První závod Mistrovství Evropy rallycrossu se uskutečnil v anglickém Lydden Hillu přesně v době, kdy se z Vašich kuchyní linula vůně pečených mazanců, vánoček, křupavého jehňátka či jiných pochutin velikonočního času. Přesně v tuto dobu se více jak 10 tisíc lidí rozhodlo, že bude inhalovat trochu jiné aroma, a to zplodiny závodního benzínu, který voní tak trochu po ovoci, což ocení hlavně závodní „závisláci“.
SuperCars
Stejně jako má autocross Jaroslava Hoška, který je dlouhá léta pravidelným účastníkem Mistrovství Evropy autocrossu, tak i rallycross měl do loňské sezóny jména Kenneth Hansen a Michael Jernberg. Bohužel se ani jeden z těchto jezdců nebude již pravidelně vyskytovat ve startovních listinách. Na jednu stranu velká škoda pro diváky, na druhou tato zpráva dala impuls mnoha novým jezdcům ke vstupu do šampionátu. Nepříjemný dopad pro Švédsko má odchod těchto borců vzhledem k šampionátu národů, Švédové neměli v Anglii ve finále A SuperCars ani jednoho zástupce, což se nestalo snad posledních 10 sezón.
Celý závodní víkend nenechal o svých kvalitách nikoho na pochybách Sverre Isachsen, který vstoupil do nové sezóny jak nejlépe mohl. Vyhrál dvě jízdy, pole possition na startu a vítězství start-cíl. Jen pozor, aby se nám z Isachsena nestal nový, ve své době nepolapitelný, Hansen. I v této sezóně bude pro diváka zřejmě výsledek dost předvídatelný a třetí rok po sobě by jej to mohlo začít nudit. Na druhém, resp. třetím místě se v závodě usadili jezdci z Francie Marc Laboulle a Davy Jeanney, kteří se tím postarali o velké překvapení víkendu. Velkou smůlu ve finále si vybral finský pilot a taktéž nováček na evropských kolbištích Toomas Heikkinen. Prorazil pneumatiku a bylo všem nadějím konec.
Náš Pavel Koutný si vybral víkendovou nepřízeň osudu až do dna. První jízdu byl nucen vynechat pro poruchu motoru, ve druhé byl sestřelen dvojicí Keersmaecker – Binks a i když jízdu dojel, tak s velkou ztrátou. Ve třetí „rundě“ se toho bohužel už moc vymyslet nedalo. Pavel tím pádem odjel domů z Anglie bez bodů.
Velké zklamání zažil i tým Andréase Erikssona, když Foust obsadil celkově osmé místo a Eriksson deváté.
Super 1600
Andreas Bakkerud v osvědčeném a dvěma mistrovskými tituly ověnčeném Renaultu Clio z dílny Pinomäkiho vyhrál bez zaváhání, a tak toto auto vykročilo dalším vítězstvím do nové sezóny. Na druhém místě se umístil domácí pilot Julian Godfrey po velkém souboji s naším Zdeňkem Čermákem, který dojel pro třetí za ním. Zdeňkovo nové auto jelo jako po kolejích a byla radost se na trať během jeho jízd dívat, o to větší byla i v cíli, když Zdenda stoupal na stupínek vítězů. Vůz dává mnoho šancí, že se Zdeněk na bedně objeví letošní sezónu ještě mnohokrát.
Souboj Godfrey-Čermák měl ale ještě dohru po závodech u „kulatého“ stolu. Dohra byla za tření jejich vozů na rovince, nikoliv však za hlavní souboj. „Kulatý“ stůl byl trochu kulatější ve prospěch domácího jezdce, kdy prý náš Zdeněk chtěl zlikvidovat domácího pilota na rovince tím, že se jezdci dotkli dveře na dveře. Trochu parodie ze strany anglických komisařů na závěr sportovního víkendu.
Ve velmi pěkném světle se ukázal náš druhý jezdec, Ondřej Smetana, který po sedmém, resp. osmém místě bral celkové deváté místo, což je velký výkonnostní skok kupředu, oproti nevydařené loňské sezóně. Náš třetí jezdec této divize, Stanislav Šusta se bohužel potýkal se zlobivou elektronikou a tak nemohl s novým vozem výrazněji promluvit do celkového pořadí. I to bylo hlavním důvodem účasti v C finále. Standa však zažil velkou nepříjemnost, když byl po dojetí finálové jízdy napaden soupeřem Navickasem, který byl za toto napadení vyloučen z celého závodu. Ze strany Navickase se jednalo o dohru souboje na trati, který komisaři shledali v souladu s pravidly.
TouringCars
Byť tato divize stále trpí velkým nedostatkem jezdců, co do kvality se startovní pole rozhodně zlepšilo. Pokud zde loni bojovali o nejvyšší příčky dva, maximálně tři jezdci, letos to vypadá, že budou o titul bojovat čtyři až pět pilotů. Stále se však belgickým funkcionářům nedaří jezdce na evropská kolbiště přilákat ve větším počtu.
Úřadující šampión, Derek Tohill měl však o tomto víkendu velkou smůlu, nedařilo se mu najít správné nastavení jeho vozu, a tak vítězství bral norský pilot Lars O. Enerberg před českým reprezentantem. Třetí dojel Koen Pauwels, který po dlouhé době v SuperCars, kde se úspěchy nedostavovaly, dosáhl konečně pódiového umístění.
Patrick Mertens, stálý účastník celý víkend bojoval se svým motorem, který nakonec utrápil a jelikož v té době neměl dojeté dvě rozjížďky, tak odjížděl bez bodů.
Kompletní výsledky zde.