KYB Team JC ve své první kompletní sezoně v mistrovství světa získal prvenství mezi týmy. Do vedení se dostal po prvním závodě v Höljes a do konce sezony už před sebe švédský tým nikoho nepustil. Mattias Ekström, který nahradil Janise Baumanise a Robin Larsson s vozy Audi S1 postavené v týmu EKS, dokázali dvakrát vyhrát a získali celkem 314 bodů. O šestnáct více než tým Hansen.
Za tímto úspěchem stojí třicetiletý Joel Christoffersson. Pravděpodobně nejmladší šéf týmu v rallycrossovém paddocku. Začínal jako mechanik u Kennetha Hansena a spolupracoval také s Andreasem Erikssonem. Tým JC Raceteknik založil v roce 2014 a největším úspěchem byl zisk titulu mistra Evropy divize Supercar s Robinem Larssonem v loňské sezoně. "Startovat v mistrovství světa byl můj sen. Vyhrát světový šampionát je úžasný pocit. Je samozřejmě škoda, že nemůžeme titul oslavit na Nürburgringu, ale titul nám nikdo nesebere. Byla to zvláštní sezona. Kvůli ekonomické situaci a problémy se sponzory nemohl startovat Janis Baumanis. Naštěstí se našlo řešení a Mattias s námi odjel celou sezonu, “ řekl Christoffersson.
Oba jezdci odvedli skvělou práci a nebýt několika Larssonových chyb, mohl i on útočit na konečné stupně vítězů. "Robin měl smůlu a udělal několik vlastních chyb, jinak si myslím, že by měl velkou šanci dostat se mezi nejlepší tři jezdce. Byl to velký souboj s týmem Kristoffersson Motorsport. Jsme tým, který je nejvíce prověřil a bojoval s nimi. Mattias během sezóny dělal, co mohl. Je to poprvé a pravděpodobně také naposledy, kdy za nás odjel celou sezonu. Bylo mi ctí ho mít v týmu,“ uvedl Christoffersson.
Mattias Ekström nešel do neznáma. Vozy Audi S1 Supercar jeho tým sám stavěl a dlouhou dobu vyvíjel. "Věděl jsem, že vytvoříme silný tým, což se po prvních dvou závodech potvrdilo. Rozdíly byly ovšem velmi malé. Ve Finsku nás naopak zbrzdily technické problémy. Často slyším, že se tým učí ode mě, ale musím říct, že speciálně u Robina jsem viděl, jak dokáže jet s autem na úplné hraně. Často jsem byl překvapen, že tímto způsobem a jezdeckým stylem může projíždět zatáčky a zůstane na trati. I díky tomu jsem letos jel tak rychle. Byla to zvláštní. Nebylo to přijít a jako tovární jezdec mít všechno připravené," prohlásil Mattias Ekström.
Tým by v příští sezoně rád navázal na letošní úspěšný rok. "Chtěli bychom startovat s několika vozy ať už v rámci mistrovství Evropy nebo ve světovém šampionátu.Samozřejmě z pozice šéfa týmu musím vnímat také příchod elektrických aut. Sice z toho možná nejsem momentálně nadšený, ale uvidíme co budoucnost přinese a co přinese změna promotéra," prohlásil Christoffersson. "Určitě bych chtěl být na další sezonu dobře připraven a využít poznatků a zkušeností z té letošní," dodal Robin Larssson.
Co se týče závodní budoucnosti Mattiase Ekströma, jasnou prioritou zůstává elektrický projekt Cupra Extreme E v dálkových soutěžích. "V současné době nemám žádné plány závodit v rallycrossu v příští sezoně, ale to bylo loni před sezonou podobné. A situace se v motorsportu může hodně rychle změnit," říká Mattias Ekström.