Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Jak by mohla vypadat sezona 2013?

26.01.2013 | Autor: Petr Šulčík
Jak by mohla vypadat sezona 2013?
Krátké zamyšlení nad současnou situací v evropském rallycrossu.

Situace před startem nové rallycrossové sezony se do jisté míry komplikuje. Do konce ledna měly být podány přihlášky do IMG FIA European rallycross championship, ale zatím nepřichází z Anglie žádné informace o počtu účastníků. Vypadá to, že příliš velký zajem o "nové" mistrovství Evropy mezi jezdci není. Přeci jenom rozdíl ve startovném v mistrovství Evropy (720 EUR jednotlivý závod) a v nově vzniklém seriálu European rallycross challenge (300 EUR) je dost velký. To je pro challenge velká výhoda a jednotlivé díly nebudou mít o účastníky nouzi.
Jak promotér mistrovství Evropy deklaroval, na startu každého závodu by mělo stát pětadvacet jezdců divize SuperCars. Jména jako Timerzyanov, Doran nebo Foust pravděpodobně chybět nebudou, ovšem kdo budou ti další? A jak se promotér dostane k výše zmíněnému číslu? Nezbývá nic jiného než čekat.

ME 2012 - Belgie

Situace v divizích Super 1600 a TouringCars bude pravděpodobně ještě horší. Dánský jezdec Ulrik Linnemann oznámil, že pojede maximálně na závody do Skandinávie a raději bude závodit v domácím mistrovství. Mladíci finského týmu Set Promotion Jussiho Pinomäkiho, Teemu Suninen a Joni Wiman, také těžko shánějí rozpočet na sezonu a celého mistrovství se nezúčastní. Loni třetí jezdec divize TouringCars Roman Častoral přihlášku do celého mistrovství neodeslal a zatím se rozhoduje, kterému šampionátu dá přednost. Obdobně to vypadá také u ostatních českých jezdců.
Většina evropských rallycrossařů dá pravděpodobně přednost seriálu ERC a v rámci "velké" Evropy se představí jen vyjímečně, především na domácích nebo dostupných závodech. Složení kalendáře je také hodně neštastné. Dvakrát na britské ostrovy, Portugalsko, Finsko a týden po něm Norsko. Švédsko samostatně v červenci. Tyto věci už tak drahé závodění ještě zdraží. Pro letošní rok už pravděpodobně k žádným převratným změnám nedojde. Pro příští sezonu by to ovšem chtělo změny, aby rallycross získával na popularitě a kvalitě jako v minulých sezonách. A nepřicházel zbytečně o jezdce a fanoušky.

Čeští jezdci v sezoně 2013
(jméno - vůz - plány pro sezonu 2013)

Super 1600

Stanislav Šusta - Škoda Fabia/ Citigo - není známo
Zdeněk Čermák - Škoda Fabia - vybrané závody ERC, možnost několika startů v  IMG
FIA ERC
Jaroslav Vančík - Citroën C2 - vybrané závody ERC, možnost několika startů v IMG
FIA ERC
Ondřej Smetana - Ford Fiesta - vybrané závody IMG
FIA ERC
Jaroslav Kalný - Peugeot 207 - vybrané závody
Pavel Vimmer - Škoda Fabia - vybrané závody ERC, možnost několika startů v IMG
FIA ERC
Václav Veverka - Peugeot 206 - mistrovství Zóny střední Evropy, IMG
FIA ERC nepojede
Josef Šusta - Škoda Fabia - není známo

TouringCars

Roman Častoral - Opel Astra OPC - není rozhodnut

SuperCars

Pavel Koutný - Ford Fiesta - vybrané závody ERC, možnost několika startů v IMG FIA ERC

pozn. ERC - European rallycross challenge, IMG FIA ERC - European rallycross championship