Obhájce v čele, ale bez výhry
Obhájce loňského titulu divize SuperCars Timur Timerzyanov je po pěti závodech na nejlepší cestě k zisku svého druhého prvenství v této divizi. A to i přes to, že zatím ani jednou nevyhrál. Po dvou úvodních podnicích, kdy ho ve finále postihl defekt pneumatiky, dokázal třikrát dojet na druhém místě. "Chtěl jsem v Norsku útočit na vítězství, ale vzhledem k průběhu finále jsem se rozhodl získat další cenné body než riskovat nějaké poškození. Na konci sezony se nebudou počítat jednotlivá vítězství, ale mistrovský titul," zhodnotil své poslední vystoupení Timur Timerzyanov. Také druhý jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy je z týmu Hansen Motorsport. Timmy Hansen ovšem v Norsku neprožil příliš povedený víkend a skončil až na devátém místě. "V prvních dvou rozjížďkách byl přede mnou velký provoz a nemohl jsem ukázat svoji rychlost. V dalších dvou už to bylo lepší. Na startu semifinále mě ovšem postihl problém se spojkou a předčasně jsem vystartoval. Po dvojitém průjezdu joker lapem nešlo pomýšlet na postup. Myšlenkami už jsem nyní na domácím závodě v Höljes," prohlásil Hansen. Na svou první výhru v rámci mistrovství Evropy stále čeká francouzský jezdec Davy Jeanney, který zaujímá třetí příčku aktuálního pořadí. Přijde ve druhé polovině sezony?
Dva jezdci mají na svém kontě dvě vítězství. Tanner Foust vyhrál oba dva závody, na kterých se letos objevil. Liam Doran triumfoval v Portugalsku a v Norsku. Brit je ovšem až na průběžném čtvrtém místě o bod před Antonem Marklundem. Na vedoucího Timerzyanova ztrácí už devětatřicet bodů. "To je přesně ten pocit, pro který to děláte. Mít skvělé auto, skvělý tým a dokázat to na trati. Máme za sebou výborný víkend," řekl po závodě v Norsku Liam Doran.
Solbergova smůla
Samostatnou kapitolou jsou pak výkony Pettera Solberga. Norskému šoumenovi rychlost rozhodně nechybí, což dokazuje nejrychlejšími časy v trenincích. Rozjížďky, semifinále a finále jako by byly pro Solberga zakleté. Vše vyvrcholilo ve Finsku, kde ho kolo před koncem, už téměř vyhraného závodu, zradilo řízení vozu Citroën DS3. Podobné problémy ho provázely také v Norsku, kde zůstal posledním jezdcem, který se nedostal do semifinále. Konečné třinácté místo na domácím závodě je zklamáním. A to Solberg suverénně vyhrál obě rozjížďky úvodního dne.
Další jezdci zatím podávají dost nevyrovnané výkony. Hedström a Hvaal zajiždí kvalitní časy. Vyrovnanost výsledků ovšem chybí. Walfridsona trápí technické problémy, podobně je na tom také Mats Lysen. Dobře si zatím vede nováček divize Anton Marklund, který je na pátém místě. Na první vítězství měl v Norsku našlápnuto Andreas Bakkerud, ve finále ho ovšem zastavil defekt. Proražených pneumatik je od začátku sezony dost a dost a v nejednom týmu si lámou hlavu, co s tím. A není to jen problém nejsilnější divize.
Raketový vzestup Nitisse
Málokdo asi čekal, když loni vyhrál lotyšský jezdec Reinis Nitiss, poslední závod mistrovství republiky v Sosnové, že tento mladík za půl roku povede mistrovství Evropy divize Super 1600. Právě u nás se talentovaný jezdec poprvé ukázal s vozem Renault Clio týmu Set Promotion. V Anglii a v Portugalsku se ještě s autem seznamoval, od Maďarska ovšem tato divize nepoznala jiného vítěze. V závěrečných čtyřech závodech se ovšem může stát cokoli. Navíc druhý Rakhmatullin ztrácí pouze dvanáct bodů. Proti přesile týmu Set Promotion se snaží bojovat třetí Eric Färén a čtvrtý Ulrik Linnemann.
Častoralův útok na titul?
Vyrovnaná je prozatím situace v divizi TouringCars. Zatím je ve vedení šampionátu Derek Tohill následovaný Romanem Častoralem. Český jezdec přidal k podiovým umístěním v úvodních závodech vítězství ve Finsku. V Norsku mu ovšem těsně utekl postup do finále, když v jedné ze semifinálových jízd skončil na čtvrtém místě. Další z favoritů Robin Larsson se nachází na čtvrté pozici, na které určitě nebude chtít zůstat. Navíc příští závod se jede na jeho domácí trati. Larssonovi se vůbec nevyvedl poslední závode v Norsku když skončil až na desátém místě.