S patnáctibodovým náskokem v divizi Euro RX1 před posledním závodem přijížděl do Montalegre Patrick O´Donovan. Během rozjížděk nebyl poražen a v semifinále tak mohl už s předstihem rozhodnout o svém titulu. Podařilo se. Belevskiy se sice snažil, ale nejrychlejším jezdcem letošní sezony byl Patrick O´Donovan s vozem Peugeot 208 WRX. Ve finálové jízdě sice zvítězil Belevskiy, ale to už nic nezměnilo na radosti britského jezdce, který dojel třetí.
O´Donovan je první britský jezdec, který vyhrál mistrovství Evropy od Richarda Huttona v roce 1994. „Dokázali jsme to! Celý víkend jsem se snažil zachovat chladnou hlavu, ale po celou dobu se mi třásly nohy a před semifinále mi bylo špatně. Neděle byla nejlepším dnem mého života a splněným dětským snem. Obrovské díky patří mým rodičům, partnerům a týmu Sam Clennell Motorsport. Společně jsme vyhráli dvakrát britský šampionát a nyní i mistrovství Evropy. Zbývá už jen jedno...“
Vyrovnanější situace byla v divizi Euro RX3. Jediný bod dělil Nilse Vollanda a Joao Ribeira. Ten měl v zádech skvělé domácí publikum a také větší znalost tratě. V kvalifikaci ovšem na tom byl lépe německý jezdec, který ani jednou nezaváhal a přidal dalších šest bodů náskoku. Katastrofou pro Ribeira byla třetí jízda, kde udělal defekt a dojel do cíle pátý. Semifinálové jízdy oba dva vyhráli a před finále byl rozdíl stále sedm bodů. Ribeiro potřeboval zázrak. Ten se málem stal. Volland se po startu finále propadl na páté místo. Do cíle nakonec dorazil i s pomocí kolize Senegacnika a Sousy na druhém místě.
„Ve finále jsem měl velmi špatný start - možná jsem byl příliš nervózní, nevím,“ přemítal Volland „V první zatáčce jsem z toho vycouval, protože jsem si byl vědom toho, že nechci havarovat, a pak mě všichni objeli zvenčí! To samozřejmě nebyl dobrý pocit, ale potom jsem dokázal zajet několik rychlých kol a a dostal se na druhé místo. Je to skvělý pocit," řekl německý jezdec. Na Ribeira zbyla útěcha v podobě vítězství před domácími fanoušky. V kategorii RX2e obhájil titul Nils Andersson.