Poprvé v historii
V celé historii mistrovství Evropy se nestalo, aby vítěz šampionátu během sezony ani v jednom ze závodů nezvítězil. Od roku 1973 je Timur Timerzyanov první jezdec, kterému se to povedlo. I to poukazuje na to, že letošní systém bodování nebyl nejlepší změnou. "Nejdůležitější věcí k zisku titulu nebylo za každou cenu jít za vítězstvím, ale podávat stabilní výkony a vyhnout se výpadkům," uvedl Timur Timerzyanov. Ruský jezdec měl k vítězství v Buxtehude nakročeno a vedl, ovšem poté co kvůli požáru Walfridsonova vozu bylo finále zastaveno, za sebou neměl průjezd joker lapem. Vedení závodu se rozhodlo finále nerestartovat a vyhlásit výsledky po čtvrtém kole. Timerzyanovovi přibylo k času třicet sekund a skončil nakonec na čtvrtém místě.
Solbergův další pokus
Kromě kolostřešní kombinace Timmyho Hansena v semifinále po souboji s Antonem Marklundem a požáru Walfridsonova clia se další zajímavý moment odehrál hned po startu finálové jízdy. Petter Solberg dokázal během víkendu vyhrát tři rozjížďky, zajel rekord okruhu, vyhrál semifinále a stál na nejlepším místě startovního roštu finálové jízdy. Přesto ani v devátém letošním závodě na výhru nedosáhl. Po startu ho zezadu přistrčil Liam Doran a s vozem Citroën DS3 skončil norský jezdec ve svodidlech. "Nemohu tomu uvěřit. Až do této chvíle to pro mě byl fantastický víkend. Okruh mi vyhovoval a věděl jsem, že mám velkou šanci vyhrát. Nenacházím slova. Takhle rozzlobený už jsem dlouho nebyl," řekl Petter Solberg po závodě. Žádný trest pro Dorana. Druhé vítězství za sebou během jednoho týdne zaznamenal Alexander Hvaal. Kromě těchto posledních dvou triumfů a Timerzyanovova titulu získal další úspěch pro tým Hansen Motorsport Timmy Hansen, který byl vyhlášen nováčkem roku. Navíc Kevin Hansen (mladší bratr Timmyho) vyhrál a ovládl bodování šampionátu JRX.
foto: Petter Solberg - facebook
Skandinávská pomoc
Zatímco v divizi Super1600, kde se bojovalo o druhé a třetí místo v šampionátu (druhé udržel Rakhmatullin, třetí vybojoval Linnemann, poraženým zůstal Färén) proběhlo vše relativně v "klidu", divize TouringCar nepřinesla českým příznivcům a Romanu Častoralovi mnoho důvodů k radosti. Český jezdec vstupoval do posledního závodu s šestnáctibodovým náskokem na třetího Robina Larssona a titul vicemistra měl na dosah. V rozjížďkách se ovšem děly věci. V první kontakt se Švédem Rosendahlem, ve druhé náraz zezadu od Nora Nordgaarda (vyloučen z rozjížďky), ve třetí náraz do svodidel po opětovném kontaktu s Rosendahlem (vyloučen z rozjížďky). Po velkém úsilí se podařilo dát vůz Opel Astra alespoň pro semifinále nějakým způsobem dohromady, s opravou pomáhal i letošní mistr Evropy Derek Tohill, Roman Častoral ovšem skončil v semifinále na čtvrtém místě. Skandinávští jezdci tak dopomohli k zisku titulu vicemistra Robinu Larssonovi, který v Německu získal za vítězství v rozjížďkách, semifinále a finále plný počet bodů.