Letošní sezona mistrovství světa ještě ani neodstartovala a promotér přišel s nápadem na uspořádání závodu v ulicích anglického města Coventry v příštím roce. Dojít by k tomu mohlo v rámci akce MotoFest Coventry, kterou podporuje společnost E.ON. Společnost Rallycross Promoter, povzbuzená obrovským úspěchem prvního podniku takového rozsahu loni v listopadu v centru Hongkongu, usilovně pracuje na tom, aby rallycross přivedla více do městských center.
V Británii od roku 1990 neexistuje žádný pouliční okruh, ale studie proveditelnosti vypracovaná společností Driven International, která se zabývá projektováním tratí, zjistila, že by bylo možné postavit jeden takový okruh v britském „městě motorů“ a rallycrossový závod na něm uspořádat. S podporou a přispěním Kevina Hansena, vicemistra světa z roku 2023, již byl vypracován návrh trati a v příštích několika měsících proběhnou konzultace s partnery a především s místními obyvateli, aby se dohodlo, jak by bylo možné projekt realizovat.
"Závodění v centru Hongkongu bylo pro nás jako jezdce, ale ještě více pro tisíce fanoušků, velkým zážitkem. Rallycross se zrodil v Británii téměř před 60 lety - je to duchovní domov tohoto sportu - a přivést poprvé po desetiletích automobilové závody zpět do ulic této země je nesmírně vzrušující vyhlídka. Coventry je díky svému závazku k udržitelnosti ideálním místem pro další kapitolu tohoto příběhu. Pevně doufám, že příští rok touto dobou se vrátíme a předvedeme naprosto velkolepou show," prohlásil Kevin Hansen.
Tento nápad je dalším krokem nebo spíše ústupem z klasických rallycrossových tratí. V Evropě se letos v rámci mistrovství světa bude závodit v rámci čtyř dvojzávodů. Ke zveřejnění informací o místě konání posledního letošního závodu v Austrálii zatím nedošlo. S napětím budeme očekávat zveřejnění seznamu přihlášených na úvodní závod ve švédském Höljes. Podle dosavadních prohlášení a vydaných zpráv to nevypadá příliš růžově. A nepomůže ani možnost startů v rámci mistrovství světa s benzinovými auty. Promotér by se měl spíše zaměřit na jezdeckou účast a obsazení než na hledání nových tratí. Těch máme v Evropě dost.