Kdo je ten mladík v týmu Set Promotion? Je to syn Andréase Erikssona ? Přesně tyto otázky padaly hned na úvodním závodě mistrovství Evropy v Lydden Hillu. Kevin Eriksson do šampionátu doslova vlétl. Svojí rychlostí a dosaženými časy překvapil jak řadu odborníků, tak rallycrossové příznivce.
Mladý Kevin se v rallycrossovém paddocku pohyboval od malička. Často doprovázel svého otce na jednotlivých závodech a v týmovém tričku OMSE pobíhal po depu. Do závodního vozu ale poprvé usedl teprve nedávno. S kariérou závodního jezdce začal až v patnácti letech. "Ve Švédsku jsem se účastnil šampionátu Folkrace. To jsou závody, které jsou hodně podobné rallycrossu, nejsou ovšem tak finančně náročné. Podobně začínalo také několik dalších jezdců. Zatím jsem se nezúčastnil mnoha závodů. Ale hodně jsem se naučil tím, že jsem za ta léta, co navštěvuji závody, všechno sledoval a pozoroval. Před sezonou jsem absolvoval jeden větší test s týmem Set Promotion a poté přišlo rozhodnutí odjet několik podniků letošního mistrovství Evropy. Oproti ostatním nemám tolik zkušeností. To je malá nevýhoda," řekl Kevin Eriksson ke svým závodním začátkům.
Divize Super 1600, kam s vozem Renault Clio týmu Set Promotion vstoupil v této sezoně je v posledních letech hodně vyrovnaná. Prosadit se není jednoduché. Ale Kevin to zvládl. V Anglii patřil k nejrychlejším, ve třetí rozjížďce šel ovšem přes střechu. Do další rozjížďky neodstartoval a na start semifinále se mu při příjezdu ke startu nepodařilo nastartovat auto. Přesto nebyl zklamaný. "Byla to docela zábava řídit tento vůz, i přes to co se mi stalo. Spolupracovat s takovým týmem je skvělé. Konkurence je obrovská. Každou rozjížďku musíte jet na limitu, jediná chyba znamená odsun z popředí výsledkové listiny." prohlásil Eriksson po svém premiérovém závodě.
Do Portugalska odjížděl především s myšlenkou vyhnout se nějaké větší kolizi, která by mu zkomplikovala situaci podobně jako v Anglii. A dařilo se mu skvěle. Vyhrál dvě rozjížďky, následně i semifinále a finále, a při svém teprve druhém startu v mistrovství Evropy dokázal vyhrát. "Měl jsem hodně špatný start, ale věděl, že jsem rychlý. Nakonec to vyšlo, byl to skvělý pocit."
Když se podíváte Erikssonův na jízdní styl, hned se vám vybaví jeho otec. Auto stále ve smyku, široké průjezdy zatáček. I když to z venku nevypadá, Kevin je přesvědčen, že jeho jízdní styl je zcela odlišný od jeho otce. "Často spolu tuto záležitost řešíme, já ale jezdím úplně jinak. Přesto mi řadu věcí vysvětlil a pomohl mi. Dalším jezdcem, kterému často naslouchám, je týmový šéf Jussi Pinomäki. Když jezdil, patřil k nejlepším jezdcům v divizi Super 1600, má řadu zkušeností. Lepší tým jsem si pro svůj začátek vybrat nemohl."
Nadějného mladíka čekají v této sezoně po Maďarsku, kde dojel na třetím místě, už pouze závody v Norsku a ve Švédsku. Uvidíme jak se situace vyvine vzhledem k Erikssonově postavení v šampionátu. Jeho další výzvou bude nová série SuperCars Lite v rámci seriálu Global rallycross championship s vozem Ford Fiesta. "Mým snem je jezdit v divizi SuperCars. Bude to pro mě další zajímavá zkušenost se čtyřkolkou. Přestup z divize Super 1600 do SuperCars není jednoduchý, proto padla volba na tuto možnost," uvedl Kevin Eriksson ke svým dalším letošním plánům.
Letošní ročník mistrovství Evropy je ve znamení nástupu nové generace jezdců. V SuperCars v Maďarsku poprvé zvítězil Timmy Hansen, o Erikssonově vítězství v Portugalsku už byla řeč. Kdo je bude následovat?