Šestice českých jezdců nastoupila do prvního závodu mistrovství Evropy ve Španělsku. První zkušenost s novou divizí a také novým šampionátem ze sebou má Aleš Fučík. V premiéře skončil na šestadvacátém místě divize Supercar. "Byl to pro mě a celý tým velmi náročný víkend. Situaci před startem nám zkomplikoval poškozený motor v zónovém závodě na Slovensku. Na všechno bylo minimum času a před závodem jsem fabii vyzkoušel jen krátce na letišti v Hradci Králové. Po příjezdu do Španělska jsem si ani nestihl projít trať, protože neustále pršelo. V tréninku jsem pomalu hledal hranice jízdy na mokru. Problém přišel hned v první kvalifikaci, když mi na startu upadl drátek u startovacího knoflíku, auto mi dvakrát popojelo a kvůli dvojitému předčasnému startu jsem dostal černou vlajku. Do druhé jízdy už se mi podařilo odstartovat, ale na vodě jsem se několikrát přetočil. Problémy jsem měl i v třetí kvalifikaci a nějaký čas jsem po chybě ztratil i v té poslední. S výsledkem samozřejmě nemůžu být spokojen. Neměli jsme před závodem žádná data, správně nastavenou geometrii. Navíc jsme s autem téměř devadesát kilo přes povolený váhový limit. Zvažuji auto přestavět zpět do autokrosové podoby, prodat a koupit rallycrossový speciál. Nechce se mi totiž učit se rallycross a ještě vyvíjet auto," uvedl po závodě Aleš Fučík.
V divizi Super 1600 si nejlépe vedl Ondřej Smetana. Ve finále dojel na pátém místě a stejné místo obsadil i celkově. "Závod hodně ovlivnilo počasí a sobotní tři kvalifikace nebyly úplně o závodění. Osobně se mi dařilo a s účastí ve finálové jízdě v prvním závodě jsem spokojený. Těší mě, že můžeme závodit se všemi, startovní pole je dost vyrovnané a sezona bude v dalším průběhu ještě hodně zajímavá. S autem nebyly žádné problémy. Jsme trochu zklamaný z motoru. Máme podobný jako loni, ale s novou elektronikou vůbec nefunguje v nízkých otáčkách. To byl hlavně na blátě dost velký problém," řekl Ondřej Smetana.
V semifinále skončil závod pro Václava Veverku, který celkově obsadil desáté místo. Tým do Španělska odcestoval kvůli práci na novém voze na poslední chvíli. "Máme za sebou vydařený závod. S výsledkem jsem spokojený, nové auto jsme vyzkoušeli snad ve všech podmínkách, které nás letos čekají a ve všech jsme byli konkurenceschopní. Nemohu se dočkat dalšího závodu v Portugalsku, kam vyrazíme již příští úterý," uvedl krátce Václav Veverka.
Další z českých reprezentantů Pavel Vimmer skončil na celkovém dvanáctém místě. V semifinále doplatil na kontakt s jedním ze soupeřů, který ho přetočil. "Byl to pro nás dost chaotický závod. Trať se nachází dost daleko od servisního zázemí, mechanici se po celý víkend nezastaví. V konečném výsledku jsme doplatili na kontakty se soupeři. Co je platné, když jsou za to viníci potrestáni černou vlajkou, ztracený čas už nikdo nevrátí. Po třetí kvalifikaci jsme zažili docela drama. Po průběhu prvního dne, jsme se v klidu připravovali na závěrečnou kvalifikaci. Náhodou jsme přišli na díru na rozvodovém řemeni (patrně od kamene), což bylo docela štěstí. Mysleli jsme si, že řemen v klidu vyměníme, když se přišlo na to, že máme jinou napínací kladku zabudovanou při repasi motoru. Začala tak sháňka nového, která skončila až díky pomoci jednoho z kartcrossových mechaniků devadesát kilometrů od okruhu. Takže bylo do rána co dělat. Ve čtvrté kvalifikaci jsem měl po kontaktu se soupeřem defekt, jízdu jsem dokončil a díku tomu se kvalifikoval do semifinále. V tom došlo na další kontakt, časovou ztrátu a konec postupových nadějí. Myslím, že nově zařazený start není úplně nejlépe řešen, první zatáčka se dost zavírala. Uvidíme jak to bude vypadat v dalších závodech, protože mnoho soupeřů mělo problémy s motorem v souvislosti s novou elektronikou. Nám se í díky skvělé práci Michala Juráka vyhnuly, ale nikdo nemůže zaručit, že nás nepotkají v budoucnu. I když problémy můžou souviset s něčím jiným," uzavřel Pavel Vimmer.
Závod plný zvratů za sebou má Josef Šusta. V sobotu večer prožíval velké zklamání. Po výhře ve čtvrté kvalifikaci byl nadšený. Po problémech Janno Ligura se postavil z pozice prvního náhradníka do semifinále, kde ovšem přišel problém s utrženou tyčí řazení a páté místo. Celkově skončil třináctý. "První den nevyšel podle mých představ. postihla nás celá řada problémů. V první kvalifikaci zlobila elektronika a motor šel na tři válce. Ve druhé se mi nevydařil start a dlouhou dobu trvalo než jsem se dostal před pomalejší soupeře. Třetí kvalifikaci jsem po nárazu od soupeře nedokončil. Od prvního závodu jsem čekal lepší výsledek. Ovšem vzhledem k průběhu jsem s výsledkem nakonec spokojen. Po sobotě totiž vypadalo dost špatně. Důležité je , že mi podařilo získat body do hodnocení mistrovství Evropy. Dík patří mechanikům, kteří v náročných podmínkách odvedli výbornou práci."
Svou druhou sezonu v mistrovství Evropy začal Marcel Suchý dvacátým místem celkově. V poslední kvalifikaci se mu podařilo zajet osmý čas. "Samozřejmě to po mě nebyl lehký start do sezony. Vzhledem k počasí a náročnosti tratě to bylo hodně složité. Z nedělního osmého času jsem nadšený. Auto fungovalo perfektně, menší problém byl v pomalých zatáčkách, kde mi to úplně neodjíždělo. Ale s tímto problémem se potýkalo více jezdců. Byla to pro nás další zkušenost s novou tratí. Také další závod v Portugalsku pro nás bude nový a půjde o to se co rychleji adaptovat na pro mě neznámou trať," zhodnotil úvod sezony Marcel Suchý.