Hvězda posledního odjetého klání v Sedlčanech. Jeho jízda, jeho krásný vůz a jeho úžasné předjetí Petra Bílka ve finále si slovo hvězda určitě zasluhují. Honza a jeho nová zbraň Peugeot 207 ukázali, že s nimi musí borci v D1A určitě počítat. Ovšem cesta to nebyla vůbec snadná, ale jak se zdá problémy s praskáním poloos jsou ty tam. Formule, i tam je Honza k neporažení. Jak zvládá přestup z formule do rallcrossovýho speciálu a naopak? Kdy ho uvidíme na Mistrovství Evropy? To vše a mnohem více se dočtete v následujícím rozhovoru.
Honzo, Sedlčany jsou za námi a ty máš za sebou první vítězství v D1A. Jaké jsou pocity?
Pocity nemůžou být jiné než úžasné. Celé je to vlastně neuvěřitelné, už od stavby auta. Byla to moc dlouhá cesta, do které jsme museli všichni vložit nemalé úsilí a prostředky, a dlouho ani nebylo jisté, zda auto opravdu dostavíme. Už jen ostrý start byl malým zázrakem a že se podaří vyhrát, v to nikdo opravdu ani nedoufal. Je to prostě neuvěřitelné... Jinak finálová jízda byla plná zvratů, od záhadně rychlých startů až po moc pěkné souboje, kde jsme si s Petrem Bílkem nic nedarovali a jsem za ně moc rád.
U tvého vozu byly v prvním sedlčanském klání problémy s poloosami. Co se změnilo? Co jste předělávali z hlediska trakce?
Tak v první řadě jsme bohužel museli vyměnit diferenciál, který už nevydržel praskání poloos a odporoučely se lamely. Nyní tedy jedeme náš loňský z dvěstěpětky s úpravami pro sekvenční řazení. Poté jsme omezili rejd, protože poloosy vždy praskaly ve vracečce a tak se zdá, že je nyní snad problém zažehnán.
K rallycrossu se přidala formule. Jak by jsi zatím zhodnotil tvé účinkování? Jaký je rozdíl mezi rallycrossem a formulí? Musíš si po formuli zvykat na Peugeota a obráceně?
Myslím, že ve formuli se nám zatím nemohlo dařit lépe, čtyři starty jsme proměnili ve čtyři vítězství. Tým ve formulích šlape naprosto perfektně a vše je vždy profesionálně připravené, takže já už se vyloženě soustředím pouze na jízdu. Ovládání každého vozu je naprosto odlišné. Formule si žádá klidnou ukázněnou jízdu a auto je více „divočina“, ale myslím, že se mi daří nějaké poznatky z formule přenášet i do auta a jízdu tak uklidnit a zrychlit. Přesedání mi problém nedělá, je to asi jako jíst těstoviny lžící nebo vidličkou. Jde vám obojí .
Tvuj vůz se spojením tvé rychlosti je schopen vyhrávat. Jaké budeš mít ambice v dalším klání MMCR a kde se objevíš?
Vzhledem k tomu, že je vůz čerstvě dostavěný, tak se v první řadě budeme snažit všichni finančně zotavit. Myslím, že potenciál jsme už ukázali a tak nyní asi budeme startovat spíše sporadicky, jak to vyjde. Nyní nedokáži říct, jaký bude náš další závod...
Co Evropa? Už si brousíš zuby na nejlepší evropany a kde bude tvá evropská premiéra?
Původně jsme měli v plánu vyjet na nejbližší možné Evropě za čtrnáct dní v německém Buxtehude, ale bohužel z toho asi sejde a tak se budeme soustředit na další možnou Evropu. Zatím to vypadá na Sosnovou. Snad nám to nakonec klapne a postavíme se na start, tam byl bych rád za finále C, možná B, ale to beru spíše jako maximum. Bude záležet na konkurenci.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí