Velikonoční víkend, respektive Velikonoční neděle a pondělí, se stane svědkem začátku nové sezóny Mistrovství Evropy rallycrossu. Po roční pauze, tak jezdci z celé Evropy opět zahájí novou kapitolu rallycrossu na ostrovech.
Přes zimní přestávku, která byla pro fanoušky velice dlouhá, pro jezdce až příliš krátká, se odehrálo mnoho zajímavého. Jezdci připravovali nová auta, aby v letošním roce konečně získali vytoužený titul Mistra Evropy, činovníci opět vymýšleli nové záludnosti a vylepšení pro dobro všech, kteří jsou do tohoto nádherného sportu zainteresováni.
Startovní listina do Lydden Hillu je opravdu bohatá, avšak chybí nám zde jména jako Michael Jernberg, který se v letošním roce rozhodl pouze pro starty v USA, nebo i Kenneth Hansen, který bude startovat pouze na vybraných evropských závodech. Svůj vůz prodal do Maďarska Guttorm Lindefjell, který v letošním roce také startovat nebude. Toť vše, co do nejbolestnějších špatných zpráv, které se v průběhu zimy objevovaly.
Na druhou stranu, v divizi 1 bude nově startovat úřadující šampión D1A (Super 1600) Timur Timerzyanov z Ruska, nebo francouzský šampión Marc Laboulle. První kompletní sezónu bude absolvovat také Finský mladíček, Toomas Heikkinen s podporou týmu Pera Eklunda.
Česká výprava bude v letošním roce zhruba ve stejném složení, jako v posledních letech. Ty nejvyšší ambice budou mít zcela jistě Pavel Koutný, Zdeněk Čermák a Jarda Kalný, kteří pro letošní rok připravili nové speciály. Navrátivší do kompletního seriálu Mistrovství Evropy bude Standa Šusta, který taktéž postavil novou „zbraň“. Dobrá zpráva přišla i z týmu Ondřeje Smetany, který po sosnovském výpadku(jeho vůz ujel s novým motorem cca 15 km než „padnul“), auto opravil a je připraven utkat se s Evropany.
Václav Veverka v letošním roce bude startovat pouze na vybraných podnicích, stejně jako Pavel Vimmer, který se věnuje svému nástupci, čerstvě narozenému synkovi.
Další novinky nám připravili činovníci offroad komise. Od této sezóny se již nebudeme těšit na soubojev Divizi 1, ale na souboje v „Supercar“. Divize 1A se přejmenuje na zažitý název z rally „Super 1600“ a Divize 2 na „Touringcar“. Další zásadní změnou je číslování. Do tohoto roku jsme byli zvyklí rozlišovat divize pouze číselnou řadou. Divize 1 mohla mít čísla od 1 do 99, divize 1A od 101 do 199 a divize 2 měla číselnou řadu 201 – 299. Nově bude ve všech třech vypsaných divizích pro rok 2011, tedy Supercar, Super 1600 a Touringcar pouze číselná řada od 1 až 99. Pro snadnější rozlišení jednotlivých divizí bude mít každá divize jiný barevný podklad pro číslo vozu. Bílý podklad byl vybrán pro „Supercar“, modrou barvu budeme vídat u „Super 1600“ a šedivou u „Touringcar“.
Nové technické předpisy pamatují daleko lépe na zakázanou kontrolu trakce pomocí GPS a navýšili nám i váhový limit pro divizi Super 1600 o celých 50kg, což na jednu stranu tyto vozy zpomalí, na druhou nebude týmy nutit k zakázaným úpravám karoserie, či nakupování drahých váhově příznivých dílů.
Již tuto sobotu se můžete těšit na online přenos výsledků přímo z místa dění, na fotogalerie a reportáže. Buďte s námi, fanděte českým barvám!
Časový harmonogram
Sobota 23. dubna 2011
14:00 - 19:00
otevření sekretariátu,
adminisrativní přejímka
14:10 - 19:00 technická přejímka
Neděle 24. dubna 2011
08:00 otevření sekretariátu
08:00 – 09:00 adminisrativní přejímka
08:00 – 09:00 technická přejímka
11:00
– rozprava s jezdci
12:30 – 13:30 volný trénink (4 laps)
přestávka
13:40 – 14:40 volný trénink (4 laps)
14:45 – 15:45 měřený trénink
16:00 1 série rozjížděk
Pondělí 25 dubna 2011
09:00 – 10:00 Warm up
10:15 2. série rozjížděk
12:45 3. série rozjížděk
14:30 představení jezdců
15:00 finále
18:00 předávání cen