Příprava na novou sezonu probíhá také u loňského vítěze divize National 1600 Marka Honzíka. S vozem Peugeot 106 dokázal loni vyhrát tři z pěti závodů, kterých se zúčastnil. Kategorie sériových šestnáctistovek nabízí levné závodění a schází se zde také velká konkurence. Jezdec z Malonic u Klatov bude své prvenství obhajovat i v tomto roce.
"Když se ohlédnu zpět, tak v odjezd na první závod jsem už moc nedoufal. Týden před prvním závodem vypověděl službu motor. Nechtěli jsme to vzdát a na start jsme se postavili. Po prvním treninku jsme si ještě cvičně vyměnili spojku a převodovku a pak se smůla obrátila ve štěstí. Slovensko a dvoje Sedlčany jsem vyhrál, v rakouském Greinbachu skončil třetí a v dalších Sedlčanech jsem byl druhý. Musím zaklepat, že mi přálo štěstí a auto bylo vždy stoprocentně připravené, za co patří dík celému týmu," říká Marek Honzík. Vzhledem k velkému bodovému náskoku mohl vynechat i poslední závod v rakouském Fuglau. "S loňskou sezonou jsem já i celý tým spokojen. Nikdy to není dokonalé, teď už klepe na dveře další sezona a pořád je co zlepšovat. V sezoně 2018 jsme startovali s Peugeotem 106 a i to byl krok kupředu," dodal
S rallycrossem začal v roce 2009, divizi National 1600 jezdí od roku 2016. Dvě sezony s polem, loni poprvé s peugeotem. V jeho prostředí se pohyboval od mala, protože závodil i jeho otec. "Od mala jsem nechyběl ani jako divák na trati nebo v zázemí třeba u Oťase Výborného a Jardy Kalného. Když mi bylo dvanáct let, řekli jsme si s tátou, že to zkusíme. Začal jsem jezdit ''hobíky'' s Citroenem AX. Zkoušeli jsme dál kartcross, motokáry, ale utkvěli se v tom, že právě rallycross je to nejlepší. Nyní máme odjeté už tři sezony v National1600." Proč právě rallycross? "Na tuhle otázku jsem si sám dlouho nedokázal odpovědět. Závodní auta, vůně benzínu, je tolik jiných možností. Ale od mala byl u nás preferován rallycross, mě samotnému se to také líbí. Okruh, kontakty, všichni stejné podmínky. A hlavně finanční dostupnost oproti třeba rally. Pro mě je to čislo 1." Za obhajobou titulu vyjede se stejným vozem. "Chystáme nějaké malé změny na autě v rámci pravidel. Když to okolnosti dovolí a bude volný víkend, je tu i možnost se svézt závod s kártem, ale priorita je rallycross. První závod je koncem března na Slovensku, děláme vše proto, abychom stáli na startu."
Úroveň českého rallycrossu se začíná pomalu zvedat. I díky kategorii National 1600 přibývají noví mladí závodníci. Chybějí ovšem tratě, na kterých by se dalo závodit. "Netroufnu si říct jestli je situace dobrá nebo špatná. Na to závodím krátce. V poslední době se mi zdá, že se vše obrací k lepšímu. Přichází noví lidé. Hlavním problémem je asi počet a využití tratí v Česku. Nejobsazenějšími divizemi jsou asi historici a ''enka''. Ty další už jsou o jiných finančních možnostech. Kdo je má, jede raději Evropu. Já osobně doufám, že se to bude jen zlepšovat. Letos máme v kalendáři opět Sosnovou, která dva roky po sobě z kalendáře vypadla. Doufám že letos zůstane. Když jedete český šampionát třikrát v Sedlčanech, které nás momentálně drží, a pak další tři závody venku, některé lidi to odradí," uvedl Marek Honzík.
V podobných barvách jako tým Honzík Motorsport startují v rámci mistrovství republiky i v Rallycross Cupu i Jan Konopka a Tomáš Nejdl. "Kluci z KoNe racing týmu nám hodně pomohli a doufám, že vzájemná spolupráce bud pokračovat i nadále. Rallycross něco stojí a na našem autě jsou i prázdná místa. Chtěl bych tímto poděkovat všem partnerům, kteří nám pomáhají konkrétně firmám Zeman Color, Auto Kalný, dále našim rodinám, kamarádům a celému týmu. Největší dík patří tátovi a kamarádovi Matyášovi Kuncovi, bez nich by to nešlo!"
Jak vše pokračuje můžete sledovat na facebookových a instagramových účtech Honzík Motorsport.