Po zisku světového šampiona v rally v roce 2003 se norský jezdec Petter Solberg stal po jedenácti letech také mistrem světa v rallycrossu. Dva závody před koncem šampionátu má náskok šedesáti bodů na druhého Toomase Heikkinena, který už se před něj nemůže dostat. I kdyby ho bodově dostihl, nemůže dosáhnout na čtyři vítězství norského jezdce.
Itálie hostila rallycross na nejvyšší úrovni po dlouhé době. Naposledy se zde jelo v roce 1980. Trať byla připravená na klasickém okruhu. Na její stavbě se podílela místní rallyová hvězda Gianluigi Galli, samozřejmě nechyběly ani atraktivní skoky. Petter Solberg zažil celkem infarktový víkend. V noci ze soboty na neděli měli jeho mechanici dost práce, když museli do vozu namontovat nový motor. Díky tomu, že tento motor byl již použit v Kanadě, ubránil se Nor penalizaci. Ve finálové jízdě ho postihl problém s podvozkem vozu Citroën DS3, když si v poklidu hlídal druhé místo.
"Sen se stal skutečností. Když jsem přestal závodit ve WRC, nevěděl jsem co budu dál dělat. Přišlo IMG a posunulo rallycross na úroveň, na které se momentálně nachází. Tato volba se tak ukázala jako správná. Ve finále jsem poškodil pravý zadní tlumič. Do vysílačky mi hlásili, že mám zpomalit, protože jediné co jsem potřeboval, bylo dokončit finále na prvních třech místech. Děkuji svojí rodině, můj syn Oliver a manželka Pernilla tu dnes nemohli být se mnou kvůli Oliverově účasti na závodu norského šampionátu v crosskartu, který vyhrál. Dále je třeba poděkovat celému týmu, mechanici pracovali ve dne v noci a odvedli výbornou práci," uvedl po závodě Petter Solberg, který nakonec závod dokončil na třetím místě.
Vítězství Timmyho Hansena (první letošní pro Peugeot) zůstalo trochu ve stínu oslav titulu světového šampiona. Oba jezdci týmu Peugeot - Hansen prokázali svoji sílu a kvalifikovali se do první řady finálové jízdy. "Byl to parádní víkend. Ve finále jsem se snažil jet opravdu naplno. Po pár kolech jsem si všiml několika částí ostatních vozů, které ležely po trati. Hned jsem si domyslel, že se za mnou děly věci. Petter a Richard na mě vyvíjeli tlak, ale ustál jsem to a konečně získal pro náš tým první světové vítězství," řekl Timmy Hansen. Poprvé usedl do vozu divize Super Car a hned získal druhé místo. Řeč je o Richardu Göranssonovi, který dostal příležitost statovat s vozem Ford Fiesta týmu Olsbergs MSE. "Ve finále jsem se vyhnul problémům, což vedlo k tomuto fantastickému výsledku," řekl švédský jezdec. Timur Timerzyanov skončil po defektu pneumatiky až na čtvrtém místě, přestože se po startu dostal na druhé místo. Z finále odstoupili Bakkerud a ještě před ním Johan Kristoffersson, který předvedl výbornou jízdu v semifinále, když i poté, co musel kvůli předčasnému startu dvakrát absolvovat joker lap, postoupil.
Evropský titul v divizi Super Car získal pro letošní rok Robin Larsson. "Celý víkend nás provázely problémy s motorem, tudíž mi chyběla potřebná síla. Rozhodli jsme se především bezpečně dokončit všechny čtyři rozjížďky," prohlásil Robin Larsson. Rozhodlo se i o evropských titulech v ostatních divizích. V divizi Super 1600 se z titulu raduje Sergej Zagumennov, v Touring Car pak Daniel Lundh. Rozhodnuto je i kategorii RX Lites, kde si vítězství připsal Kevin Eriksson.
Z českých jezdců se nejlépe vedlo Ondřeji Smetanovi, který skončil těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě. Ve čtvrté rozjížďce byl vytlačen z trati, což znamenalo propad na osmou příčku průběžné klasifikace. Naštěstí to nemělo vliv na postup do semifinále, kde se probojoval na druhou postupovou pozici. Čtvrtá příčka ve finále znamenala konečné páté místo v evropském šampionátu. Pavel Vimmer se probojoval do semifinálové jízdy z devátého místa. Během třetí rozjížďky po souboji se soupeři přišel o kolo, jinak mohlo být postavení pro semifinále ještě lepší. V něm skončil na pátém místě. V celkovém hodnocení mistrovství obsadil třináctou pozici. Pavel Koutný obsadil v Itálii v hodnocení mistrovství Evropy divize Super Car sedmnácté místo.
Sestřih z finálové jízdy divize Super Car: