Mistrovství světa v rallycrossu bude od léta pravděpodobně jedním z nejsledovanějších šampionátů. Bude totiž další sérií, která se vydá plně elektrický směrem. Několik dalších mistrovství se zabývá otázkou, jak své závody a vozy více přizpůsobit klimatu. Šampionát elektromobilů Formule E se potýká s problémy poté, co z něj odstoupilo několik významných výrobců. K situaci se pro jeden švédský server vyjádřil mistr světa z roku 2016 Mattias Ekström, který s elektrickým vozem Audi absolvoval nedávno skončený Dakar. V něm Audi vyřešilo problém dojezdu tím, že umožnilo nabíjení baterie benzinovým motorem.
Mistrovství světa v rally, které od letošního roku kombinuje elektrický a benzinový pohon, byla použita forma plug-in hybridního pohonu, zatím však s poměrně krátkým dojezdem na elektřinu. Stále však nabízí zvuk spalovacího motoru a dostatek výkonu. Mistrovství světa v rallycrossu se vydává jiným směrem a letos se zaměřuje pouze na vozy s elektromotory a bateriemi.
"Myslím, že rallycross je fantastický sport. Elektřina svým způsobem řidičům přijde super. Ale mám velký respekt k vlně nevole, kterou příznivci sdílejí. Myslím, že nejlepším nápadem by bylo smíchat elektřinu a benzín. Získat si fanoušky na svoji stranu pouze s elektrickým pohonem bude velmi obtížné," říká Ekström. "Možná je lepší postupovat po menších krocích. Mistrovství světa v rally je silný šampionát s dlouhou historií. A ani ti, se neodvážili zajít tak daleko, aby investovali do elektromobilů. Přesto je to možná šampionát, který by to skutečně dokázal, už jen proto, že je tak silný," dodal Švéd.
"Cítím, že zájem o Rally Dakar roste, a pokud bude pokračovat, bude přijíždět stále více lidí a dá se říci, že nastane určitý boom. Smutné na motorsportu je, že jakmile někdo vidí, že něco roste a sílí, přijde promotér nebo a chce zbohatnout. Zvyšují ceny a nakonec se sponzorům a konkurentům nevyplatí zůstat. Když rallycross v roce 2018 dosáhl vrcholu, bylo to opravdu zajímavá série. Za měsíc byl konec, všechno se zastavilo. Formule 1 a WRC mají dostatečně vybudovaný status, historii, image a přežijí," upozorňuje. Mattias Ekström věří, že volnější pravidla hry v soutěžích, jako je Rallye Dakar, mají světlejší budoucnost. "Všichni říkají, že musí být levnější. Pokud se však sníží i hodnota účasti, nikdo nebude chtít investovat. Hodnota musí být vždy vyšší než náklady."