Ještě před startem mistrovství světa 2023 nastoupil bývalý mistr světa v rallycrossu Mattias Ekström do společnosti Rallycross Promoter jako sportovní ředitel tohoto seriálu. Ekström bude ve své nové funkci úzce spolupracovat s výkonným ředitelem Arne Dirksem a zbytkem společnosti, stejně jako se všemi klíčovými zainteresovanými stranami, na rozvoji a růstu MS. Vrací v trochu jiné roli než v minulosti.
"Už nebudu závodit v šampionátu, ale je skvělé být zpátky. V rallycrossu a kolem něj se pohybuji už od dětství, kdy jsem sledoval svého otce, jak v 80. a 90. letech závodí v mistrovství Evropy. Je to disciplína, kterou miluji, která mi přinesla mnoho úspěchů a o které jsem přesvědčen, že má velmi světlou budoucnost," řekl Švéd.
Co přesně bude vaše nová role obnášet?
"Jako sportovní ředitel budu zastupovat promotéra rallycrossu ve všech sportovních záležitostech týkajících se mistrovství světa, od formátu až po obchodní a sponzorské záležitosti a v širším smyslu i celkový produkt. Rád bych využil svých zkušeností k tomu, abych seriál v této důležité etapě jeho historie skutečně posílil. To znamená, že budu úzce spolupracovat s jezdci, týmy, okruhy, partnery a FIA, stejně jako samozřejmě s Arne [Dirksem] a zbytkem týmu promotéra rallycrossu."
Proč jste se rozhodl přijmout tuto novou výzvu?
"I když jsem sám začal závodit v rallycrossu až v roce 2013, je to v jistém ohledu místo, kde pro mě všechno začalo. Určitě mě to inspirovalo k tomu, abych šel ve stopách svého otce a věnoval se kariéře v motorsportu. Za svou krátkou devítiletou historii mistrovství světa již prokázalo svůj potenciál zaujmout fanoušky způsobem, jakým to dokáže jen málo jiných disciplín. Nelze popřít, že z různých důvodů to bylo několik těžkých let. Začátek elektrické éry mě přesvědčuje, že to nejlepší teprve přijde. Jsou tu všechny ingredience, které mohou přilákat nové generace fanoušků a udělat z tohoto šampionátu skutečný trhák."
Jak hodnotíte loňský přechod MS k elektrickým vozům?
"Elektrická technologie a rallycross se podle mě dokonale doplňují. Už řadu let jsem velkým zastáncem elektrických závodů a nikde se k tomu nehodí lépe než v rallycrossu. Délka závodů znamená, že jezdci mohou skutečně naplno využít výkon a potenciál těchto úžasných vozů, a pokud chceme, aby se do závodů vrátili výrobci a zapojilo se více týmů a sponzorů. Což je jeden z hlavních cílů. V budoucnu bude celý motorsport posuzován podle toho, jak je udržitelný, čas jednat je nyní. Proto má světový rallycross takový trumf v rukávu. Umožňuje výrobcům a soukromým týmům předvést své technologické znalosti, aniž by to poškodilo jejich ekologický kredit. Je to výhodné pro všechny."
Mattiase Ekströma doplňuje Arne Dirks, výkonný ředitel společnosti Rallycross Promoter. "Jsme rádi, že se Mattias stal členem naší společnosti. Ve světě motorsportu je velmi známou tváří a někým, koho předchází pověst úspěšného a pokrokového jezdce. Zná rallycrossový byznys skrz naskrz a je zjevně velmi dobře propojen a respektován v tomto odvětví."