Po loňské páté příčce chtěl jezdec z Hluboké nad Vltavou útočit na konečné stupně vítězů. Úvod sezony tomu nasvědčoval. V Portugalsku a Belgii obsadil čtvrté místo. Třetí závod mistrovství Evropy v německém Buxtehude ovšem všechno zlomil. Tým udělal chybu při značení pneumatik a Smetana se nevešel do semifinále. "Začátek se mi povedl. Zlom nastal v Německu, kde jsme udělali chybu při označování pneumatik a od té doby bylo všechno špatně. Zklamání z odjeté sezony je veliké," prohlásil Ondřej Smetana. Na výsledky ze začátku sezony už nedokázal navázat. Do finále se probojoval už jen v následujícím závodě ve Švédsku.
Otázkou zůstává, kde se dají dohnat ztracené vteřiny. Jak se dostat na úplnou špičku a vyhrávat? "Konkurence v divizi Super 1600 rozhodně nespí. Technika jde dopředu. Podařilo se nám naši fiestu výrazně zlepšit. Nemyslím si ale, že to je všechno o technice. Spíš je to o tom pracovat s nastavením na danou trať. Chtělo by to více jezdit na konkrétních tratích. Jednak si trať mohu natrénovat a vyzkoušet třeba i nesmyslné nastavení, který nikdy při samotném závodě zkoušet nechci a není na to čas. Často se stane že i toto nastavení, které mi pocitově nevyhovuje může být rychlejší. Konkurence je proti nám o krok vpředu jen tím, že mají všude odjeto spousty kol. Je výhoda, když přijedete na závod a hned od úvodního tréninku můžete jet naplno a ne hledat stopu a měnit nastavení. Je to vidět i na časech. V závěru závodu jsem schopen jezdit daleko rychlejší časy než v trénincích," vysvětluje rozdíl český jezdec.
V závěrečných třech závodech posbíral Smetana jen devět bodů. Ať už díky vlastním chybám nebo technickým problémům. "Za řadu z nich jsem si mohl sám. Ale třeba havárie ve Francii byla důsledkem kolize v první zatáčce. Věděl jsem, že se něco děje. Ale v takovéto konkurenci se snažíte jet dál a získat co nejvíce bodů. Pak z toho byla dost velká rána. Ve Francii mám smůlu, nevedlo se mi tam ani loni. Snad to v budoucnu prolomím," přeje si český reprezentant. Nešťastné je opět řešení závodních incidentů ze strany sportovních komisařů. "Neřeší doslova nic. Problém je stále se stejnými jezdci. Kdyby někoho třikrát nebo čtyřikrát vyloučili, určitě by si to na dalším závodě rozmyslel," myslí si Smetana.
Téměř polovina evropského šampionátu divize Super 1600 se odjela na klasických okruzích, kde je pomocí šotolinových pasáží vytvořena rallycrossová trať. K Belgii a Itálii přibylo Španělsko. "Trať v Barceloně se mi vůbec nelíbí. Do rallycrossu nepatří. Závodíme na širokém asfaltu, z kterého poté odbočíme na úzkou šotolinovou část, kam se sotva vejde několik aut vedle sebe. Podobné pocity mám ze závodů v Belgii nebo Itálii."
Kalendář na příští sezonu obsahuje o jeden závod méně. "Z finančního hlediska to vítám. Nevadí mi ani dlouhá cesta do Portugalska. Trať v Montalegre stejně jako ve švédském Höjles patří k mým nejoblíbenějším. V hlavě mám několik věcí, který chci udělat na autě. Uvidím jak se nakonec vyvine situace. Do začátku sezony je ještě dlouhá doba."