Osm rozjížděk - osm výher. Dvě semifinále - dvě výhry. Dvě finále - dvě výhry. Plný počet bodů. Johan Kristoffersson vykročil rázně za ziskem dalšího titulu mistra světa. Ani v norském Hellu se nenašel nikdo, kdo by ho na trati dokázal porazit. Semifinálovou a finálovou jízdu vedl od startu do cíle. Zaznamenal sedmatřicátou výhru ve stém závodě historie mistrovství světa. "Rozdíly mezi jezdci se neustále zmenšují. Ale dokázali jsme i tady, na zcela odlišné trati než byla v Montalegre, být stejně rychlí. Byla to výzva, protože podmínky na trati se neustále měnily a já jsem se snažil nezaplést se do nějaké kolize. Pokud zde chcete jet rychle, je snadné prorazit o obrubník pneumatiku. Těším se do Höljes, kde by to s těmito novými auty mohlo být velmi zábavné," prohlásil Johan Kristoffersson.
Druhé místo si rychlou jízdou zajistil Niclas Grönholm. "Nebyl to snadný víkend. Jsem rád, že se nakonec vracíme s druhým místem a solidním bodovým ziskem. Musíme dál tvrdě pracovat, zůstat soustředění a pokusit se znovu o výhru v dalším závodě v Höljes," řekl Niclas Grönholm. Po dlouhé době, naposledy v Höljes 2021, se na stupně vítězů postavil Timo Scheider. O jednu příčku oproti prvnímu závodu v Portugalsku si polepšila Klara Andersson, která skončila na čtvrtém místě. Stejnou pozici zaujímá také v celkovém hodnocení šampionátu. "V semifinále jsme měla nějaké problémy, ale nakonec to vyšlo na finále. Tam jsem po velmi dobrém startu dostala dvakrát ránu. Kola směřovala všemi možnými směry, takže nebylo snadné auto řídit, to je jisté. Tento víkend jsme neměli tolik štěstí a doufám, že se ve Švédsku vrátíme silnější," řekla Klara Andersson.
Velké rozruch nabídla čtvrtá rozjížďka, kde mezi sebou bojovali Ole - Christian Veiby a Timmy Hansen. Pro toho po tomto souboji závod skončil. Po velkém skoku mimo trať se totiž rozsvítilo modré světlo, které značí problém s baterií a nutnou kontrolu. Veiby byl z jízdy vyloučen. Timmy Hansen obdržel za gestikulaci a bouchnutí do Veibyho vozu od komisařů pokutu.
"Byli jsme oba úplně napravo, ale ideální stopa je vlevo. Všichni víme, že za skokem je mírný zlom, on mě tam chtěl natlačit, aby mě dostal mimo trať, a to se mu povedlo. Na rovince před skokem mi několikrát narazil do dveří. Snažil jsem se mu vyhnout, ale on do mě znovu narazil. Všichni chceme vyhrát, ale když máte problém a někdo vás předjíždí, je nepřijatelné ho takto odsunout na rovince. Je to projev nedostatku respektu a sportovního chování. Tato auta jsou drahá a my v týmu nemáme všechny peníze světa. Nemyslím si, že to byl férový krok," uvedl k incidentu Hansen. "Dobře, byl uvnitř, ale já jsem jel normální stopu. Každý ví, že se tam nedá předjíždět. Měl prostě couvnout. Timmy byl ten, kdo mě trefil zezadu a způsobil mi defekt. Jen proto, že dostal modré světlo, se nemůže chovat úplně jako maniak," dodal Veiby. Nor se nakonec probojoval do finále, ze kterého byl nakonec vyloučen. Značně poškozený a očesaný vůz nesplnil váhový limit. "Ve finále jsem dostal ránu v první zatáčce, takže se mi auto špatně ovládalo a nemohl jsem držet krok s ostatními," prohlásil Veiby.
MS/ME 2023 - Hell - Highlights Day 1-2