V německém Buxtehude se kromě předposledního závodu mistrovství světa jel také poslední závod mistrovství Evropy v divizích Super1600 a Touringcar. Do finále se z trojice českých jezdců probojoval jen Josef Šusta. "Estering je další z tratí, na které jsem nikdy nestartoval. Ve volném tréninku bylo ještě dost mokro , takže naplno jsem se si trať mohl vyzkoušet až přímo v kvalifikaci. Trať je dost rychlá, problém mi dělalo zejména nalezení správných brzdných bodů. V kvalifikaci jsem skončil na třetím místě. Vyšlo mi i semifinále, kde se mi podařilo spolu s Navickasem ujet a dojel jsem za ním až do cíle. Ve finále jsem jel za Saninem na třetím místě. V první zatáčce byl ovšem trochu delší a následně došlo k našemu střetu. Odneslo to přední kolo a následovalo odstoupení," vyprávěl zklamaně Josef Šusta. Jeho mechanici museli ještě před finálovou jízdou řešit problém se startérem. I přes nedostatek času se vůz podařilo provizorně opravit. "Kdyby mi zhasl motor, tak jsem asi do finále neodstartoval," doplnil český jezdec.
Na čtvrtém místě v semifinálové jízdě skončil Ondřej Smetana. "Na to jak se mi v Německu vedlo v posledních letech jsem s letošním výsledkem spokojen. Naši pozici po kvalifikačních jízdách ovlivnila třetí kvalifikace, kde jsem jeli až jako poslední a těsně před startem začalo pršet. Čas tomu odpovídal a body mi pak chyběly. Mrzí mě chování Pavla Vimmera v semifinále, který mě tři kola brzdil. Ale to jsou závody. Od jiného jezdce bych to bral. Trať byla lépe připravená než loni, ale stále stojíme na louce, což má k úrovni světového nebo evropského šampionátu daleko. Spokojen jsem i s konečným umístěním. Škoda, že jsme nebodovali v Anglii, mohl jsem být ještě o něco výše," zhodnotil poslední závod Ondřej Smetana.
Semifinálová jízda znamenala stop také pro Pavla Vimmera. "Opět se ukázalo, že ze třetí řady semifinále se toho už moc nevymyslí. Škoda, že nám ve druhé rozjížďce prasklo rameno. Na závadu jsme sice přišli včas, ale vzhledem k tomu, že do servisního zázemí už se z prostoru startu nelze dostat, nemohli jsme ji odstranit. Na této úrovni by měli mít všichni účastnící stejné podmínky. To samé lze říci i o trati. Divize Supercar jede na upravené trati, my na rozbité až po nich. Takže pak je to spíš boj než nějaké velké závody. Samozřejmě bylo znát, že jsme v Buxtehude startovali v červnu v rámci německého mistrovství. Mohli jsem vycházet z nějakého nastavení, které jsme ještě upravovali," uvedl Pavel Vimmer.