Po začátcích v divizi National 1600 s vozem Volkswagen Polo představil ve druhém republikovém závodě letošní sezony Matyáš Stránský nový vůz Ford Fiesta. A hned z toho bylo třetí místo. "Polo už mělo to nejlepší za sebou. Bylo potřeba nové, moderní, konkurenceschopné auto a my máme rádi, když je to auto postavené podle nás.Takže se rozhodlo pro stavbu od začátku, tak jak to táta vždy dělá," vysvětluje na úvod Matyáš Stránský.
Proč padla volba zrovna na fiestu? "Základním kritériem pro výběr auta je dobrá dostupnost náhradních dílů a slušné jízdní vlastnosti už v sériovém provedení. Renault není naše krevní skupina, Suzuki se nám moc nelibí a náhradní díly ani na jednu ze značek není zrovna jednoduché sehnat. Předpisy nově už dva roky dovoluji turbomotory do objemu 1.2 litru. Z toho při porovnaní výkonu vychází nejlépe Ford. Když k tomu máš za kamaráda stejného blázna jako jsem já, a ještě má logo Forda asi i nad postelí, tak je to vlastně jasná volba."
V prvním závodě skončil ve vyrovnaných soubojích divize National 1600 na třetím místě. "S fiestou jsem nad očekávaní spokojen.Podvozkově je to proti starému polu o galaxii jinde, nemám k tomu jediné výhrady. Turbo vyžaduje jiné zacházení hlavně s nástupem kroutícího momentu. To musím ještě dopilovat a naučit se s tím. Závod ve Fuglau byl pro mě vlastně prvním testem, jelikož auto bylo čerstvě dokončeno. Těžké jsou starty a výjezdy ze zatáček, ale celkový pocit mám velmi pozitivní. Konkurence je veliká, všichni kluci jsou rychlí a nedarujeme si na trati ani metr. To je to, co mě baví. Už se těším na další závod do Sedlčan. Tímto bych rád poděkoval hlavně rodičům, ale i Tomášovi Rajchmanovi za velkou pomoc," hodnotí první závod a kilometry v novém autě Matyáš Stránský.
Mimo fiesty se ještě v týmu TAS motorsport připravuje Citroën C2, se kterým jezdil dříve Tomáš Stránský (otec) v divizi STC -1600. "Naše plány pro tuto sezónu jsou zaměřené na fiestu. Souběžně budeme dodělávat C2ku, kterou chceme celou přestavěnou nasadit příští rok do STC-1600. Já pojedu Nka i příští rok, abych nabral zkušenosti, a pomalu se začnu seznamovat s STCčkem, kam bych měl v sezoně 2026 přestoupit," představil plány Matyáš Stránský.