Po sobotních kvalifikacích měla poslední závod mistrovství Evropy výborně rozjetý hned čtveřice českých jezdců. Všichni postoupili do nedělního semifinále. Do finálové jízdy se probojoval pouze Josef Šusta, který nakonec skončil na pátém místě.
"Se závodem v Německu jsem spokojen. Po červnovém závodě německo - belgického mistrovství jsem věděl, co mohu od této trati očekávat. Upravené byly jen šotolinové části. Pokazil jsem druhou kvalifikaci, do které jsem předčasně odstartoval a musel dvakrát zajet do joker lapu. Do semifinále jsem šel z pátého místa, což byla dobrá výchozí pozice pro závěr závodu. Semifinálová jízda se mi podařila, i díky dobře zvládnutému startu. Ten se mi naopak nepovedl ve finále, kde jsem se v první zatáčce nechal podjet dvěma soupeři. S celkovým pátým místem jsem spokojen. Auto fungovalo po celý víkend výborně. Před finále jsme měnili provozní kapaliny, abychom auto co nejvíce zchladili. Nyní nás čekají s vozem Škoda Citigo závěrečné dva závody zónového šampionátu, kde budeme chtít navázat na předchozí vítězství," uvedl Josef Šusta.
Osmé místo po kvalifikaci a čtvrté v semifinále dokázal v Buxtehude vybojovat Václav Veverka. "Závod v německém Buxtehude hodnotím jako jeden z nejlepších letošního roku. Sice jsme startovali s náhradním motorem, který má sotva 200 koní, ale sobotní déšť tento deficit smazal a my mohli bojovat v desítce nejlepších, což byl náš cíl po celou sezónu. Od Francie, kde jsme vinou špatné kvality benzínu odstoupili hned po první kvalifikaci, se mi nedařilo najít správný rytmus. Poslední závod letošního kalendáře nám však spravil náladu a přinesl motivaci do příprav na další sezonu. Rád bych poděkoval celému týmu za skvěle odvedenou práci, partnerům a rodině. Také bych chtěl ocenit skvělou práci celého týmu lidí z Vančík Motorsport, bez kterých bych se do Německa určitě nepodíval."
Po kontaktu s Ulrikem Linnemannem skončil v semifinále na pátém místě Ondřej Smetana. "Závod mě docela překvapil. Nečekal jsem, že po předešlých závodech budeme v úzkém kontaktu se špičkou startovního pole. V kvalifikacích se mi povedlo zajet dva čtvrté časy, což hodnotím pozitivně. Buxtehude je závod o první zatáčce a na tu jsem v semifinálové jízdě doplatil. Ulrik Linnemann přilétl do první zatáčky až dost odvážně a byla to od něj dost velká rána. Ale to už k Buxtehude patří a nějak bych ho z toho nevinil. Jinak auto fungovalo bez problémů. Organizačně jsme z ostatních závodů zvyklí na trochu jiný standart," řekl Ondřej Smetana.
Z desáté pozice postoupil do semifinálové jízdy Pavel Vimmer, kde skončil šestý. "Hned po startu semifinále odešlo servo a jet na této trati bez posilovače je dost složité. Jinak závod z naší strany proběhl bez větších problémů. Vyzkoušeli jsme i nějaká další nastavení směrem k příští sezoně. Buxtehude nepatří organizačně k nejlepším závodům, už jenom to, že hned po příjezdu na nás do paddocku, který je na louce, tahají traktorem, o něčem svědčí. Německo bylo mým letošním posledním startem. Auto nyní rozebereme a budeme připravovat na příští rok," uvedl Pavel Vimmer.
Osmnácté místo obsadil v Německu Zdeněk Kučera. "Závod mi nevyšel. Podle svých představ jsem dokázal zajet akorát jednu kvalifikaci. Stále nemůžeme najít ideální nastavení podvozku, na kterém musíme pro příští rok zapracovat. Chyba je samozřejmě i ve mně," zhodnotil Zdeněk Kučera poslední závod mistrovství Evropy.
Marcel Suchý zakončil letošní seznamování s evropskými tratěmi na dvaadvacátém místě. "Závod v německém Buxtehude byl pro nás dobrým závěrem sezóny. Podmínky které se týkají okolního zázemí tratě Estering nejsou podle mého názoru úplně odpovídající evropské úrovni, ale závod jako takový jsme si užili. Auto fungovalo až na nějaké drobnosti bez problémů. Na příští rok bychom chtěli udělat hodně zásadních změn, aby jsme se přiblížili k té rychlejší části startovního pole. Po nezbytném odlehčení vozu a překontrolování v podstatě každé součástky nás čeká spousta další práce. Také se musíme domluvit na nějakém častějším testování, abych se s autem více sžil a abychom dokázali co nejvíce využít potenciál v celkovém nastavení vozu."