Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Finálové drama v Melku

3.09.2024 | Autor: Petr Šulčík
Finálové drama v Melku
Dramatické vyvrcholení nabídl šestý letošní závod mistrovství Zóny střední Evropy v rakouském Melku.

Hodně náročný především z hlediska počasí, byl pro všechny víkendový zónový a republikový závod v rakouském Melku. Zapotili se jezdci, mechanici i diváci na tribunách. Finálový start nejsilnější divize SuperCars žádné velké překvapení nenabídl, vedení se ujal Zbigniew Staniszewski, ale další kola už se bez dramatických momentů neobešla. Poté, co polskému jezdci přestal fungovat posilovač řízení, se krátce ujal vedení Alois Höller. Ani on ovšem kvůli technickým problémům vedení neudržel. Zvítězil tak René Derfler s mitsubishi před Geraldem Ederem a Michalem Peterlejtnerem. Do finále divize Super1600 odstartoval nejrychleji vítěz kvalifikace Václav Tůma. Udělal ovšem několik menších chyb a v závěru se před něj po průjezdu joker lapem dostal Jan Ratajský. Třetí skončil Kacor Levente. V STC -2000 znovu vyhrál Roman Častoral, smůlu měl na startu finále Jakub Michal, který měl technický problém. Třetí výhru v řadě si v Melku v divizi STC +2000 připsal Tomáš Michal, druhý skončil Matěj Šenk před Geraldem Woldrichem. V divizi STC -1600 byl po celý víkend nejrychlejší Jiří Čermák, čtvrté místo zajel Jiří Matějka mladší. Smůlu měl opět Jiří Štěrba, kterému při nájezdu na start finálové jízdy nevydrželo uchycení kola. V National1600 se ze svého druhého vítězství v této sezoně radoval Daniel Němeček před Petrem Bílkem mladším a Janem Dvořákem. V historicích zvítězil Václav Nakládal a Petr Bílek starší.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

René Derfler: „Je to neuvěřitelné, auto jsem si postavil sám - v současné době má 580 koní a jede velmi dobře.
Hledám sponzora na poslední závod.“

Super1600

Jan Ratajský: "Závody v Melku byly pro mě velmi povedené, ale méně už pro náš tým ABmotorsport. Já jsem celý víkend vytvářel tlak na Vaška Tůmu a zároveň jsem si musel hlídat i Lukáše Pecha. Ve finále se nám podařila jokerová strategie a já dokázal udržet rychle tempo na trati. Což znamenalo první místo, z kterého jsem měl velkou radost a moc děkuji celému týmu a 100% spotterovi Martinovi za parádně odvedenou práci. Dokázal parádně odspottovat dvě auta v jedné divizi. Byl jsem moc rád, že se nás po delší době sešel plný startovní rošt. Jediné co mě strašně mrzí, je elektrická závada, která se vyskytla na autě mého parťáka Vildy Ságnera už v Q1. A my jsme ji i přes veškerou snahu nedokázali odstranit. Problém nás provázel všemi kvalifikacemi i ve finále, což dost kazí celý výsledek našeho týmu. Na autech už se pracuje a připravujeme se na další podzimní závody."

Václav Tůma: "Po skoro roční pauze jsem si konečně sedl za volant fabie. Musím říct, že auto fungovalo skvěle, což se také ukázalo ve všech rozjížďkách, které jsem dokázal vyhrát. Ve finále, ale přišlo pár chyb a tak si z rakouského Melku nakonec odvážíme konečné druhé místo. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se na úpravě auta podíleli, ještě nás sice čeká kus práce, ale vypadá to, že je vše na dobré cestě. Teď už se chystáme na další závod, abychom mohli znovu fabii otestovat na trati."

Petr Třešňák: "Na závod v Melku jsem se moc těšil. Mám na tu trať hezké vzpomínky, když jsem tam v roce 2019 startoval poprvé v divizi N1600. Teď jsem byl natěšený, jaké to bude v divizi Super1600. Po nezdařených Sedlčanech jsme auto dali do kupy a stihlo se i pár úprav. Poměrně dost zásadních. Největší problém byl, že se nestihl jakýkoliv funkční test, jestli úpravy fungují tak, jak se předpokládalo. Bohužel se celý víkend víc šroubovalo, než jezdilo. Když k tomu celému připočtu, že jsem noc před odjezdem málem závody musel zrušit pro zdravotní problémy, tak víkend žádná hitparáda. Určitě nás to ale posune o kus dál protože o víkendu přišlo mnoho technických informací, které se budeme snažit využít. Děkuji celému týmu za velmi usilovnou práci, nikdo nic nevzdal a toho si moc cením. Teď jdeme zase makat protože za tři týdny se vidíme v Maďarsku."

SuperTouringCars -2000

Jakub Michal: "Do Melku jsem nejel s příliš velkým očekáváním při pohledu na konkurenci. Na druhou stranu trať v Melku mám rád, protože je rychlá, ale zároveň nepatří k nejjednodušším. Mile mě pak překvapilo, že v trénincích držela první šestka velmi podobné časy. V kvalifikacích mi vše vyšlo na jedničku, vyhnul jsem se všem kontaktům a do semifinále se mi povedlo postoupit z druhého místa. Svoje semifinále jsem poté vyhrál, a jelikož se v druhém semifinále prohodila místa, tak jsem do finále startoval z pole position a vzhledem k průběhu celého víkendu jsem měl cíle vysoké. Bohužel technika se rozhodla jinak a už na nájezdu na start jsem věděl, že je po boji. Prasklá výstupní hřídel převodovky pro mě znamenala konec finále."

Petr Wurm: "Závodní víkend byl pekelně náročný. Celé tři dny pekelné vedro, navíc práce až nad hlavu. Ze špičky v divizi nechyběl nikdo, tudíž bylo jasné, že uspět bude velice těžké. První runda ale ukázala, že by to mohlo jít. Pak ale nastal problém, když praskla trubka na servořízení a díky tomu jsem vynechal druhou rundu. Moc velké díky za pomoc patří Davidu Račmanovi. Ve třetí rundě už jsem toho moc nevylepšil. Bylo z toho místo v prvním semifinále z druhé řady za Romanem, Robertem a Andorem. Bylo jasné, jak to dopadne. Čtvrté místo a sedmé celkově, ale se ztrátou cca 10 vteřin, s tím musím být spokojen. Mimo to jsem si celkem čas zpestřil i co se práce týká, ať už noční výměna převodovky s Jirkou a nebo ranní výměna zadní nápravy s Romanem. No nenudili jsme se. Ale Melk patří k mým oblíbeným tratím a rád se sem zase vrátím."

Tomáš Zajíc: "V prvních dvou závodech jsme čelili velkým problémům a tak proběhlo doufání, že se prvně trochu s focusem svezeme. Lukáš Mihulka coby konstruktér hnacího ústrojí udělal maximum, aby auto fungovalo alespoň s provizorní nezávodní převodovkou. Jemu velký dík. Auto fungovalo bezvadně a neměli jsme žádné potíže. Pánové vpředu letí strašnou palbu, tak to bylo jen o tom snažit se snižovat ztrátu. V semifinále, které bylo pro nás konečnou, jsme se svezli moc hezky. Postup do finále reálný nebyl. Závody byly parádní, krásná konkurence a dobrá organizace na nádherné trati. Jen bylo vedro jako v krůtě. Ani to o tomto víkendu nevypadalo, že by tento nádherný motorsport uvadal. My se těšíme, že v rámci svých možností dokončíme sezonu, abychom se mohli tvářit, že to mělo smysl. Děkuju Davidu Račmanovi, že se dokonale zhostil role mého mechanika. A v naší divizi gratuluji Romanu Častoralovi, že si jako buldog dojel pro vítězství. Byl to parádní zážitek."

SuperTouringCars +2000

Tomáš Michal: "Letošní sezóna je pro mě jak z říše snů. Po dvou vyhraných „domácích“ závodech v Sedlčanech jsem do Melku odjížděl s cílem si závod především užít, protože na rychlé trati jako je Wachauring mívají silné zadokolky výhodu. Celý víkend se ale vyvíjel perfektně a to i přesto, že po letních úpravách na řízení se zcela změnila charakteristika ovládání mého pola. Po dvou vyhraných rozjížďkách a jednom druhém místě jsem část kvalifikací dokončil na prvním místě. Semifinálová jízda byla nečekaně zrušena po odstoupení Ondry Šenka, a tak mě čekala pole position do finálové jízdy. Od startu jsem čekal tvrdý souboj o každou pozici s rychle startujícími zadohraby, což se potvrdilo a hned v prvních metrech mě konkurent z druhé řady nevybíravě vytlačit zcela mimo jízdní stopu a do první zatáčky jsem tak vjížděl až na třetím místě. Riskantní strategie s průjezdem joker lapem v prvním kole se ale vyplatila a takřka celou jízdu jsem si mohl hlídat pohodlný náskok, který jsem udržel až do průjezdu pod šachovnicovou vlajkou. Výsledkem je třetí vítězství ve třech po sobě jdoucích závodech - tedy něco, co jsem si v rallycrossu nikdy nedokázal představit a už vůbec ne v tak nepředvídatelné kategorii jakou STC+2000 je. Jsem opravdu šťastný a musím poděkovat tátovi, Zdendovi i bráchovi za podporu nejen na závodech, ale i v přípravách. Největší děkuji si pak ale zaslouží moje rodina za trpělivost a obrovskou energii, kterou mi z tribun posílá při každé jízdě!"

SuperTouringCars -1600

Jiří Čermák: "Závod opět vyšel skvěle, i když po startu finále došlo k menšímu kontaktu. Čekal jsem, že v Melku, kde je dlouhá startovní rovinka to bude více vyhovovat Véghovi, ale opak byl pravdou. V sobotu mě postihl problém s převodovkou, který se naštěstí podařilo vyřešit. Navýšil jsem náskok v šampionátu, takže mohu být spokojen."

Jiří Matějka ml.: "V Melku jsem startoval poprvé, tak mé očekávání na vyšší příčky žádné nebylo. Ve fábii to byl třetí start a musím sportovně přiznat, že zatím jedu tužku. Čtvrté místo, bylo jen díky technickým potížím soupeřů."

Jiří Štěrba: "Do rakouského Melku jsem se opravdu těšil. Je to moje oblíbená trat, kde se nám vždy daří. Víkend před závody jsme byli na krátkém testu vyzkoušet opravenou převodovku. Vše fungovalo na jedničku a mohli jsme vyrazit do Melku. Během prvních dvou tréninků jsem se snažil co nejvíce přijít na jízdní styl s felicií na této trati. Myslím, že se nám to podařilo a byli jsme připraveni na první rundu. Všechny tři rozjížďky jsme dojeli na třetím místě. Časově bylo vidět, že dokážeme držet tempo. Na finále jsme byli připraveni a já se těšil na souboje s Jirkou Čermákem a Tamásem Véghem. Ale nadšení bohužel skončilo ještě před startem finále. Při čistění pneumatik z nepochopitelného důvodu praskly všechny štefty na levém předním kole… Tím pro nás finálová účast skončila. Hlavu máme vzhůru a již makáme na opravách, abychom mohli potrápit maďarské soupeře v Nyirádu!"

National1600

Daniel Němeček: "Ačkoliv jsem v rakouském Melku startoval poprvé, tak mi trať hned po pár kolech neskutečně sedla a bylo vidět, že máme dobrou rychlost. Celý víkend jsme se drželi mezi špičkou v naší mimořádně nabité divizi. Bohužel, ve třetí rozjížďce jsme doplatili na tvrdou kolizi, po které jsme dojížděli s defektem a značnou časovou ztrátou. Přesto se nám podařilo udržet si první řadu v semifinálové jízdě. Tam už jsme jeli start-cíl bez jediného zaváhání, s perfektně načasovaným průjezdem joker lapu. Stejně bezchybnou jízdu jsme zopakovali i ve finále, kde to nakonec klaplo na výbornou! Velkou zásluhu na tomto vítězství má Venda Veverka, který vyměnil volant svého Super1600 za nářadí a vysílačku. Rád bych poděkoval především Vendovi, všem sponzorům a hlavně mé rodině za obrovskou podporu."


Petr Bílek ml: "Na trati v Melku se mi líbilo, i když jsem v průběhu závodu měl hned několik nechtěných střetů s ostatními zàvodníky nebo alespoň s místními betony, tím jsem připravil několik horkých chvil našim mechanikům, za což se jim omlouvám a děkuju, že mi i tak pomohli k pěknému druhému místu. S výsledkem jsem spokojený a jsem rád, že jsem před posledním závodem stále ve hře v boji o celkové umístění o první trojku."

Jan Dvořák: "Celý víkend byl jak na houpačce, první den se nám nedařilo, měli jsme technické problémy s autem. Druhý den dopadl o něco lépe, ale stejně to nebylo ono. Nakonec jsem dokázal vybojovat třetí místo, druhé si soupeř dokázal udržet, ale bylo to těsné, přesto jsem s víkendem spokojen. Děkuji týmu za úžasný víkend a vidíme se na dalších závodech třeba i v jiné divizi."

HA -1600

Václav Nakládal: "Letošní smůla snad konečně prolomena. V Poznani vykoukla lamela skrz obal převodovky, ve Fuglau odešel diferák a pěkně rozjeté druhé Sedlčany opět zastavila převodovka. Do poslední chvíle jsme nevěděli, zda do Melku pojedeme. Převodovka přišla jen pět dní před odjezdem. Seskládalo se to a vyrazilo se. Po tréninku bylo zklamání, když jsem měl hubu jak po rundě autokrosu a plné auto prachu. Pravý opak byla první runda, kterou nám dost nalili. Dostal jsem dávku bahna až jsem musel zastavit a bylo z toho sedmé místo. Od druhé rundy už vše klapalo a zajížděli jsme super časy. Dokonce se nám povedlo jet ve vteřině s Péťou Bílkem. Do finále jsme měli pole position, ale zadohrab Michala Čermáka nám hned ukázal záda. Ve třetím kole ale nechal Michal otevřené dveře, čehož se okamžitě povedlo využít a dojet si tak pro první místo. Auto vypadá, že zase konečně drží. Jsme tam teď tři veteráni v boji o titul, o který se popereme v říjnu na Slovensku. Všem děkujeme za super závodní partu."


HA +1600

Petr Bílek st.: 
"Opět jsem se skvěle svezl a také jsem si připomněl, že si občas musím přezout pneu, jinak to pěkně klouže."

ZSE/MČR 2024 - Melk (A) - sestřih