Práce na elektrickém kitu ovšem začali mnohem dříve. Rakouská společnost vyhrála tender na dodávku pohonné jednotky už v roce 2019. Rallycross.cz měl možnost exkluzivně nahlédnout do dílen společnosti přímo v rakouském Rainbachu. Na úvod je třeba říci, že společnost založili tři bratři - Philipp, Johann a Markus - v roce 2014 s cílem nabízet zákazníkům technologii bateriových řešení, která se osvědčila u více jak 150 projektů. Na ten pro elektrický ralllycross jsme si museli ale dlouhou dobu počkat.
"Týmy čekaly velmi dlouho, než zadaly oficiální objednávku. Na trhu byla navíc notně složitá situace s dodávkou jednotlivých komponentů. Na projektu se podílela celá společnost Kreisel Electric, která čítá přes dvě stě zaměstnanců. Základní tým má přibližně třicet lidí," řekl Alexander Kaar, projektový manažer společnosti a osoba, která má světový rallycross na starost. Ani komunikace na úrovni týmů, FIA a Kreisel Electric ohledně různých technických řešení a konstrukcí při stavbě aut neprobíhala úplně jednoduše.
Právě v zimní přestávce mají v závodním oddělení v Rakousku hodně páce. S Mezinárodní automobilovou federací probíhala jednání o novém softwaru, který by zajistil ještě lepší jízdní vlastnosti a komunikaci mezi oběma nápravami. Největší problémy měly v premiérové sezoně vozy Ole Christiana Veibyho. Na jeho voze se musel při závodě v Barceloně dokonce bateriový kit vyměnit. Na testovacím zařízení přímo v rakouské centrále se v naší přítomnosti zrovna zkoušel kit z vozu Klary Andersson. Test prokázal, že baterie je přes devadesát procent své životnosti, což je pro společnost Kreisel dobré znamení. Bez problémů by tak měl vydržet další náročnou sezonu.
Pro každý bateriový systém je klíčovou hodnotou udržení teploty. "Díky naší speciální technologii systém pracuje nejlepším možným způsobem a baterie na nejvyšší výkon," vysvětluje Alexander Kaar. Další velmi důležitou otázkou byla bezpečnost a působení sil v rallycrossových vozech. "Od mezinárodní automobilové federace FIA jsme měli velmi náročné požadavky na bezpečnost. Náš systém splňuje všechny tyto požadavky díky velmi robustní konstrukci krytu baterie a dalším dílům zvyšujícím bezpečnost. Požadavky motoristického sportu jsou velmi specifické a některé komponenty musíte přizpůsobit. Ale vzrušující je, že ve všech našich bateriích používáme základní technologii Kreisel Electric. Tedy i v motorsportu. Řadu postupů můžeme pak přenést i pro auta, která se používají v běžném provozu. V bateriovém systému je několik součástí, které byly speciálně navrženy pro tuto vysoce výkonnou baterii. Základní technologie však zůstává stejná jako u ostatních projektů Kreisel Electric. Od standardního elektromobilu se baterie liší v hmotnosti a výkonu. Ale každý výrobce používá něco jiného," uvedl Kaar.
Právě poznatky a data z rallycrossu jsou velmi důležité pro budoucí projekty. Z toho vyplývá, že veškeré poznatky získané z projektů v motorsportu jsou začleněny do vývoje dalších produktů společnosti Kreisel Electric. Na sezonu 2023 jsou objednány další čtyři kity. Počítá se tak, že se startovní pole mistrovství světa mírně rozroste.