Po delší době se českému jezdci podařilo v rámci mistrovství Evropy opět vystoupit na pódium. Ondřej Smetana skončil v Portugalsku na třetím místě divize Super 1600. V průběhu finále ty chvilku vypadalo i na lepší umístění. "S výsledkem jsem maximálně spokojen, i když musím přiznat, že v semifinále nám pomohla kolize Pepy Šusty s Baumanisem. Důležité je, že stíháme závodit se špičkou, z toho mám výborný pocit. Závod opět ovlivnilo losování, zahrnutí tratě a její kropení. Čím později se startovalo tím byla jízda rychlejší. Neděle byla do značné míry ovlivněna počasím. Díky tomu se mi podařilo zajet druhý čas ve třetí kvalifikaci. Pak už byl mlha, že nebylo vidět do první zatáčky. Finále se pro mě vyvíjelo dobře, ovšem někdy v půlce přišel pomalý defekt a tak jsem rád, že jsem vůbec dojel na třetím místě. Navíc jsem na sněhu vyjel mimo stopu k výletu do svodidel nebylo daleko," zhodnotil závod Ondřej Smetana.
Se Smetanou postoupil do závěrečného finále také Václav Veverka, které se mu příliš nepovedlo a skončil až šestý. "Do Portugalského Montalegre jsem byl natěšený hned po prvním závodě v Barceloně. Trať má šotolinový úsek s velkými obrubníky přes které se doslova léta a tuto část si vyloženě užívám. I přes nepřízeň počasí, které se střídalo doslova každou minutu jsem se úspěšně dostal do semifinále z osmého místa v kvalifikacích. Poté jsem s trochou štěstí postoupil ze druhé pozice do finále. Tam jsem bohužel pokazil start a poté jsem měl problémy se stěrači, takže finále příliš povedené nebylo, ale celý závod hodnotím jako velice vydařený a po dvou závodech jsem neskutečně spokojený s funkčností nového auta a prací celého týmu. Naše motivace je po vydařeném začátků sezóny obrovská a nemohu se dočkat dalších závodů. Samozřejmě bych rád poděkoval celému týmu a partnerům za podporu, které si neskutečně vážím."
Výborně rozjetý závod měl Josef Šusta . Po kvalifikaci skončil na druhém místě, když závěrečnou jízdu stejně jako ve Španělsku vyhrál. V semifinále vedl, ale po kolizi s Baumanisem na výjezdu z joker lapu skončil s vylomeným kolem. Navíc ho poté sportovní komisaři ještě ze semifinále diskvalifikovali. "Nakonec jsem trochu zklamaný. Cítil jsem, že mám na lepší výsledek. Velký dík patří mechanikům za skvěle připravené auto. Výborně zareagovali před čtvrtou jízdou, když v poslední chvíli vyměnili pneumatiky a já kvalifikaci nakonec vyhrál. V semifinále to byla moje chyba. Chtěl jsem za každou cenu zůstat před Baumanisem, ale spíše jsme se měl v klidu zařadit za něj a pokračovat v rychlé jízdě. Jezdec se ovšem musí rozhodovat ve velké rychlosti. Baumanisovi jsem se omluvil. Nyní se musíme co nejlépe připravit na další závod v Norsku," uvedl Josef Šusta.
Zklamaný odjížděl z Portugalska Pavel Vimmer. Po několika kontaktech se soupeři zůstal na konečném osmnáctém místě. "Pro nás to byl dost nepovedený závod. Všechno je ovlivněno losem před první kvalifikací. Navíc trať pořadatelé upravovali a kropili, takže každá další jízda byla až od dvě vteřiny rychlejší. To je špatné řešení. Organizátoři by se měli zamyslet nad tímto systémem, protože ve většině okruhových sérií rozhodují o nasazení časy z tréninků nebo kvalifikací. Nelíbí se mi ani bodování jednotlivých kvalifikací. Poté co mě soupeř vystrčil, jsem rozjížďku nedokončil a navíc jsem ještě dostal mínus pět bodů, přestože jsem za to nemohl a soupeř byl diskvalifikován. Chtěl bych poděkovat mechanikům, kteří si pěkně mákli hlavně před druhou kvalifikací, kdy jsme museli měnit prasklé řízení."
Už po tréninku odjížděl z Portugalska Marcel Suchý, který byl diskvalifikován. "V posledním závodě jsme bohužel doplatili na naší neznalost pravidel, ke které se připojil nepořádek techniků na startu. Ti nám neumožnili přezutí nesprávné pneumatiky a byli jsme nuceni jeden trénink odjet na této pneumatice. V pravidlech je při tomto prohřešku jedinou možností vyloučení. Vynaložené úsilí tak přišlo vniveč. Šlo o pneumatiku, která byla koupena loni ve Švédsku a neměla čip. Každopádně přípravy už směřují na další závod do Norska," prohlásil Marcel Suchý.