V minulých sezonách závodil s fábií první generace v divizi SuperTouringCars. V té letošní by Tomáš Buda rád zamířil i do mistrovství Evropy. "Vše bude záležet, jak dopadne srovnání časů na testech. Pokud nebudu schopen zajíždět srovnatelné časy, tak nemá cenu se účastnit mistrovství Evropy. V tom případě připadá v úvahu české mistrovství a zóna v testovacím módu,“ říká Buda.
"Auto je téměř hotové. Komponenty máme všechny pohromadě. Rádi bychom brzdili motor v autě a v průběhu března začali konečně jezdit. Chystáme se testovat i na zahraničních tratích. Mělo by jít o špičkový vůz, ať už co se týče rámu, podvozku, převodovky, motoru a dalších komponentů. Vůz jsme stavěli přibližně půl roku, v létě jsme koupili novou kastli a začali na ní pracovat," představuje své plány a nové auto Tomáš Buda.
Vůz disponuje motorem připraveným Tomášem Albrechtem, českou sekvenční převodovkou a tlumiči Rieger. "Společně s Petrem Kašparem jsme vyvinuli vlastní převodovku, kterou jsme odzkoušeli na starém na autě. Máme už několik dalších objednávek z Polska nebo Anglie. Jsou to lidé, kteří dříve jezdili se Sadevem. Dodací lhůta je přibližně jeden měsíc, díly jsou skladem. Když jsme si chtěli objednat Sadev, tak nám řekli, že si budeme muset pět měsíců počkat. To nepřicházelo v úvahu. Navíc není nikdy jisté, že by ta převodovka od nich fungovala správně,“ vysvětlil.
Konkurence v divizi Super 1600 je v rámci evropského šampionátu obrovská. Letos by se i na startu republikového mistrovství měl sejít solidní počet aut. "Osobně jsem se na mistrovství Evropy podívat nebyl. Spolupracuju ovšem s Jirkou Gottwaldem, který mi pomáhá a má hodně zkušeností. Donedávna jezdil ještě s Ernestasem Staponkusem. Vzájemně si vypomáháme. Pro letošní rok vymyslel nové nápravy. Očekáváme od toho velké změny a auto by mělo fungovat odlišně než Staponkusovo polo. Asi největším problémem ve srovnání s konkurencí bude moje jízda. Nemám toho tolik odjeto. Takže půjde o to dobře nastavit auto a co nejvíce sedět za volantem a sžít se sním. Oproti jedničkové fábii to bude zcela něco jiného.“
Tomáš Buda začínal v rallycrossu s nepřehlédnutelným trabantem. Od sezony 2018 závodil s fabií. V českém šampionátu obsadil třetí místo v divizi SuperTouringCars -2000, loni skončil na čtvrtém místě.