Víkend bez „západu“ slunce, dvacet pět tisíc fanoušků, bohatý doprovodný program, hvězdné obsazení závodu, perfektní organizace a souboje v každé rozjížďce. Pokud se ohlédneme za švédským Höljes, derou se nám do úst samá superlativa.
Divize 1
Pokud jste se podívali na startovní listinu, muselo všem být jasné, že v Höljes půjde o souboje na ostří nože. Krom všech matadorů, jako je Hansen, Isachsen, Eriksson či Jernberg se na start postavila i hvězda rally Henning Solberg či Američan Tanner Foust. Svůj „comeback“ zde ohlásil Frode Holte se zbrusu novým vozem z dílny Gunarssona, tedy ladiče, který se stará o Isachsena či Dereka Tohilla.
Náš Pavel Koutný zaznamenal celkově hezké osmé místo, když ve finále po střetu s Holtem, nemohl zajet lépe díky hodně rozhozené geometrii jeho podvozku. Přední kolo měl o několik centimetrů posunuté dozadu. I tak se však v Höljes představil v tom nejlepším možném světle a své soupeře hodně potrápil.
Největším smolařem „déjedniček“ byl jednoznačně Ludvig Hunsbedt, který se celý víkend trápil, asi stejně jako loni Pavel Koutný, se startovacím systémem. Když už se mu podařilo odjet od startu, tak odmítal spolupráci motor, kdy v táhlých zatáčkách začal „kuckat“ a přestával mít ten správný tah. Start ve finále D znamenal jasný Ludvigův postup do „céčka“. To co se odehrálo právě v „céčku“, se snad ani slovy popsat nedá. Dojel na druhém místě, těsně za Francouzem Peuem. Každé místo si musel tvrdě vybojovat, například i s Perem Eklundem.
Pokud se podíváme na finále A, tak v letošním roce začíná být suverénem Sverre Isachsen. Pokud dokáže odstartovat na prvním místě, zpravidla tak i dokončí. Isachsen tedy vyhrál, bez větších problémů. Na druhém místě Hansem, před Frodem Holtem. Trochu zklamání za čtvrté místo na sobě nechal znát Andréas Eriksson, který jistě pomýšlel na „bednu“. Vždyť také jednu rozjížďku dokázal vyhrát. Pátý dokončil Michael Jernberg a šestý Tanner Foust, který o trati v Höljes prohlásil, že je to asi nejtěžší trať jakou kdy jel.
Divize 1A
Posledních několik let se konkurence této divize nijak neliší od „déjedniček“. Nejinak tomu bylo i zde ve Švédsku. Počet 32 jezdců na startovním roštu dával do vínku opravdu zajímavou podívanou. Na startu jsme měli čtyři české zástupce - Pavla Vimmera, Václava Veverku, Jaroslava Kalného a Zdeňka Čermáka. Pro české barvy však začal rallycrossový víkend velkým zklamáním, jelikož Standa Šusta nebyl vpuštěn do závodu, díky pozdnímu příjezdu. Odůvodnění ze strany pořadatele bylo, že Standa neposlal písemnou žádost, k rukám ředitele závodu, o posun administrativní a technické přejímky. Tento Varndorfský jezdec si tak udělal výlet do Švédska zcela zbytečně. Jezdec se však nedal odradit a příští víkend se na něj můžeme těšit ve finské Kuovole.
Pojďme se však podívat, jak že nám jezdci bojovali. Pavel Vimmer, který stále nemá k dispozici konkurence schopný motor, se do finálových jízd bohužel nekvalifikoval. Václav Veverka se kvalifikoval do „céčka“, ale vzhledem k potížím s jeho motorem do něj vůbec nenastoupil. Odváží si tak 1 bod za šestnácté místo. Komu se oproti standardním výkonům nedařilo, byl Zdeněk Čermák, který obsadil desáté místo, které si však po polovině šampionátu škrtá. Jediný český zástupce, který se kvalifikoval do A finále byl Jarda Kalný. Počasí v Höljes, těsně před finálovou jízdou, hrozilo deštěm, a tak se Jarda rozhodl změkčit svůj podvozek, což se mu stalo osudným. Jarda si odváží dvanáct bodů, za 5. místo celkově.
Z výhry se radoval Timur Timerzyanov před Ildarem Rakhmatullinem a Eduardem Leganovem. Ruští piloti tak opět ovládli startovní pole. Situace z posledního závodu v Maďarsku se tak neopakovala a jezdci dovezli svá auta do cíle celá.
Divize 2
Lars Øivind Enerberg zopakoval svoji formu z posledního závodu a podruhé letos bral zlato. Dopomohl mu k tomu i fakt, že největší favorit letošního roku, úřadující mistr divize 2, Knut Ove Borseth měl celý víkend problémy se svým motorem. Přihodila se mu až komická situace. Jezdec se nemohl podívat do počítače svého vozu, aby zjistil, kde je závada, neboť jeho ladič motorů jej zahesloval. Knut heslo sháněl, ale bohužel, ladič odjel na dovolenou k moři. Na druhé pozici dojel domácí Ole Habjörg před Derekem Tohillem. Náš Josef Iro dokončil závod na třinácté pozici a zdá se, že jeho letošní „prokletí“ v podobě padlých motorů je již tabu.
Roman Častoral po mnoha letech vynechal z neznámého důvodu závod. Stejně tak ho zřejmě neuvidíme ani ve Finsku.