Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Mraky se roztrhaly, motory zaduněly a začalo „peklo“

28.06.2011 | Autor: Petr Šulčík
Mraky se roztrhaly, motory zaduněly a začalo „peklo“
První závod „severského turné“ se proměnil v boj o každý centimetr tratě, o velmi napínavou podívanou nejen ve finálových jízdách.

 

První závod „severského turné“ se proměnil v boj o každý centimetr tratě, o velmi napínavou podívanou nejen ve finálových jízdách. Pro všechny neseverské jezdce nová trať, klikatá s velkým převýšením, která se nejvíce svých charakterem podobala české Sedlčanské kotlině.

Připravenost norské tratě byla opravdu impozantní. Byť týden před závodem vytrvale pršelo, jezdci si o víkendu nemohli rozhodně stěžovat. Je to až neuvěřitelné, ale z naprosto zamračené oblohy se během půl hodiny vyklubala modře „azurová“ a nádherné letní počasí s mírným větříkem.

Na závod bude zcela jistě vzpomínáno jako na vydařený sportovní víkend, jako na důstojný návrat Norska do evropského šampionátu. Utkví v paměti jako závod, kde Tanner Foust dal velkou ránu do bariéry, kde Mats Lysen svojí precizní jízdou pokosil celou Evropu SuperCars a jako na víkend, kde Ulrik Linneman přišel o jasné vítězství díky proražené pneumatice.

SuperCars

Superkáry, chcete-li D1, se staly kořistí velkého talentu, Matse Lysena. V přímém souboji za sebou s přehledem nechal Sverra Isachsena i Timura Timerzyanova, kteří dokončili na druhém, resp. třetím místě.

ME 2011 - Norsko - sobota

Finálovou jízdu bohužel nedokončil Tanner Foust, který byl Timerzyanovem vyslán do betonové bariéry a závod pro něj předčasně skončil. Vše se odehrálo hned po startu v první zatáčce, když Foust nechal na vnitřní straně zatáčky místo tak na ¼ auta a Timerzyanov se rozhodl, že se tam vejde celé. Následoval střet a stopka pro Američana.

Náš Pavel Koutný měl celý víkend smůlu. Nejprve ho zradila technika, pak se dostavila jezdecká chyba při snaze předjet Andréase Erikssona a nakonec byl ve finále C atakován Jensenem a skončil na celkové šestnácté pozici, za kterou bere jeden bod.

Super 1600

Po trápení z úvodu šampionátu si vítězstvím spravil chuť Ildar Rakhmatullin, když dokázal zvítězit před Bakkerudem a nováčkem Leppihalmem z Finska. Všechny tři vozu jsou z dílny Jussiho Pinomäkiho, tedy hatrick pro tento tým.

Jak je řečeno v úvodu, velkou dávku smůly si vybral dánský pilot, Ulrik Linnemann, který ve finále A odstoupil z prvního místa kvůli proražené pneumatice. Stejnou smůlu měl i Clemens Meyer, který potkal zdejší betonovou bariéru a notně svůj vůz poničil.

ME 2011 - Norsko - sobota

Z našich byl nejúspěšnější Ondra Smetana, který bral hezké osmé místo, před devátým Jardou Kalným, kterému se v sobotu nevyhnuly problémy, když mu v rozjížďce upadlo kolo. Zdeněk Čermák se celý víkend trápil s nastavením svého vozu a bohužel tentokrát se mu nepodařilo výrazněji promluvit do celkového pořadí. S jedenáctým místem Zdeněk jistě nebude spokojen.  Smolný víkend si vybral Václav Veverka. Nejprve mu v tréninku praskla poloosa, v první sérii rozjížděk upadl držák alternátoru a ve finále se nešťastně střetl s Lindgaardem a dojel na čtrnácté pozici. Vena navíc po střetu musí vůz opravovat před Höljes v „polních“ podmínkách.

TouringCars

Na startu se sešel rekordní počet závodníků. Celkem 17 vozů byla slušná účast a dává naději na lepší vyhlídky této divize do budoucna.

ME 2011 - Norsko - sobota

Překvapení se však ani tentokrát nekonalo. Systémem start cíl si pro vítězství dojel mladičký Nor, Enerberg, před úřadujícím šampiónem Derekem Tohillem, který si však musel postup do áčka vybojovat v B finále. Třetí místo bral norský sympaťák Häbjorg se svým BMW.

Byť místní jezdci nepromluvili do prvního resp. druhého místa, celkově hodně zamotali hlavu ostatním Evropanům. Důkazem je sedmé místo pro Pauwelse a čtrnácté pro Mertense.