První závod „severského turné“ se proměnil v boj o každý centimetr tratě, o velmi napínavou podívanou nejen ve finálových jízdách. Pro všechny neseverské jezdce nová trať, klikatá s velkým převýšením, která se nejvíce svých charakterem podobala české Sedlčanské kotlině.
Připravenost norské tratě byla opravdu impozantní. Byť týden před závodem vytrvale pršelo, jezdci si o víkendu nemohli rozhodně stěžovat. Je to až neuvěřitelné, ale z naprosto zamračené oblohy se během půl hodiny vyklubala modře „azurová“ a nádherné letní počasí s mírným větříkem.
Na závod bude zcela jistě vzpomínáno jako na vydařený sportovní víkend, jako na důstojný návrat Norska do evropského šampionátu. Utkví v paměti jako závod, kde Tanner Foust dal velkou ránu do bariéry, kde Mats Lysen svojí precizní jízdou pokosil celou Evropu SuperCars a jako na víkend, kde Ulrik Linneman přišel o jasné vítězství díky proražené pneumatice.
SuperCars
Superkáry, chcete-li D1, se staly kořistí velkého talentu, Matse Lysena. V přímém souboji za sebou s přehledem nechal Sverra Isachsena i Timura Timerzyanova, kteří dokončili na druhém, resp. třetím místě.
Finálovou jízdu bohužel nedokončil Tanner Foust, který byl Timerzyanovem vyslán do betonové bariéry a závod pro něj předčasně skončil. Vše se odehrálo hned po startu v první zatáčce, když Foust nechal na vnitřní straně zatáčky místo tak na ¼ auta a Timerzyanov se rozhodl, že se tam vejde celé. Následoval střet a stopka pro Američana.
Náš Pavel Koutný měl celý víkend smůlu. Nejprve ho zradila technika, pak se dostavila jezdecká chyba při snaze předjet Andréase Erikssona a nakonec byl ve finále C atakován Jensenem a skončil na celkové šestnácté pozici, za kterou bere jeden bod.
Super 1600
Po trápení z úvodu šampionátu si vítězstvím spravil chuť Ildar Rakhmatullin, když dokázal zvítězit před Bakkerudem a nováčkem Leppihalmem z Finska. Všechny tři vozu jsou z dílny Jussiho Pinomäkiho, tedy hatrick pro tento tým.
Jak je řečeno v úvodu, velkou dávku smůly si vybral dánský pilot, Ulrik Linnemann, který ve finále A odstoupil z prvního místa kvůli proražené pneumatice. Stejnou smůlu měl i Clemens Meyer, který potkal zdejší betonovou bariéru a notně svůj vůz poničil.
Z našich byl nejúspěšnější Ondra Smetana, který bral hezké osmé místo, před devátým Jardou Kalným, kterému se v sobotu nevyhnuly problémy, když mu v rozjížďce upadlo kolo. Zdeněk Čermák se celý víkend trápil s nastavením svého vozu a bohužel tentokrát se mu nepodařilo výrazněji promluvit do celkového pořadí. S jedenáctým místem Zdeněk jistě nebude spokojen. Smolný víkend si vybral Václav Veverka. Nejprve mu v tréninku praskla poloosa, v první sérii rozjížděk upadl držák alternátoru a ve finále se nešťastně střetl s Lindgaardem a dojel na čtrnácté pozici. Vena navíc po střetu musí vůz opravovat před Höljes v „polních“ podmínkách.
TouringCars
Na startu se sešel rekordní počet závodníků. Celkem 17 vozů byla slušná účast a dává naději na lepší vyhlídky této divize do budoucna.
Překvapení se však ani tentokrát nekonalo. Systémem start cíl si pro vítězství dojel mladičký Nor, Enerberg, před úřadujícím šampiónem Derekem Tohillem, který si však musel postup do áčka vybojovat v B finále. Třetí místo bral norský sympaťák Häbjorg se svým BMW.
Byť místní jezdci nepromluvili do prvního resp. druhého místa, celkově hodně zamotali hlavu ostatním Evropanům. Důkazem je sedmé místo pro Pauwelse a čtrnácté pro Mertense.