Páteční úvod závodu vyšel nejlépe Ondřeji Smetanovi. Po první kvalifikaci byl třetí. Nakonec skončil celkově na devátém místě. V semifinálové jízdě dojel na páté pozici. "Podařilo se nám získat další body, s čímž jsem spokojen. Auto fungovalo po celý víkend perfektně. Změny, které jsem před závodem udělali, se osvědčily. Nelíbila se mi organizace, kdy v pátek jedeme jednu kvalifikaci a v sobotu tři. V semifinále jeli soupeři rychleji, i za cenu toho že poškodí auto. Belgická trať mi nesedí už od začátku, auto tu dostává hrozně zabrat a jet na hraně znamená velké riziko," poukázal Ondřej Smetana.
Za Smetanou dojel v semifinále Václav Veverka (celkově 12. místo). "V Belgii jsem byl poprvé, což bylo celý víkend znát. Hledal jsem správnou stopu a nastavení tlumičů, abychom stáhli velikou ztrátu na přední pozice. Každopádně mě nepotkal žádný technický problém a stabilními výsledky jsem si zajistil postup do semifinále, což je náš letošní cíl pro celou sezónu. Z Belgie odjíždím spokojený a motivovaný k dalšímu posunu svých závodních schopností a zkušeností. Samozřejmě před sebou máme také spoustu práce na závodní technice, ale vše jde správným směrem. Děkuji celému týmu, partnerům a rodině za dobře zvládnutý závodní víkend. Také bych rád pozval všechny příznivce rallycrossu na závod Zóny střední Evropy, který se uskuteční tento víkend v Sedlčanské kotlině, kde budu s celým týmem zajišťovat vůz pro Erwina Frieszla."
S největší újmou na voze odjížděl Josef Šusta (celkově 11. místo), který semifinále nedokončil kvůli technické závadě na motoru. V Mettetu absolvoval už březnový závod belgického mistrovství. "Oproti Portugalsku to pro mě byla jiná situace. Trať jsem znal, takže jsem přibližně věděl co očekávat. Organizátoři trať mírně upravili před nájezdem na skok. Až do třetí rozjížďky vše fungovalo správně. Ve čtvrté kvalifikaci mi po kontaktu se soupeřem po startu v průběhu jízdy upadlo kolo. Následkem toho jsem na konci cílové rovinky nedobrzdil a strčil do Martona. Dostal jsem pětivteřinovou penalizaci. Do semifinále jsem šel z jedenáctého místa. Problémy přišly už v ranním warm upu, kde přestal správně fungovat motor. Doufali jsme, že závadu odstraníme, ale na startu semifinále se porucha projevila naplno. Škoda dobře rozjetého závodu. Jsem rád, že jsem stačil nejrychlejším," prohlásil Josef Šusta.
Nevedlo se Zdeňku Kučerovi, který jel druhý závod s novým vozem Škoda Fabia. Po kvalifikaci skončil devatenáctý. "Nazval bych to černým víkendem. Měli jsem určitě problémy s autem, které se podařilo vyřešit. Úvodní dvě jízdy jsem jeli na nakropené trati. Příliš se nevedlo ani v dalším průběhu. Auto je po čtvrté kvalifikaci dost obouchané. Do dalšího závodu máme co dělat. Příliš se mi nelíbila ani trať. Organizátor se s její úpravou příliš nezabýval. Až poté co si začali stěžovat jezdci mistrovství světa, nechal části tratě, kde byly velké díry a auto tam hodně trpělo, vyasfaltovat," uvedl Zdeněk Kučera.
Pavel Vimmer v Mettetu také startoval na březnovém závodě v rámci belgického šampionátu. V závodě mistrovství Evropy skončil po několika problémech na dvacátém místě a tentokrát nebodoval. "Začalo to špatně už při losu, který nám přiřkl start hned v první jízdě a to na nakropené trati je velká nevýhoda. Nedařilo se mi ani v dalších kvalifikacích, po kontaktech se soupeři jsem ztratil vždy nějaký čas. Ve třetí kvalifikaci se mi podařilo přestartovat Szabóa, který mi dal ránu na levé zadní kolo. Jízdu jsem dokončil s defektem. Oproti Portugalsku byli sportovní komisaři hodně benevolentní. Všechno to vyvrcholilo čtvrtou kvalifikací, kdy mi na startu praskla poloosa, která byla úplně nová. Po zisku bodů v Portugalsku to pro měl byl hodně neúspěšný závod. Odjíždět bez bodů není příliš dobré," řekl Pavel Vimmer.