Snad každý rallycrossový příznivec si pamatuje modrý vůz Škoda Fabia, který vítězil v rámci mistrovství Evropy. Za jeho volantem neseděl český jezdec, ale Švéd Lars Larsson. V letech se 2006 a 2007 se mu podařilo s tímto vozem evropský šampionát vyhrát. Odešel na vrcholu a následně se začal věnovat závodní kariéře svého syna. Robin Larsson nejprve začínal také s fábií, v divizi Touringcar se zadním náhonem. Po zisku titulu vicemistra v roce 2013 následoval svého otce a s vozem Audi A1 získal v sezoně 2014 titul mistra Evropy v nesilnější divizi. Po několika letech v mistrovství světa ho v letošním roce dokázal obhájit.
Doba se mění a s ní i styl a způsob závodů. V době, kdy Lars Larsson získal své dva tituly, dominovali tehdejší divizi 1 skandinávští jezdci. Na tom se příliš nezměnilo. Jen generaci Kennetha Hansena, Michaela Jernberga nebo Ludviga Hunsbedta nahradili mladší závodníci. Nebo jejich synové. "Víceméně si pamatuji až poslední roky otcova závodění. Neexistovala žádná větší tovární podpora, všichni si vozy vyvíjeli sami v domácích dílnách a soustředili se jen na souboje mezi sebou. Za poslední roky se rallycross hodně zprofesionalizoval," říká Robin Larsson při vzpomínání na závěr kariéry svého otce. "V mých začátcích mi především pomohl se všemi věcmi kolem partnerů, sponzoringu, zejména když jsme závodili s vlastním týmem. Mohl jsem se tak soustředit jen na samotné závody," pokračoval Larsson.
Na konci sezony 2015 se Robinu Larssonovi podařilo vyhrát zatím svůj jediný závod v rámci mistrovství světa. V argentinském Rosariu dokázal porazit všechny jezdce. Někteří z nich disponovali mnohem modernější technikou a také podporou automobilek. U Larssonů vsadili na vlastní síly. Tým vedl především otec Lars a Michael Jernberg. "Byl to jeden z nejlepších momentů v mojí kariéře. Na některých tratích auto fungovalo skutečně skvěle a Argentina byla jednou z nich. Vše vycházelo jak mělo. V následujících letech už bylo takřka nemožné proto továrním týmům uspět nebo dokonce vyhrát. I proto jsme se rozhodli jít cestou zpět a závodit jen v evropském šampionátu," potvrzuje Robin Larsson.
Dominance Volkswagenu v posledních letech byla obrovská. "Měli dva výborné jezdce, velmi schopný tým a výborně připravené auto. Navíc také dost velký rozpočet. Jejich lidé měli mnoho znalostí a zkušeností z mistrovství světa v rally. Johan (Kristoffersson) toho dokázal plně využít a nebylo jednoduché ho porazit v závodě nebo v jednotlivých jízdách," uvedl švédský jezdec. Nabízí se otázka, zda - li to paradoxně rallycorssu trochu neublížilo? "Myslím si, že jo. Když mám jeden tým takovou přesilu, není to pro ostatní dobré," dodal Larsson.
Po sezonách ve světovém šampionátu přišel krok zpět a opětovná účast v mistrovství Evropy. Z Fordu přesedl zpět do Audi. Tentokrát ovšem šlo o vůz Audi S1 týmu JC Raceteknik, který dříve provozoval tým EKS Mattiase Ekströma. V prvních třech závodech získal plný počet třiceti bodů a poprvé prohrál až v Německu s Thomasem Bryntessonem. Ve Francii si čtvrtým vítězstvím v sezoně zajistil s předstihem své druhé evropské prvenství v kariéře. "Nechtěl jsem závodit o jedenáctá a dvanáctá místa a vůbec o účast v semifinálových jízdách. Samozřejmě se bavíme i rozpočtu, který je v rámci mistrovství světa mnohonásobně vyšší. Po loňské těžké sezoně u týmu OMSE bylo skvělé být zpátky a znovu vyhrávat," uvedl Larsson.
Rozdíl mezi Larssonovým bývalým vozem a tím současným audi je veliký. "Je vidět obrovský vývoj, na autě pracovalo několik inženýrů, počítalo se s každým detailem. S tímto autem bychom mohli jet ve světě, ale bylo by potřeba dvakrát tolik peněz. Uvidíme v příští sezoně. Rád bych se do světového šampionátu vrátil," prozradil Robin Larsson."