V rallycrossovém paddocku marně budete hledat tým, kde pospolu drží celá rodina a vše podřizují jedinému cíli - vítězství. Možná rodina Kennetha Hansena, ale tam už to pár let funguje spíše na profesionální úrovni a spolupráce s Peugeotem to jen umocnila. Dánský jezdec Ulrik Linnemann má svém týmu a své rodině oporu, která ho podporuje v boji proti finančně a technicky vyspělé konkurenci.
Do sezony 2014 nastoupil Ulrik Linnemann v divizi Super 1600 s novým vozem Peugeot 208. Stejně jako v předešlých ročnících dokázal v každém závodě patřit k nejrychlejším. Nevyhnulo se mu ale ani několik potíží. "V průběhu sezony mě postihlo několik problémů. Defekty, problémy s řízením, motor ve Švédsku. Přesto jsem dosáhl na několik dobrých výsledků. Na absolutní vrchol mi chybí zajíždět stabilní výsledky, bez výkyvů a pochopitelně štěstí. Ve všech závodech jsem ukázal svoji rychlost," míní dánský jezdec. "Cílem před sezonou byl titul, mám jen ty nejvyšší cíle. Ovšem v této konkurenci je těžké dostat i mezi prvních pět jezdců," dodal. Jaké jsou hlavní změny v chování nového vozu? "Nejde o nějakou převratnou změnu oproti předešlému modelu 207. Snadněji se řídí. Odlišné je jen řízení a několik drobností na tlumičích," uvedl Linnemann.
V divizi Super 1600 patří dnes dánský jezdec k nejzkušenějším. Může porovnat jak se vyvíjí v průběhu let konkurence v této divizi. "Úroveň v divizi Super 1600 je stále vysoká. Velké týmy mají možnost testovat, zkoušet. To je jejich velká výhoda. Pro mě jako soukromníka s nízkým rozpočtem je velice složité s nimi soupeřit. Jsem rád, že se mi to daří," srovnává dánský jezdec. Linnemann je také jedním z těch, kteří často doplácejí na nejednotný metr sportovních komisařů. Jako příklad je třeba uvést jeho souboj v Norsku s Rakhmatullinem v roce 2012, kdy se před ruského jezdce čistě dostal a následně byl penalizován. Vliv "velkých týmů" stále funguje. "K žádné velké změně nedošlo. Stále je to stejné. Nikdy některým rozhodnutím opravdu nerozumím,"nechce Linnemann příliš komentovat výroky komisařů.
Je ještě brzo, ale všichni už mají v hlavě sezonu 2015. Ulrik už si dokonce měl možnost vyzkoušet vůz divize Super Car. V Norsku si otestoval vůz Renault Clio Torda Linneruda. "Pocity byly perfektní. Můj jízdní styl dokonale vyhovuje vozu divize Super Car. Není třeba se ničeho obávat, jen jet naplno," říká s úsměvem. "Najít v Dánsku potřebný rozpočet na starty bude ovšem hodně těžké. Rád bych se v sezoně 2015 s tímto autem někde ukázal." Prostoru bude mít dost. Mistrovství Evropy pro divizi Super 1600 obsahuje jen šest závodů. "Prvotním cílem zůstává samozřejmě divize Super 1600 a úspěch v ní. Pro mě jako Dána není skladba kalendáře příliš šťastná. Mám to všude daleko. Bylo by jednodušší kdybych žil ve Francii," uvedl Ulrik Linnemann.
Na začátku padla zmínka o Linnemannově rodině. Na všech závodech ho kromě rodičů doprovází také jeho sestra. A i ona už také závodí. S vozem Peugeot 106 v dánském šampionátu. "V sezoně 2015 se zúčastní kompletního dánského mistrovství. Uvidíme jak jí to dále půjde. Možná půjde v mých stopách v následujících letech. Kdo ví..."