Trať ve francouzském Lohéacu, ač to na první pohled nevypadá, není vůbec jednoduchá. O výsledku často rozhodují sebemenší detaily a drobná zaváhání se už často nepodaří dohnat. O tom se o uplynulém víkendu přesvědčili všichni čeští jezdci.
Aleš Fučík se celý víkend pohyboval okolo patnáctého místa a pár bodů mu na postup do semifinále scházelo. Celkově si připsal bod za šestnácté místo do hodnocení mistrovství Evropy divize Supercar. "Pro nás to byl dobrý závod. Zase jsme se posunuli o krok dopředu a konečně s ostatními závodíme. Měli jsme problém se svorností středového diferenciálu. O co přesně šlo, zjistíme až po rozebrání, ale auto bylo na výjezdu ze zatáček dost přetáčivé. Jinak jsme s jeho fungováním naprosto spokojen. Chce to ještě víc přidat na agresivitě. V závěru jsem doplatil i na opotřebení pneumatik, francouzští jezdci měli výhodu v tom, že při svém prvním startu mohli použít tři nové sady. V krátké přestávce auto zkontrolujeme a vyrazíme do Rigy. Tato trať je charakteristikou podobná té francouzské," prohlásil Aleš Fučík.
V divizi Super 1600 bodoval z českých jezdců jen Josef Šusta. I když pro něj jsou dva body za patnácté místo málo. O výsledku rozhodla třetí pokažená kvalifikace. Semifinále nezachránilo ani nedělní čtvrté místo z poslední jízdy. "V Lohéacu to bylo jako každý rok velmi vyrovnané a rozhodovala každá ztracená desetinka. Škoda toho přetočení ve třetí kvalifikaci. Ale to je rallycross. Ve čtvrté kvalifikaci se mi podařilo dobře odstartovat a a zajet čtvrtý čas. Pár bodů ovšem na postup chybělo. S celkovým umístěním nemůžu být spokojený. Posledním evropským závodem bude Lotyšsko. Uvidíme jak to všechno dopadne. Bude se snažit zajet co nejlepší výsledek. V Rize jsme kromě závodů i několikrát testovali, takže s tratí mám dost zkušeností," uvedl Josef Šusta.
O postup do semifinále bojoval také Pavel Vimmer. Ani jemu se ovšem při velké vyrovnanosti mezi postupovou dvanáctku postoupit nepodařilo a skončil sedmnáctý. "Francie je jedním z nejlepších závodů sezony a to se potvrdilo i v letošním roce. Trať byla výborně připravená, netvořily se žádné díry a ani pořadatelé ji nemuseli během kvalifikací upravovat a kropit. Výsledek ovlivnil především souboj s Pepou Šustou ve třetí kvalifikaci, kde jsme ztratili hodně času. Ten nám po čtvrté kvalifikaci chyběl nakonec oběma," prohlásil Pavel Vimmer.
Zklamaný z devatenáctého místa neodjížděl z Francie ani Marcel Suchý. "V první řadě jsem rád, že jsem mohl ve Francii vůbec startovat. Po havárii v Německu bylo málo času a náš start byl v ohrožení, celý tým odvedl výbornou práci. I když bych se rád ve výsledkové listině viděl výš, časy jsou hrozně vyrovnané, o čemž svědčí časy ve čtvrté kvalifikaci. Rozdíl mezi druhým a dvacátým místem činil necelých pět vteřin. V první kvalifikaci jsem nebyl úplně spokojen s nastavením vozu ani se svým výkonem, od druhé vše šlo mnohem lépe. Bohužel charakteristika tratě moc nenahrává našemu vozu, který momentálně nejvíce zaostává výkonem motoru, ale i přes to jsem se krásně svezl a zazávodil si."
Nevydařený víkend prožil Tomáš Krejčík, který dvě kvalifikace po kolizích se soupeři nedokončil a obsadil jedenadvacáté místo. "Předposlední závod mistrovství Evropy ve Francii pro mě byl těžký. V pátek během tréninků jsem se pohyboval kolem čtrnáctého místa. Do první kvalifikace jsem startoval z druhé startovní pozice. Bohužel po startu do mě Sanin narazil ze zadu a já skončil s dalším poškozeným jezdcem v kačírku. Druhá kvalifikace probíhala dobře, ale v posledním přišel defekt levé přední pneumatiky a tím jsem ztratil spoustu času. Třetí kvalifikace probíhala bez komplikací. V poslední jízdě jsem chtěl napravit své chyby, ale v posledním kole jsem chyboval a předjel mě Raczkowski. Chtěl jsem vrátit zpět, ale bohužel došlo ke kontaktu a skončil jsem ve svodidlech s hodně poničeným autem. Nyní se chci maximálně soustředit na poslední závod v Rize, kde jsme se během léta účastnili oficiální testu. Děkuji celému týmu za maximální podporu."