Necelý týden po skončení mistrovství světa v Jižní Africe se vztahy mezi jednotlivými týmy a promotérem IMG začala vyhrocovat. Po odchodu značek Audi a Peugeot začal o odchodu mluvit i v posledních dvou letech suverénní Volkswagen. Oficiálně zatím nikdo nic nepotvrdil, ani se k celé věci nevyjadřoval. Problémem je nejistá budoucnost v otázce přechodu k elektrickým vozům od roku 2021. Týmům se nelíbí ani nový kalendář, který obsahuje jedenáct závodů, ale hned čtyři mimo evropský kontinent. Došlo tak opět k navýšení nákladů. Navíc změny s jednotlivými týmy nikdo neprojednal.
Tým Marcuse Grönholma, který v uplynulé sezoně závodil s vozy Hyundai, usiluje o setrvání v šampionátu. Nebude to však jednoduché. "Volali jsme po kalendáři s deseti podniky a méně cestováním. Máme jedenáct závodů s podniky v Abu Dhabí, Kanadě, USA a Jižní Africe. IMG by mělo trochu naslouchat, možná už je ale pozdě," řekl Grönholm pro server Motorsport.com. K otázce přechodu k elektrickým autům se vyjádřil Petter Solberg. "Měli jsme mnoho plánů. Věci se měly posunout kupředu. Před rokem jsme mluvili o elektrickém rallycrossu. Zájem byl obrovský. Šampionát měl nakročeno stát se daleko větším než Formule E, zájem vstoupit mělo mnoho značek z celého světa. Co se stalo v posledním roce? Čekáme na zodpovězení několika otázek," prohlásil Solberg.
Sebastien Loeb pracuje na tom, aby i v příští sezoně startoval s vozem Peugeot. Nelíbí se mu malá propagace rallycrossu, chybí větší publicita. V případě, že se z mistrovství odsune i Volkswagen, nezůstane ani jeden tovární tým. Ty zbývající volají po změně kalendáře. "Nemáme tovární týmy pro příští sezonu. Pro soukromníky je mistrovství světa hodně nákladné, tudíž musí dojít k redukci a nejsnadnější cesta jak toho dosáhnout, je změnit kalendář," říká Sebastien Loeb.
IMG se brání. Společnost investovala miliony dolarů. Ať už do nových tratí nebo do vysílání prostřednictvím sociálních médií. V příští sezoně bude kompletní šampionát (mistrovství světa i Evropy) vysílán v přímém přenosu na internetu. "S týmy jsem ohledně kalendáře mluvil, mohou požadovat co chtějí. Ovšem nerozumějí smluvním problémům," řekl Paul Bellamy, výkonný ředitel mistrovství světa. Kalendář musí být definitivně schválen o tomto víkendu Světovou radou motorsportu. Dojde nakonec ještě ke změnám?
Co se týče přechodu na elektrická auta, FIA požaduje účast minimálně tří výrobců. Jinak zůstane mistrovství světa pro vozy s spalovacími motory. "Účast zatím slovně přislíbili tři výrobci, není mezi nimi Peugeot. Ovšem jde pouze o slovní dohody, nic není na papíře," dodal Bellamy.