Kromě prvního závodu v rakouském Melku, tak kam přijel, tam zvítězil. Marek Honzík si s předstihem zajistil titul mistra republiky v divizi National1600 a začal spřádat plány na přestup. "Loňskou sezónu nemůžu hodnotit jinak, než kladně. Kam jsme přijeli, tam to klaplo. Auto fungovalo pokaždé na 100% a štěstí přálo. Všechno se hezky sešlo a byl z toho titul. Konkurence nebyla až tak moc početná, což je škoda. Bývala to v enkách pár sezón zpět velká řežba. Bohužel v Česku je divize National1600 jen taková přestupní stanice. Přibylo pár mladých kluků, u kterých byl v průběhu sezóny vidět progres a myslím, že letos to bude bitva. S Jirkou to byl největší boj asi na prvním závodě v Melku, kde mě předjel v předposledním kole a vyhrál. V průběhu sezóny jsme moc velkých bojů neměli, spíš jsme každý sbírali body, ale dveře na dveře to mockrát nebylo. Potkáme se v STC-1600, tam to snad doženeme," hodnotí loňský rok Marek Honzík. Rozhodujícím momentem byl závod v polské Poznani, po kterém bylo jasno o zisku titulu. "Bylo důležité dokončit finále, potom jsme počítali a klaplo to!"
Jedním z nejlepších závodů roku byla pro Honzíka účast v rámci rakouského šampionátu ve Fuglau. "Ten bych rád vyzdvihl. Účastnili jsme se v jejich třídě National1600. Museli jsme dovážit hodně kg a vyrazili jsme. Padlo pár protestů a kontrol technickými komisaři, ale nebyl důvod nepokračovat. Mají tam opravdu silnou a početnou konkurenci, nic není zadarmo a jsou to hezké závody," přiznává Honzík.
Po předčasném zisku titulu se nabízela otázka co dál. "Návrat do STC nebyl úplně jednoznačný, hodně jsme přemýšleli nad účastí v rakouském mistrovství v celé sezóně. Na druhou stranu, chtěli jsme i zpět do STC a všechno nejde. Pár hezkých výsledků se nám v enkách povedlo, tak to zkusíme o divizi výše. Po úspěšné Poznani jsme si dali za cíl vzít naši staronovou 106ku a vyrazit porovnat síly na poslední závod na Slovensku. Bohužel a bohudík jsme neměli hotovou převodovku a tím to pro nás bylo tabu. Nakonec jsme zastavili pokračování změn na autě a naskytlo se jiné a lepší řešení," uvedl Marek Honzík.
S vozem Peugeot 106 se letos Honzík ale přeci jen objeví. "Prioritou pro sezonu 2024 bude republikový šampionát. Bude to pro nás s novým vozem a to opět s Peugeotem 106 po Mírovi Sýkorovi. 106ku brzy dovezeme k nám na Šumavu. Určitě to bude pro celý tým plno nových poznatků a učení se s novým autem a hlavně s jeho technikou. Vyrazíme nejspíš až do Sedlčan, protože v termínech prvního a druhého závodu se budu učit řídit kočárek. Do té doby chceme stihnout alespoň nějaký test. Na závěr chci poděkovat celému týmu, sponzorům a rodině. Hlavně tátovi, bez kterého bych se asi za závodní volant neposadil. Je mi velkou oporou a motorem celého týmu!"