Jediným jezdcem, který dokázal držet ve Švédsku tempo s vozy Audi v divizi Euro RX3, byl Jan Černý. V kvalifikaci si vyjel druhé místo za letos suverénním Yuri Belevskiym. Do finále pak startoval ze druhé řady a obsadil konečné čtvrté místo. "Jsem rád, že se nám podařilo dostat se do finále. To byl náš hlavní cíl. Celý víkend jsme patřili mezi top pět aut, vyhráli jsme tři své jízdy a skončili jsme druzí po kvalifikaci. Podium bylo velice blízko. To mě moc těší a mrzí mě, že jsme na něj nedosáhli. Potvrdili jsme, že s audinama dokážeme jet a nejsme tak daleko. Takže další cíl? Podium! Pro celý tým by to bylo skvělé potvrzení, že jdeme správným směrem. Byl to parádní víkend. Trať je naprosto fantastická, s převýšením a pěknými horizonty, navíc hodně rychlá. Mohl jsem využít zkušenosti a návyky z rally," zhodnotil víkend Jan Černý.
Bez zkušeností s touto tratí vstupoval do závodu Jiří Šusta. Ve svém druhém závodě mistrovství Evropy v kariéře skončil nakonec na třináctém, prvním nepostupovém, místě do semifinále. "Samozřejmě jsem z výsledku trochu zklamaný. Postup mezi nejlepší dvanáctku mi těsně unikl. Na druhou stranu ve Švédsku se sešla daleko větší konkurence než v Barceloně. V první tréninku jsem měl z trati trochu respekt, ale každým odjetým kolem to bylo lepší. Okruh je dost technický, byl jsem překvapen i podobou šotolinových pasáží. V neděli ráno mi na startu zahřívacího tréninku praskla poloosa, jinak auto fungovalo bez problémů," řekl Šusta.
Devatenácté místo divize Euro RX3 opět není výsledek, se kterým by mohl být Marcel Suchý spokojený. "Ze strany organizátora byl závod dokonale připravený, víkend v Höljes jsem si užil, ale s výsledkem nejsem vůbec spokojený. Náš cíl pro letošní sezónu byl pohybovat se okolo semifinále a místo toho uzavíráme startovní pole. Uvidíme, co dokážeme s vozem udělat do příštího závodu."
Aleš Fučík skončil v prvním letošním závodě divize Euro RX1 na šestnáctém místě. "Na startu se sešla velká konkurence. Samozřejmě bych se rád vešel do první dvanáctky, která zaručuje účast v semifinále, ale šampionát se nyní dostal do situace, kdy jezdci na špičce jezdí vyrovnané časy s jezdci v mistrovství světa. V závěru závodu jsem navíc bojoval trochu s technikou, která nefungovala úplně stoprocentně. Auto bylo dost přetáčivé a vůbec nevíme, čím to bylo. Po technické stránce je Höljes asi nejtěžší trať v šampionátu. Raději mám méně členité tratě, takže doufám, že ve Francii by se mi mohlo dařit lépe," přeje si Fučík.
Sestřih finálové jízdy - EURO RX3 - Höljes (S)