Mistrovství světa se po čtyřech letech mělo vrátit do Anglie. Do Lydden Hillu, kde tento sport v únoru 1967 vznikl. Když už vše bylo připraveno, přišel šok. V zázemí týmu Special One Racing začal hořet Loebův vůz. Stál jsem na kopci a zpočátku stoupajícímu dýmu nepřikládal velkou pozornost. Až po chvilce, když z paddocku začali utíkat mechanici a členové týmů bylo jasné, že nejde jen o malý požár. Zpočátku nás ani nenapadlo, že by mohlo jít o vzplanutí některého z elektrických aut. Bylo to tak. Mezitím už zprávy, obrázky a videa z tragédie začaly oblétávat svět.
Naneštěstí na místě nebyli hasiči. Trvalo nejméně dvacet minut, než se dostali na místo. Byla velká klika, že zázemí týmu stálo na kraji paddocku a ne uprostřed. Jeden z mechaniků musel dokonce vyskočit z okna návěsu. Po několika hodinách se hasičům podařilo oheň uhasit. Paddock byl uzavřen, nikdo nesměl dovnitř. Otázkou bylo, co nastane. Nikdo totiž do dneška neví, co stálo za vznikem požáru. Mohlo za to dobíjení, o které se stará GCK energy. Nebo samotný bateriový kit společnosti Kreisel Electric. Nebo šlo o nesprávnou manipulaci některého z mechaniků? To je stále předmětem vyšetřování. Nelze se tak divit, že závod byl nakonec zrušen. Závodily jen vozy kategorie RX2e a britský šampionát. Jezdci i týmový personál měl obavy do aut nasedat nebo na nich pracovat. "Již nyní můžeme konstatovat, že nikdo z členů týmu Special One Racing ani jeho partneři se nedopustili žádných manipulačních chyb," zaznělo v prohlášení francouzského týmu.
Mistrovství světa se nyní nachází v těžké situaci. Do úplného vyšetření situace se určitě závodit nebude. Ovšem další podnik je na programu už za deset dní. Oba vozy Lancia na startu určitě nebudou, navíc prosakují také informace, že dále nechce pokračovat ani tým All.-Inkl.com. Ten svůj elektrický speciál dokonce neměl po celou dobu závodu ve svém zázemí. S deseti vozy na startu je světový šampionát na hraně, ale závodit v sedmi nebo osmi? Uvidíme, jak se situace vyvine. Do konce sezony zbývají dva evropské závody Belgii a Německu. Další dva mimo evropský kontinent v Jižní Africe a Hongkongu. Jisté obavy nastanou i s přepravou elektrických speciálů.
"Poprvé za více jak třicet let, co se věnuji motoristickému sportu, jsme museli opustit okruh, aniž bychom ujeli jediné kolo. V první řadě myslíme na tým, který přišel o oba vozy a veškeré vybavení. Všichni víme, kolik času, peněz a úsilí bylo vynaloženo na to, aby se tyto vozy dostaly na startovní rošt. Jsme tu, abychom závodili, a teď jsme se tu museli tři dny jen procházet a nic nedělat. Je to frustrující. Samozřejmě se o tom bude diskutovat, ale uvědomme si, že je to první nehoda tohoto druhu. Od začátku elektrifikované éry Formule E v motoristickém sportu jsme zažili mnoho sezón bez podobných nehod. I v jiných sériích. V motoristickém sportu vždy existuje prvek rizika. Při tomto požáru se naštěstí nikomu nic nestalo a jsem přesvědčen, že se z něj poučíme. Motoristický sport byl vždy v popředí vývoje automobilů. Soutěžíme s extrémním materiálem v extrémních podmínkách a všechny chyby a omyly musí být pečlivě vyhodnocovány a analyzovány," uvedl Tommy Kristoffersson.
Podobný názor samozřejmě mají také ostatní týmy. "Bezpečnost je a vždy byla pro tým CE Dealer prioritou číslo jedna a plně podporujeme rozhodnutí FIA zastavit závodní víkend, aby mohlo být dokončeno důkladné vyšetřování," řekl Jussi Pinomäki, manažer týmu CE Dealer. "Jsme rádi, že při incidentu nedošlo k žádnému zranění, ale samozřejmě nás mrzí, že bylo zničeno mnoho vybavení týmu Special One Racing. Nabídli jsme organizátorům plnou podporu při vyšetřování a doufáme, že se brzy vrátíme s dalšími informacemi," dodal. "Rádi bychom byli trati, ale nechceme nic riskovat. Myslím, že by to mohlo být velké ponaučení, jak pro nás jako tým, tak pro celý šampionát," poznamenal Kenneth Hansen.