Před sezonou sliboval, že se svým vozem Škoda 130 LR S odjede jen pár vybraných závodů. Nakonec nechyběl ani v Sosnové, kterou neměl původně v plánu. V pátek oslavil pětapadesátiny, v sobotu už opět seděl za volantem závodního vozu. „Gratulantů se sešlo docela dost,“ přiznal Jaroslav Marchal vedle kterého startuje v kategorii historiků i jeho syn Tomáš. Ten mimochodem v Sosnové podruhé letos vyhrál.
Jaroslav Marchal v rallycrossu aktivně závodil na konci devadesátých let a začátkem nového tisíciletí. S vozem Volkswagen Polo skončil dvakrát na třetím místě v evropském poháru čtrnáctistovek. „Bylo to levné a skvělé závodění. Jezdilo hodně českých jezdců. Pohár následně nahradila divize dvě a to byl také konec mého evropského působení,“ vzpomíná Jaroslav Marchal, který evropský a světový rallycross navštěvuje i dnes. „Jsou to krásné závody. Všechno se zprofesionalizovalo, technika šla hodně dopředu. S tím souvisí i počet jezdců a týmů, kterých je méně než v našich dobách.“
Do rallycrossu se vrátil spolu s nástupem historických aut v této kategorii. „Úroveň šla za poslední roky nahoru. Už to nejsou ty rezavé plechovky, jak říkal v začátcích Radovan Novák. Trofej funguje, auta přibývají. Divize ČTHA -1600 je nejobsazenější divizí českého rallycrossu posledních let. Co se týče techniky, už se není moc kam posouvat. Ano možná za daleko větší peníze, ale to už se pak nebudeme bavit o historicích,“ říká Jaroslav Marchal. „Výhodou oproti republikovému rallycrossu je jen nižší startovné. Jinak si troufnu tvrdit, že to stojí stejně peněz,“ dodal.
Vůz Škoda 130 LR, se kterým skončil v roce 2016 v České trofeji historických automobilů na druhém místě, je replikou auta Václava Farky, která byla tehdy připravována pro už nevzniklou skupinu S. „Sice jsem závodil s polem, ale protože se už dlouhá léta zabýváme stavbou škodovek, chtěl jsem jít tímto směrem a trochu prezentovat to, co děláme,“ říká Jaroslav Marchal.