Finálové drama tradičně zakončilo švédský závod mistrovství světa. Pátý podnik šampionátu byl prvním vrcholem sezony. K trati si našlo cestu přes 34 tisíc diváků, což je nový rekord okruhu v Höljes. Po dlouhé době se na startu ukázal legendární Ludvig Hunsbedt. V jeho případě to ovšem neznamená návrat na závodní tratě. Šlo jen o jednorázový start. V atraktivním finále první vítězství pro tým, který do šampionátu vstoupil v Norsku, získal jeho šéf Mattias Ekström. Pátý závod přinesl pátého vítěze. Tak vyrovnaná je divize Super Car. "Mohl bych napsat knihu o tom, jak se sen stal skutečností. Navíc na domácí půdě v Höljes. V prosinci jsme začínali od nuly, nestihli jsme začátek šampionátu, ale nyní můžeme slavit první vítězství," prohlásil Mattias Ekström. Jeho vítězství mohl podpořit týmový kolega Pontus Tidemand. V semifinále ovšem z postupové pozice vyrobil chybu a do finále nepostoupil.
Na druhé místo měl finále rozjeté Sebastian Eriksson, který se poprvé představil ve voze divize Super Car. A po startu finálové jízdy se do konce dostal do vedení! V závěru ovšem po defektu vyrobil chybu a skončil na konečném šestém místě za Liamem Doranem. Čtvrtý dojel Reinis Nitišs. O druhé místo si to rozdali Andreas Bakkerud a Petter Solberg. Oba dokončili závod také s prázdnou pneumatikou. Tato skutečnost dala finálové jízdě ještě větší náboj. "Byl to neuvěřitelný závod, absolutně neuvěřitelný. Finále jsem jel na maximum, ale Mattias jel skvěle. Ve třetím kole jsem dostal defekt, ale stejná věc se stala také Petterovi a Sebastianovi. proto jsem se snažil jet co nejrychleji. Je to moje čtvrté pódium v tomto roce," řekl Bakkerud, který ovšem díky malému počtu bodů po rozjížďkách klesl na třetí místo v šampionátu. "Bylo to zajímavé finále. Zkoušel jsem všechno možné. Ale v posledním kole se přede mě Andreas dostal já už mu nedokázal předjetí vrátit. Je to tvrdý mladý jezdec," řekl Petter Solberg. Jeho syn Oliver se v pátek radoval z vítězství v jedné z kategorií crosskartu. Jezdci týmů Peugeot - Hansen a Marklund Motorsport se do finálových jízd tentokrát neprobojovali.
Po dlouhé době se český jezdec dostal na stupně vítězů v divizi Super 1600. Naposledy se to povedlo Jaroslavu Kalnému v roce 2011 v Rakousku, kde skončil také na druhém místě. Ondřej Smetana si po čtyřech rozjížďkách zajistil první místo a semifinálovou jízdu s přehledem vyhrál. Do finálové jízdy startoval s první pozice. Start se lépe povedl z první řady startujícímu Zagumennovovi. Český jezdec se na začátku druhého kola odhodlal k předjížděcímu manévru. Úspěšně se dostal před Rusa. Zagumennov ovšem v první zatáčce vytlačil na venkovní stoupě jedoucího Smetanu mimo trať. Po výborné stíhací jízdě dojel Ondřej Smetana na druhém místě. "Od Zagumennova to nebylo férové. je to pro mě zklamání. S výsledkem jsem ovšem spokojen. Auto fungovalo perfektně, v každé jízdě se mi dařilo zajíždět výborné časy," říkal spokojeně Smetana. Za ním skončil na třetím místě další ruský jezdec Nikita Misyulya. Ondřej Smetana se posunul na průběžné páté místo divize Super 1600 a na čtvrtého Baumanise ztrácí dva body.
Pavla Vimmera trápily v posledních dvou závodech technické problémy. Ve Švédsku nefungoval správně motor vozu Škoda Fabia. Přes veškeré úsilí se nepodařilo najít příčinu problému. "Když se podívám na závody zpátky, byl jsem schopný bojovat s nejlepšími jezdci. Závod ve Švédsku pro mě byl zklamáním. I to jsou ovšem závody. Zatím nevím jestli budeme schopni v Belgii startovat, " řekl Pavel Vimmer.
I divize Touring Car a RX Lites nabídly zajímavé souboje. Zejména finálová jízda kategorie RX Lites, kde si to o vítězství rozdali Kevin Hansen a Kevin Eriksson. Z vítězství se nakonec po tvrdém souboji v posledním kole radoval Eriksson.
Sestřihy z obou dnů: