Vzhledem k tomu, že kategorie RX1e mistrovství světa nemohla v Mettetu závodit, protože stále pokračuje vyšetřování příčiny požáru lancií v Lydden Hillu, Johan Kristoffersson a další jezdci Timmy Hansen, Kevin Hansen a Ole Christian Veiby využili příležitosti a připojili se k dalším v RX2e. Z tohoto důvodu a regulérnosti odstoupil ze šampionátu vedoucí jezdec seriálu Viktor Vranckx. V sobotu před startem pak sportovní komisaři rozhodli o tom, že tito čtyři jezdci nebudou do šampionátu bodovat (nepodali včas přihlášku). Takže FIA (nebo někdo jiný?) zase vymyslela něco ve stylu najedeného vlka a celé kozy, ale později než bylo záhodno. Ještě je třeba se pozastavit nad stavem tratě. V Mettetu se naposledy na této úrovni závodilo v roce 2018. První šotolinová část po skoku byla plná děr a příliš nepomáhaly ani úpravy v průběhu víkendu.
Johan Kristoffersson kromě první vyhrál všechny čtyři rozjížďky, ale po startu semifinále se propadl na třetí místo. Jeho týmový kolega Ole Christian Veiby ovšem havaroval a jízda byla zastavena. Po restartu už švédského jezdce nikdo nezastavil ani ve finálové jízdě. "Co se týče tempa, byla to ve finále asi nejlepší jízda. Vůz RX2e jsem testoval už dříve, ale v závodní situaci je to úplně jiné a finále nebylo vůbec snadné. Po nárazu v první zatáčce jsem cítil, že se vzadu něco zlomilo. Snažil jsem se auto udržet v přímém směru a neroztočit se. Dokázal jsem udržet rozumné tempo a samozřejmě jsem byl velmi šťastný, že jsem si dojel pro vítězství," řekl Johan Kristoffersson.
Hvězdou víkendu byla Mikaela Ahlin Kottulinsky, která dokázala ve dvou jízdách zajet druhý nejrychlejší čas. Po penalizaci Steinsholta se na stejnou pozici posunula také ve finále. A bodový zisk z Mettetu ji posunul na druhou pozici v rámci průběžného pořadí. "S tímto závodním víkendem, jízdou a prací celého týmu jsem nesmírně spokojená. Cílem z Lyddenu bylo najít dobrý rytmus a užít si jízdu, což se mi tento víkend rozhodně podařilo," říkal spokojeně švédská závodnice.
Velký krok k obhajobě titulu udělal v Mettetu v rámci evropského šampionátu divize Euro RX1 Anton Marklund. Konkurentům v boji i titul se nedařilo. Před posledním závodem v německém Buxtehude má náskok dvaceti bodů. "Musím přiznat, že je to úleva po prvním letošním vítězství. Celou sezónu jsme tvrdě bojovali, ale i když jsme byli všude rychlí, až do tohoto víkendu se nám prostě nedařilo. Ani tady to ze začátku nevypadalo nejlépe. Trápili jsme se a ne vždy jsme měli potřebné tempo. Ale pracovali jsme na nastavení vozu a nakonec se začaly dostavovat lepší časy. V prvním kole finále se po kontaktu s dalším vozem rozbil alternátor. Vypnul jsem všechno od stěračů až po ventilátor čelního skla. A jen se soustředil na to, abych dojel do cíle," uvedl Anton Marklund.
ME 2023 - Mettet - Best of action