Portugalská premiéra rallycrossového mistrovství světa přinesla velkou radost do týmu Pettera Solberga. Po loňském trápení a řadě technických problémů se norský šoumen konečně dočkal a připsal si po svém loňském návratu do rallycrossu první vítězství. První den sice přinesl dva triumfy v rozjížďkách pro Timura Timerzyanova, druhá část závodu už patřila norskému jezdci. Vyhrál obě rozjížďky, semifinále a konečně také finále. "Bojoval jsem o vítězství dlouhou dobu a je fantastické, že se to konečně povedlo. Je to jako když jsem vyhrál svou první rally," řekl po závodě šťastný Petter Solberg. Nezapomněl poděkovat svým rodičům, manželce a týmové manažerce Pernille, svým mechanikům, organizátorům a promotérovi šampionátu společnosti IMG.
Spokojeni mohou být také v Erikssonově týmu Olsbergs MSE. Andreas Bakkerud navázal na své loňské výkony, nováček divize Super Car Reinis Nitišs zase ukázal, že loňský titul mistra Evropy a šest vyhraných závodů v divizi Super 1600 nebyla náhoda. Důvěru, kterou do něj Andréas Eriksson vložil splácí hned od začátku. "Přestup z divize Super 1600 pro mě velký skok a krok. Jsem šťastný, že se mi hned v mém prvním závodě v této divizi podařilo skončit na třetím místě. Ještě teď mi bije srdce," uvedl osmnáctiletý Reinis Nitišs. Rychlost prokázali také vozy VW Polo týmu Marklund Motorsport. Od Toomase Heikkinena se dobrý výkon očekával, Anton Marklund přes zimu na stylu své jízdy hodně zapracoval. Odměnou mu bylo páté místo v cíli.
Tým Kennetha Hansena se v Portugalsku poprvé představil s vozy Peugeot 208. Oba jezdci ovšem skončili už v semifinálových jízdách. Timmy Hansen jel na postupovém místě, postihl ho ovšem drobný technický problém. Timur Timerzyanov těsně prohrál souboj s Antonem Marklundem, rozhodlo lepší načasování a průjezd joker lapem. "Tento projekt jsme dali dohromady za velmi krátkou dobu. Víkend nám přinesl celou řadu zkušeností a poznatků, ze kterých budeme čerpat v následujících závodech. Jezdci odvedli dobrou práci," prohlásil Kenneth Hansen.
V Portugalsku se vůbec nedařilo týmu Monster Energy World RX týmu. Všechny tři jezdce trápily technické problémy. Příliš úspěšný nebyl při svém vstupu do rallycrossu ani Jacques Villeneuve. "Tento víkend beru jako seznámení s rallycrossem. Přesto, že všechno nešlo podle plánu, jsem se toho hodně naučil," řekl ke svému první rallycrossovému startu kanadský jezdec. Za překvapení víkendu lze označit konečné šesté místo Koena Pauwelse.
V divizi Super 1600 se už před startem začaly udávat zajímavé věci. Většina jezdců a týmů byla upozorněna, že za nepovelené zásahy do karoserie, budou muset být jejich vozy dovážené o čtyřicet kilogramů. Řády jsou řády. Potrestáni měli být všichni bez výjimky. Týmy Set Promotion a Volland Racing dovažovat nemusely a oproti ostatním měly značnou výhodu. To se ukázalo také v konečných výsledcích. Zvítězil Zagumennov, zbylá místa na stupních vítězů obsadili nováčci Misyulya a Baumanis.
Loni první tři jezdci divize Touring Car v Portugalsku nestartovali. Úřadující mistr Evropy Derek Tohil zamířil do divize Super Car, stejnou cestou se vydal také Robin Larsson. Roman Častoral startoval v prvním závodě Rallycross Challenge Europe ve francouzském Essay. Celý víkend patřil k nejrychlejším Daniel Lundh, Ve finále ho z prvního místa vyřadila technická závada vozu Volvo C30 RWD. Cestu za vítězstvím tak uvolnil Terleifu Lonovi s vozem Ford Fiesta.