V roce 2020 měli v týmu Autosema Racing v plánu odjet co možná nejvyšší počet závodů v rámci Zóny střední Evropy. "Bohužel hned na začátku sezóny bylo jasné, že těch závodů nebude zase tolik. Nakonec jsme jich zvládli absolvovat alespoň pět. Mého Peugeota 206 vylepšujeme každým rokem již pět let a musím říct, že jsme udělali opravdu velký kus práce. Pro sezónu 2020 jsme připravili drobné vylepšení motoru a hlavně nový design. První závod v Sosnové ukázal, že budeme s Martinem Šindelkem bojovat o každý metr. Tyto závody mě velice bavili, protože jsme byli pořád blízko u sebe a ani Roman Častoral nám neujel tolik, jako tomu bylo v minulých letech," hodnotí úvod sezony Jakub Michal.
Následoval závod v Sedlčanech, kde ovšem přišel problém s diferenciálem a odstoupení ze závodu. "Byla to škoda, protože v Sedlčanech udělali nově krásný skok v šotolinové části a bylo to zajímavé zpestření. Nakonec mě ale odstoupení téměř přestalo mrzet, když před finále začalo opravdu silně pršet a na trati se stalo několik vážných nehod. Pro mě nejhezčí závod následoval v polovině srpna v polském Slomczynu. V Polsku mají spojené divize SuperTouringCars a díky tomu tam je veliká konkurence. Navíc vše rychleji odsýpá, díky čemuž se stíhají uskutečnit čtyři kvalifikace. Takže jsme si mnohem víc zajezdili na krásné trati. Navíc se mi povedlo zajet celkové druhé místo v STC-2000 a nebýt prasklé poloosy, tak jsem měl našlápnuto i na krásné umístění ve finále spojených divizí STC. Tohoto výsledku si velice vážím," řekl Jakub Michal.
Zářijové Sedlčany byly opět ve znamení souboje Jakuba Michala s Martinem Šindelkem o každý metr na trati. "Do finále jsem startoval z druhé řady a zariskovali jsme s joker lapem. Bohužel tento risk nevyšel a já jsem nešťastně prorazil chladič při kontaktu s jedním z pomalejších jezdců a musel jsem z finále odstoupit. Před posledním závodem v Itálii byla velká časová mezera. Té jsme využili k diagnostice závady na diferenciálu. Konečně jsme přišli na drobnou schovanou výrobní vadu, která způsobovala nekončící problémy, které trvaly již dva roky. Tyto problémy nás stály mnoho nedokončených závodů a také mnoho cenných bodů v šampionátech," vysvětluje Michal.
Do Itálie jel bojovat o celkové druhé místo v zónovém šampionátu. "Vzhledem k dvojzávodu byla k dispozici opravdu velká porce bodů. Stačilo v podstatě oba závody pouze dojet. Bohužel naše nekončící smůla na problémy s převodovkou způsobila to, že jsem dojel první rozjížďku a musel odstoupit z obou závodů. Diferenciál byl tentokrát v pořádku, ale už to nevydržel sériový obal převodovky a praskl," popsal smůlu Jakub Michal. Ke konečnému třetímu místu v ZSE, přidal to samé umístění v rámci českého šampionátu.
"Již při cestě domů z Itálie nám bylo jasné, že je potřeba udělat zásadnější změnu, jelikož nás tyto technické problémy stály už mnoho. Proto pro nadcházející sezónu se na autě dělá kompletní obměna hnacího agregátu, tedy motoru a převodovky. Bude se jednat o zcela nové a nevyzkoušené komponenty, ale doufáme, že vše již bude fungovat bez technických problémů a třeba si i trochu polepšíme výkonově, jelikož nám letos stále chybělo pár koníků ve srovnání s Martinem Šindelkem a pár desítek koní ve srovnání s Romanem Častoralem.Takže se na sezónu 2021 připravujeme velice důkladně a máme vysoká očekávání. Osobně doufám, že se najde vůle ze stran pořadatelů k tomu, aby zajistili konání závodů, třeba i podmíněných negativními testy při vstupu," uzavírá Jakub Michal.