Maďarský závod profilem své tratě a také počasím prověřil startovní pole. Zejména v nejsilnější divizi SuperCars se událo mnoho havárií, ať už po kontaktech nebo chybami jezdců. Vítězem druhého závodu sezony se stal účastník evropského šampionátu Tamás Karai. Finále se po haváriích Marka Mózera a Kisse dvakrát opakovalo, do cíle dorazili jen tři jezdci. Za Karaiem druhý Lajos Gyula a Zbygniew Staniszewski, který ovšem po startu na nějaké souboje s domácími jezdci rezignoval i kvůli problémům se spojkou a spokojil se celým autem a třetí pozicí v cíli.
V divizi Super1600 se v Maďarsku představil jen jediný český zástupce Libor Teješ. Smůla ho postihla hned na začátku, když u vozu Audi A1 nevydržel motor. Teješ tak musel předčasně ze závodu odstoupit. V dalším závodě v rakouském Greinbachu by ovšem neměl chybět. Závod vyhrál domácí Balazs Körmöczi se Suzuki Swift před Zoltánem Lencsem se stejným autem. Třetí skončil Lehel Laczkó, který na čtvrtou příčku odsunul a to doslova Dominika Senegacnika. Rakouský jezdec poté co se před Maďara ve finále dostal, inkasoval ránu zezadu s následným přetočením. Pro domácího jezdce bez trestu.
Premiéra s novým vozem Škoda Fabia Mk2 čekala v silné konkurenci na Radka Dvořáka. V kvalifikacích zajel nejlépe čtvrtý čas, do finále startoval ze druhé řady. Přesto závod dokázal vyhrát. "Mohu říct, že trať je hodně náročná a dost rychlá. Ten, kdo to v Mariapócsi zná, mi dá určitě za pravdu. Celou neděli jsem se učil ovládat nové auto. V pondělí jsem hledal potřebnou stopu. Po startu finále ze druhé řady se mi podařilo dostat do vedení, které jsem udržel do cíle. První start s novým autem vyšel na výbornou," prohlásil Radek Dvořák.
Největší favorit a vítěz prvního závodu maďarského šampionátu divize SuperTouringCars -2000 v Kakucsi Roman Častoral si poradil s konkurencí i v Mariapócsi a zvítězil. Na závod nechyběl ani jeho pokořitel ze Slomczynu Robert Dabrowski, který dojel tentokrát čtvrtý za maďarskými jezdci Heldem a Répásim. V STC +2000 se do souboje s vozy značky BMW pustil Jan Ratajský. S vozem VW Golf si nevedl vůbec špatně, jednu kvalifikaci vyhrál, dvakrát ho přibrzdil defekt. Ve finále ho zpomalil problém s palivovou nádrží a skončil pátý. Vyhrál polský jezdec Pawel Melon s novým vozem BMW M2.
"Závod s golfem byl velice zajímavý. Konkurence byla velice silná, samé vozy BMW v různých specifikacích s velkými atmosférickými motory nebo turbo motory a taky jedna polská M2 s lehkým čtyřválcovým motorem od Zomera. Čekal jsem, že to nebude vůbec lehké, ale musím říct, že se nám až na smolné finále celkem dařilo. Druhou kvalifikaci se mi podařilo vyhrát a ve třetí jsem skončil druhý. V první a čtvrté kvalifikaci jsem měl defekt pravé přední pneumatiky. Ve finále to vyšlo na druhou řadu. Ve finálové jízdě se bohužel projevil problém s palivovou nádrží. Když jsem byl už na třetím místě a po joker lapu (první dva ještě nebyli) tak mi auto začalo přestávat jet. Propadl jsem se až na konečné páté místo. Bohužel konec byl trošku smolný, ale jinak jsme si závod užili," řekl Jan Ratajský.
Video - ZSE 2021 - Mariapócs (HU)