Trať ve finské Kouvole se do šampionátu vrátila po dlouhé přestávce. Naposledy se zde totiž závodilo v roce 2014. Většina jezdců, i přes dlouhou pauzu, s touto tratí má určitě zkušenosti. Ani jejich nedostatek ovšem nezabránil Johanu Kristofferssonovi, aby si připsal další výhru. První den před sebe nikoho nepustil. Znamenalo to pro něj dvaadvacáté vítězství v MS.
"První den pro mě dopadl velmi dobře. Vše se odvíjelo od výborných startů. Před finálovou jízdou jsme udělali jen nepatrné změny v nastavení, které zafungovaly. Nebylo jednoduché se učit novou trať, ještě když tu náš tým startuje jen s jedním autem," prohlásil po prvním dnu Johan Kristoffersson. Na druhém místě skončil po vyhrané semifinálové jízdě domácí jezdec Juha Rytkönen s vozem Hyundai i20 týmu GRX. "Takový výsledek jsem při své premiéře v mistrovství světa vůbec nečekal. Děkuji celému týmu. Výbornou práci odvedl také můj spotter pro tento víkend (Toomas Heikkinen)," těšil s pódiového umístění finský jezdec.
První letošní stupně vítězů si v prvním finském závodě připsal Timmy Hansen. "Bylo to těžké finále. Do závěru jsem dal absolutně všechno. Tým mi do rádia hlásil, že to bude velmi těsné. Jsem rád za třetí místo. Udělali jsme pokrok od minulého týdne ve Švédsku, kde jsme pořádně nevěděli, co se děje," uvedl Timmy Hansen.
Ubráněná výhra
Průběh druhého závodního dne ve Finsku poznamenal déšť. Vítězství v jednotlivých kvalifikacích si rozdělili Johan Kristoffersson a Niclas Grönholm. A právě tito dva jezdci se utkali také v první zatáčce finálové jízdy. Start měl sice lepší Kristoffersson, ovšem za první zatáčkou udělal drobnou chybu, které finský jezdec využil a dostal se do vedení. Po celou dobu na něj zezadu doslova tlačil Ekström s Kristofferssonem, Fin ovšem odolal. Poslední zatáčka finále navíc přinesla rozuzlení v boji o další pódiová umístění.
"Věděl jsem, že jezdci za mnou na mě budou tlačit v pomalých zatáčkách. Držel jsem vnitřní stopu a přidával pouze na rovinkách. Stačilo to. Bylo to o tom neudělat velkou chybu. Cítil jsem obrovský tlak, ale jen do té doby než jsem převzal vedení. Je hezké vyhrát domácí závod," prohlásil po závodě Grönholm. Mattias Ekström toho sice za Grönholmem mnoho neviděl, přesto skončil druhý. "Ve finále se mi jelo dobře. Jakmile stěrače setřeli okno, mohl jsem přidat. Byl jsem nalepený na Niclasově zadním nárazníku. On však nechyboval a kdo nechybuje vyhraje. V závěru jsem z rádia slyšel, že to bude hodně těsné. V televizi jsem pak viděl, že to byl fantastický finiš," řekl Mattias Ekström.
Právě poslední zatáčka rozhodla o třetím místě pro Timura Timerzyanova. "Johan v poslední zatáčce udělal trochu místa. Podařilo se mi před něj natlačit. Bylo to i o štěstí," uvedl krátce Timerzyanov. Domácí příznivci druhý den ve finále neviděli překvapení úvodního finského závodu Juhu Rytkönena. Fin sice postoupil do finále, ale penalizace za nedodržení trati posunula do závěrečných bojů Andrease Bakkeruda.
V prvních čtyřech závodech se zatím příliš nevedlo loňským dvěma konkurentům v boji i titul Jak Timmy Hansen, tak Andreas Bakkerud neprožívají povedený začátek sezony. "Máme za sebou velmi náročné dva závody. Děkuji celému týmu, že dokázal udržet vůz po celou dobu v plné kondici. Očekával jsem trochu jiné výsledky, ale musím do dalšího závodu popřemýšlet také o své jízdě. Johan je velmi silný, ale jak jsme viděli je porazitelný. Doufám, že se v nejbližších závodech také dokážu také vyhrát," řekl Timmy Hansen. Andreas Bakkerud do sezony vstoupil s novým vozem Renault Megane týmu GCK. "Celkově jsme udělali pokrok správným směrem. Vůz netrápily žádné technické problémy, ale zrádné podmínky ovlivnily náš celkový výsledek. Je hezké být ve finále, ale musím pomýšlet na lepší umístění. A doufám, že se dočkáme už na dalším závodě v Rize," přeje si Bakkerud. Ve vedení šampionátu zůstává Johan Kristoffersson s náskokem sedmnácti bodů na Mattiase Ekströma.
Finálová jízda - MS 2020 - Kouvola (FIN) I.
Finálová jízda - MS 2020 - Kouvola (FIN) II.