Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

EKS RX - rallycross po švédsku

31.07.2014 | Autor: Petr Šulčík
EKS RX - rallycross po švédsku
Švédský jezdec a dvojnásobný vítěz seriálu DTM Mattias Ekstöm před sezonou ohlásil vstup vlastního týmu do mistrovství světa rallycrossu. Úvod tým nestihl, ale hned ve svém třetím závodě dokázal zvítězit.

Mattiase Ekstöma není třeba představovat. Dvojnásobný šampion seriálu DTM, trojnásobný vítěz Závodu mistrů. Svoji všestrannost prokazoval také účastí v automobilových soutěžích. Nezahálel ani v rallycrossu. Skvělým výkonem za volantem vozu VW Polo loni získal druhé místo na své domácím závodě v Höljes. Zřejmě tam vznikla myšlenka vytvořit vlastní tým a vstoupit do rallycrossu. Švéd totiž v rallycrossovém prostředí vyrůstal. Jeho otec Bengt závodil na přelomu osmdesátých a devadesátých let v evropském mistrovství.

EKSRX

"O založení vlastního týmu jsem začal přemýšlet v průběhu loňské sezony. Už jsem nechtěl být pouze divákem. Chtěl jsem být součástí rallycrossu. V závěru roku jsem začal dávat dohromady tým lidí a byly započaty práce na novém voze Audi S1 Supercar. Na jaře jsem pak konečně mohl oznámit svůj vstup do mistrovství světa," řekl ke vzniku týmu EKS RX jeho zakladatel Mattias Ekström.

Tým nestihl úvodní dva závody v Portugalsku a v Anglii. Švédský tým se poprvé představil na třetím podniku světového šampionátu v Norsku. Vůz byl dokončen těsně před závodem. Na žádné velké testování nezbýval čas. "Tým EKS RX vyráží do Hellu. Domácí úkol byl splněn, nyní je čas na první zkoušku," znělo ze švédského týmu před prvním závodem. 

MS 2014 - Švédsko

První závody odhalily několik problémů, který tým ovšem dokázal za pochodu vyřešit. Domácí závod poté přinesl první vítězství. Před rekordní diváckou návštěvou v Höljes dokázal Mattias Ekström zvítězit.

MS 2014 - Švédsko

Mattias Ekström celou svoji kariéru v DTM spojil právě s Audi. Proto není divu, že také pro rallycross padla volba na tuto značku. Žádnou podporu německé automobilky ovšem tým EKS RX nemá. Při stavbě vozu se spoléhal pouze na zkušenosti získané za více jak dvacet let závodění v různých odvětvích motorsportu. "Dal jsem dohromady několik přátel a společně chceme dosáhnout těch nejvyšších cílů. Spoléháme sami na sebe," potvrdil Ekström. Týmovým manažerem je Emil Axelsson, člověk s bohatými zkušenostmi z MS v rally, kde působil v roli spolujezdce.

Vzhledem ke svému vytížení v seriálu DTM nemůže Ekström absolvovat všechny závody. Jedničkou týmu byl určen další švédský jezdec Pontus Tidemand. "Jsem hrdý na to být součástí tohoto týmu. Oproti rally je rallycross úplně něco jiného. Ale když se naskytla možnost, neváhal jsem ani chvíli. Co se týče mé budoucnosti, jdu sezonu po sezoně a závod od závodu," říká švédský talentovaný jezdec Pontus Tidemand.

MS 2014 - Finsko

Ve druhém voze ve Finsku startoval Marcus Winkelhock, v Belgii se představil Edward Sandström, původem také okruhový jezdec. "Ještě nenadešel čas k tomu, abych se naplno věnoval rallycrossu. DTM mě stále baví a společně s Audi chceme získat další titul. Ale několika rallycrossových závodů se ještě do konce sezony zúčastním," řekl. A kdo se ještě v týmu EKS RX v závěru roku představí? "To si nechám jako překvapení pro fanoušky," dodal Mattias Ekström.