Trochu překvapivě dal český jezdec ve své jubilejní dvacáté rallycrossové sezoně přednost seriálu Rallycross Challenge Europe a rozhodl se neobhajovat třetí místo v rámci divize Touring Car v mistrovství Evropy. S novým vozem Opel Corsa RWD prověřil konkurenci v rámci RCE. "Hlavním důvodem bylo, že velká Evropa stojí strašně moc úsilí a peněz. Přitom moje propagace v televizi byla velice mizerná. A to i přesto, že jsem jel hodně vpředu, umisťoval se na stupních vítězů a účastnil se každého finále. Po sezóně 2013 jsem se rozhodl pro změnu. Sezona v Rallycross Challenge Europe byla skvělá. V šampionátu panuje přátelská a dobrá atmosféra, promotér se hodně snaží," objasnil Roman Častoral důvody, pro které nestartoval v mistrovství Evropy.
Zájem o jezdce ostatních divizí v ME není ze strany společnosti IMG, promotéra šampionátu, příliš velký. Spíš žádný. "Mistrovství Evropy (světa) je hlavně velká šou kolem pár jezdců divize Super Car, na úkor ostatních jezdců a divizí. Bylo by skvělé mít tady světový a zároveň evropský rallycross odděleně, který by zůstal ve formátu jako před rokem 2013. A byl by dostupný pro spousty menších týmů. V mistrovství světa je dnes podpora továrních týmů a tomu žádný soukromník dlouhodobě stačit nemůže," upozorňuje Častoral. "Rallycross Challenge Europe je takový kompromis, kde se dá závodit za rozumné peníze v Evropě," dodal.
Sezona 2014 pro katovického jezdce byla podobně úspěšná jako ty předešlé. Při posledním podniku RCE 2014 mohl získat navíc titul divize Touring Car. Ovšem protože byl závod v Sosnové součástí také zónového šampionátu, kde český jezdec startoval s vozem Opel Astra OPC, nepovedlo se to. České řády start se dvěma vozy neumožňují. "S letošní sezónou jsem hodně spokojený, povedlo se téměř vše. Stal jsem se mistrem republiky, mistrem seriálu Zóny střední Evropy a mistrem Maďarska. Sezóna byla skvěle rozjetá a já potřeboval nastoupit v posledním závodě v Sosnové se dvěma auty různé divize. Šance byla veliká, že vyhraji i tento šampionát. Bohužel všude na světě to jde a případů v sezóně bylo dost. Předpis neumožňuje start se dvěma auty v jednom závodě, proto jsem zažádal o výjimku na Autoklubu České republiky. Startovat jak v divizi Supernationals, tak zároveň i v TouringCars bylo zamítnuto. To byl jediná stinná stránka sezony. Díky tomu jsem skončil v rámci RCE na pátém místě. Doufám, že se pohnou ledy na AČR a pro sezónu 2015 bude tento předpis vymazán," přeje si Častoral.
V Essay (úvodní závod RCE 2014) představil Roman Častoral poprvé nové auto Opel Corsa RWD. "Hned první závod ukázal, že auto je hodně rychlé, a že s ním půjde jet o vítězství. Lépe se ovládá, v zatáčkách je rychlejší, méně smykuje a tím pádem je i lepší trakce. Za vše hovoří výsledky. Na prvním závodě druhé místo a pak jen samá vítězství. Přes zimu budeme dělat ještě drobné úpravy na řízení a vše projde důkladnou repasí."
Starty v rámci zónového mistrovství v divizi SuperNationals bere český reprezentant jako povinnost. "Rád se představím českým fanouškům. Mým cílem i cílem mého týmu je být nejlepší a to se nám dlouhodobě daří. Takže obrovská spokojenost. Konkurence je stále rychlejší, takže nás to nutí neustále něco zdokonalovat na autě a i já musím auto dobře nastavit, aby bylo dostatečně rychlé. Počet českých jezdců stále klesá a většina reprezentantů doma nestartuje. Nastala jedna změna k lepšímu. Je to zavedení třídy historiků, kterou uvedl do rallycrossu pan Jiří Kadlec. Problémem českého rallycrossu je již dlouhodobě potřeba podporovat mladé jezdce. Určit jasná pravidla této podpory. V rallycrossu sice zdánlivě funguje, ale bez jasných pravidel, které by se daly přečíst na stránkách AČR. To je třeba změnit a mladé jezdce motivovat," myslí si Častoral.
Jasná není ani budoucnost divize Touring Car v rallycrossu. Ze strany Mezinárodní automobilové federace ale zatím nejsou známé žádné informace. "Je to těžké, nikdo s námi nekomunikuje. Nikdo zatím neřekl co a jak bude. To je dost velký problém. Dalším je i komunikace ze strany AČR. Informace se ke mně dostanou dřív z německého DMSB než od naší federace. O příští sezoně mám jasno. Určitě pojedu domácí šampionát s vozem Opel Astra OPC. A s corsou vyrazíme opět do Evropy. Přes zimu se chystáme vše důkladně připravit na další sezónu. Závěrem bych chtěl poděkovat všem sponzorům a lidem co mě pomáhají. Tátovi za úpravy motorů a skvělou přípravu aut. Díky těmto lidem jsem loni dosáhl opět výborných výsledků," uzavřel Roman Častoral.