Ve španělské Barceloně to o tomto víkendu všechno začne. Boj o letošní titul mistra světa v rallycrossu opět nabídne strhující podívanou. Obhájí Mattias Ekström titul z loňské sezony nebo se vrátí do rukou Pettera Solberga? Dopadnout to může úplně jinak. Je tu spousta dalších kandidátů a v rallycrossu si nemůžete být nikdy ničím jistí. I to dělá tento sport tak fascinujícím. V Barceloně bude v součtu světového a evropského rallycrossu k vidění pět desítek vozů nesilnější divize Supercar.
Od letošního roku se ve světovém šampionátu budou oficiálně prezentovat čtyři výrobci. K Fordu a Peugeotu se letos přidává Audi a další německá automobilka Volkswagen. Navíc v závěru sezony by se prostřednictvím Prodrivu měl přidat ještě Renault. Zajímavý názor řekl Manfred Stohl, který nebude v šampionátu chybět se svým týmem. "Abych byl upřímný, je těžké říct jaké výsledky od této sezony očekávám. Jsou tu čtyři značky, plno kvalitních závodníků. Rallycross ovšem nabízí i soukromým týmům šanci dokázat překvapit." Samotné favority ukáží až následující závody.
Ve Španělsku se odehrají také první boje mistrovství Evropy v divizích Tourngcar a Supercar. V nejsilnější divizi je přihlášeno přes třicet jezdců! Po odchodu loňského mistra Kevina Hansena je velkým favoritem na zisk titulu Robin Larsson. Švéd nesehnal prostředky na účast ve světovém šampionátu a tak bude obhajovat titul z roku 2014. Podobnou cestou jde také Anton Marklund. V divizi Touringcar opět dojde na severské souboje, do šampionátu se vrací Lars Oivind Enerberg, mistr Evropy této divize z roku 2011.