu a budu to tam čistit od rakouských červených fordů a jiných AT a HU speciálů a budu se taky být o finálovou účast. Cíle jsou tedy více než jasné, pořád máme jako team šanci na oba dva tituly!!!!!
Děkujeme za rozhovor!